Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kaikki vähennetään päästöjä!

Vierailija
08.10.2018 |

Tästä päivästä alkaen minä vähennän lentomatkustamista ja päätän, että en tule ikinä hankkimaan autoa. Lisäksi ostan niin vähän vaatteita ja tavaroita uutena kuin mahdollista. Toivottavasti kaikki muutkin tekevät samoin!

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tehny niin jo pitkään, mutta tavallaan myös ärsyttää, että meidän alle 30-vuotiaiden sukupolvi joutuu ottaa kaiken vastuun. Vanhempia sukupolvia ei ole kiinnostanut pskaakaan eikä varmaan kiinnosta jatkossakaan. Niiden elämät on pyöriny vaan kuluttamisen ja kaiken omistamisen ympärillä.

Vierailija
2/86 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Harmi vaan, että Suomesta on niin vaikea matkustaa minnekään ilman autoa tai lentokonetta :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon tehny niin jo pitkään, mutta tavallaan myös ärsyttää, että meidän alle 30-vuotiaiden sukupolvi joutuu ottaa kaiken vastuun. Vanhempia sukupolvia ei ole kiinnostanut pskaakaan eikä varmaan kiinnosta jatkossakaan. Niiden elämät on pyöriny vaan kuluttamisen ja kaiken omistamisen ympärillä.

Tämä on surullista mutta totta.

4/86 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on jotenkin hellyyttävää, että jokainen nuori sukupolvi luulee olevansa ensimmäinen, joka tajuaa mistään mitään. Ja luulee tietävänsä ja osaavansa kaiken, ja olevansa kaikesta vastuussa... 

Raskasta aikaa, tuo nuoruus. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
5/86 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskouluun pitäisi ottaa uudeksi oppiaineeksi "kestävä kehitys". Siis opetettasiin pienestä pitäen elämään ekologisempaa elämää. kyllä siellä turhempiakin aineita opetetaan. Esim. ruotsi, uskonto... 

Vierailija
6/86 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/86 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaan pierrä vähemmän.

Vierailija
8/86 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vähennä. Elän niinkuin ennenkin. Suomalaiset ovat tehneet oman osansa. Nyt on toisten vuoro.

Vierailija
9/86 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

thht kirjoitti:

Peruskouluun pitäisi ottaa uudeksi oppiaineeksi "kestävä kehitys". Siis opetettasiin pienestä pitäen elämään ekologisempaa elämää. kyllä siellä turhempiakin aineita opetetaan. Esim. ruotsi, uskonto... 

Kyllä koulujen opetussuunnitelmaan on merkittynä tämä. Kuin myös päiväkotien varhaiskasvatussuunnitelmaan.

Pienet ihmiset ottavat aika hyvinkin vastaan tiedon ja ovat innokkaita keksimään ratkaisuja.

Vierailija
10/86 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutista!!!!

Vierailija
11/86 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luin otsikon, että "nyt kaikki vääntämään päästöjä". Ajattelin, että onpa joku nyt kyllästynyt päästövähennyspuheisiin.

Vierailija
12/86 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mäkin aattelin huomenna jäädä kotiin ja soittaa pomolle, etten voi tulla töihin koska ilmastonmuutos. Ei viiti 22 kilsan työmatkaa kävelläkään :(

Vähät potkuista, pääasia kestävä kehitys.

Vierailija
13/86 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on jotenkin hellyyttävää, että jokainen nuori sukupolvi luulee olevansa ensimmäinen, joka tajuaa mistään mitään. Ja luulee tietävänsä ja osaavansa kaiken, ja olevansa kaikesta vastuussa... 

Raskasta aikaa, tuo nuoruus. 

Mitäs arvon keski-ikäinen on tehnyt kestävän kehityksen eteen?

Omistatko auton? Matkusteletko usein? Ostatko tavaroita kirpputoreilta? Entisöitkö vaatteesi? Kierrätätkö aivan kaiken minkä voi (erottelet tuotteista eri materiaalit)? Otatko kauppaan omat kangaskassit? Syöt lihaa vain muutaman kerran viikossa?

Vierailija
14/86 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava ostamani BMW X5 tulee olemaan hybridi.

Sitten polttokennokäyttöinen kun suomessa herätään nykyaikaan.

15/86 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko todella joku luulee, että käyttämällä kangaskassia saa ilmastonmuutoksen pysähtymään?

Kaikkea ne markkinamiehet keksii. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
16/86 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mäkin aattelin huomenna jäädä kotiin ja soittaa pomolle, etten voi tulla töihin koska ilmastonmuutos. Ei viiti 22 kilsan työmatkaa kävelläkään :(

Vähät potkuista, pääasia kestävä kehitys.

Tähän suuntaanhan sen ajatusmaailman täytyy alkaa muuttua. Täytyy ruveta ajattelemaan asuinpaikkaa, asunnon kokoa, sitä miten pärjätä ilman autoa/ lentokonetta jne. Hienoa, olet jo päässyt ajatustyössäsi alkuun!

Vierailija
17/86 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaston muutos tulee, jos on tullakseen tekivätpä suomalaiset mitä hyvänsä.  Tosin, en usko, että ihmiset siihen vaikuttavat juuri mitenkään.  Tämä on täysin turhaa poliittista hypetystä.  

18/86 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähennettävää kirjoitti:

Ilmaston muutos tulee, jos on tullakseen tekivätpä suomalaiset mitä hyvänsä.  Tosin, en usko, että ihmiset siihen vaikuttavat juuri mitenkään.  Tämä on täysin turhaa poliittista hypetystä.  

Poliittista ja ennen kaikkea kaupallista. Ekologisuudella myydään mitä vaan. Se on aikamme uskonto.

Ilmastonmuutosta ei voi pystäyttää. Afrikassa ihmiset lisääntyvät räjähdysmäisesti ja Punainen Risti ja Unicef kärräävät sinne lääkkeitä ja ruokaa, että väestökatastrofi ei vahingossakaan hidastuisi. Mikä taho vie sinne ehkäisyvälineitä? Ei mikään.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
19/86 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Ihanko todella joku luulee, että käyttämällä kangaskassia saa ilmastonmuutoksen pysähtymään?

Kaikkea ne markkinamiehet keksii. 

Mistä sä puhut?

Vierailija
20/86 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

vähennettävää kirjoitti:

Poliittista ja ennen kaikkea kaupallista. Ekologisuudella myydään mitä vaan. Se on aikamme uskonto.

Ilmastonmuutosta ei voi pystäyttää. Afrikassa ihmiset lisääntyvät räjähdysmäisesti ja Punainen Risti ja Unicef kärräävät sinne lääkkeitä ja ruokaa, että väestökatastrofi ei vahingossakaan hidastuisi. Mikä taho vie sinne ehkäisyvälineitä? Ei mikään.

Yhden lapsen politiikka pitäisi tulla muihinkin maihin kuin Kiinaan. Ei sitä ilmastonmuutosta kyllä tosiaan voi pysäyttää, kun sun kaltaiset kurpat vastustaa kaikkea eikä muuttaa mitään eikä tehdä mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi