Minkä helvetin takia pahimmat telaketjukristityt käyttävät "shabbat shalom"-tervehdystä?
Kommentit (13)
Mikä on telaketjukristitty? Ja kuka shabbat shalomia sanoo? En ole ikinä kuullut, vaikka 30 vuotta olen jo ollut uskossa ja käyn kirkossa.
Shabbat shalom on juutalaisten heprean kielinen sapatin toivotus. Ei sita kristityt kayta.
Vierailija kirjoitti:
Shabbat shalom on juutalaisten heprean kielinen sapatin toivotus. Ei sita kristityt kayta.
Juuri näin. Perjantai-iltana sapatin alkaessa toivotetaan shabbat shalom. Muulloin pelkkä shalom.
Miniäni on juutalsinen. Olen menossa 24.10. Israeliin. Toisen kerran tänä vuonna.
Joillekin kristityille juutalaisuus on lähellä sydäntä ja tuo toivotus kuuluu juutalaisen pyhäpäivän viettoon ja he saattavat sitä myös sitten toivottaa.
Meinaatko messiaanisia juutalaisia, kun otsikossa kristityistä kirjoitat?
Koska ne veivät mun saanomalehen, ne vei mun saanoomalehen.
Ei sitä kristityt käytä! Ota vähän selvää,ennenkui kirjoittelet.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä kristityt käytä! Ota vähän selvää,ennenkui kirjoittelet.
Tuksu käyttää tuota tervehdystä ja täysi kristitty hih-huli se taitaa olla.
Tuota käyttävistä henkilöistä tulee mieleen kiihkouskovaisuus, lähinnä jokin lahkolaisuus. Peruskristitty ei yleensä tuota käytä.
Koska keskimääräisen uskovaisen älykkyys on samaa tasoa kuin tohvelieläimellä?
Samaa lähi-idän abrahanismiahan ne on kaikki 3, islam, kristillisyys ja juutalaisuus, ei ihme jos möngertävät lähi-itää toivotuksissaan jokanen.
Jos tervehtii toista se on kohteliasta.
En itse ymmärrä kontrolloijien tapaa kröhiä.. Kröhöm merkitsevästi kun joku menee ohi. Tänään joku ulkomaalaistaustainen nainen. Istui ja poltti tupakkaa ja Kröhöm.
Miellyttävämpää olisi vaikka joku alekeikum tai moi, Hei, terve, hi tai muuta.
Allahu Shalom paljon kulttuurillisempi