Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYKE 5. kausi 16.11. OFFICIAL

Vierailija
08.10.2018 |

Sykkeen 5. kausi alkaa 16. marraskuuta 2018 Ruutu+ ja kaksi ensimmäistä jaksoa näytetään samana päivänä myös Nelosella. Luvassa on ilmeisesti useampi tuotantokausi, ja yhteensä 40 jaksoa on tehty. Jaksojen pituus tosin puolittuu aieammasta. Neljä päähahmoa pysyvät, mutta mukana on myös paljon uusia hahmoja.

Kommentit (531)

Vierailija
181/531 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei se raha vaan se miksi niin hyvin käsikirjoitettu ja palkittu sarja on täysin erilainen ja huonompi kuin aiemmat kaudet. Olisivat jättäneet sen neloskauteen. Terkuin kommentoija 112.[/quote]

No sinä voit jättää sen katsomiseen siihen neliskauteen. Ja kas, ongelmasi on korjattu!

Vierailija
182/531 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson sarjaa Sebastian Rejmanin takia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/531 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan taso laskenut kuin lehmän häntä. Tai siis, ainakin tämä uusi ”Syke” on tehty täysin eri yleisölle. Vähän niin kuin jotkut lego-Star Warsit.

Mitä tämä on, että jokainen jakso päättyy pitkitettyyn cliffhangeriin? Vanhoissa jaksoissa esimerkiksi tuo veneukkojen case olisi voinut olla sivujuoni. Tässä nyt on yritetty usean jakson verran pedata, että katsojan pitäisi kiinnostua joidenkin ylimielisten poikien sijoitushaaveista ja teinikommuunien asumisjärjestelyistä. Aikaisemmin Sykesta paistoi laatu. Teema avattiin ja lopetettiin saman jakson aikana. Samalla oppi vielä jotain uutta ihmisen fysiologiasta. Katsojaa kunnioitettiin sillä tavalla.

Vaikuttaa sitä paitsi siltä, että näyttelijät ovat tajunneet tämän heti kättelyssä eivätkä ole sitoutuneet projektiin täysillä. Onko Ilmarin näyttelijä ilmoittanut, että voi käydä puhumassa sarjaan repliikkinsä jos saa pitää oman risupartansa? Ja Johannan näyttelijä sitten luvannut irrottaa enemmän aikaa, niin hänen pyörimisellään täytetään tyhjiä minuutteja.

Ärsyttävää myös, että hahmot on pantu rikkomaan omia roolejaan ilman mitään hyvää syytä. Ilmari ei ole koskaan ollut sellainen hahmo että käsittelisi murheitaan lähtemällä bisselle itseriittoisten potilaitten kanssa saati sitten alkaisi niitä yksityisasioissaan neuvomaan. Ja kaikkein vähiten heittäytyisi maahan itkemään sitten kun tulee palautetta. Päinvastoin, aikaisempien jaksojen Ilmari on ennen kaikkea suoraselkäinen ja joko kiihtyy konfliktista tai sitten on kylmän viileä.

Tähän mennessä yksi keskeisimmistä tapahtumapaikoista on ollut teinien kommuuni ja mieleenpainuvin soundtrack teiniparin pitkitetty litinä ja lotina, joka lakkasi olemassa hauskaa ekan sekunnin jälkeen. Samoin Zahran rukoilemista komerossa on näytetty nyt ihan riittävän usein. Eikö katsojaan luoteta enää yhtään, tarvitseeko näitä näin voimalla korostaa? Jos siihen rukousmattoon liittyy joku tuleva juonenkäänne, niin luulisi riittävän että se olisi siinä kyseisessä jaksossa vilahtanut. Nyt nämä ovat vain satunnaisten tapahtumien virtaa.

Kaipaan vanhasta Sykestä eniten samaistuttavuutta:

*Uskottavaa työpaikkadynamiikkaa (sosiaalisissa suhteissa on oikealla työpaikalla paljon muutakin kuin vain nokkimisjärjestys)

*Moniulotteisia hahmoja jotka käyvät vaikka roolimalleiksi kuten neurokirurgi-Elina, aina tilanteen hallitseva Lenita, letkeä kusipäävirtuoosi Max ja todellakin se henkilökohtaisista rajoitteistaan huolimatta operaatioista aina loistavasti selviytyvä Holopainen. En yhtään jaksaisi enää katsella etenkään naishahmoja, joiden keskeisin sanoma on että ”anteeks kun on vaan tällainen ja en osaa mitään, voisko joku mies auttaa” ja muutenkin miehen perässä juokseminen on elämän keskipisteessä. Eihän kukaan livenäkään ole tuollainen.

*Hyviä vihollisia kuten Marjut ja Salla. Molemmat olivat loistavia kuvia tosielämän sivistyneistä käärmeistä jotka osaavat iloisella naamalla pilata päivän, ja koskaan ei ihan tiedä mistä päin tuulee.

Vierailija
184/531 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi: meitä on vielä muutamia jotka katsomme Sykettä mielellämme. Voitteko te solvaajat vaikka lopettaa katsomisen niin ongelmanne ratkeaa? Alkaa tuo jatkuva jäkätys jo kyllästyttää.

Vierailija
185/531 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteluunhan ei ole pakko tulla jos ei kiinnosta lukea keskustelua.

Vierailija
186/531 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskusteluunhan ei ole pakko tulla jos ei kiinnosta lukea keskustelua.

Mistä lähtien tauoton haukkuminen ja lyttääminen on ollut keskustelua?

Vierailija
187/531 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5. kausihan on vasta ihan alussa. Itse olen kyllä kiinnostunut mitä kellekin tulee tapahtumaan, myös uusille hahmoille. Jutun juju lienee se, että ne on UUSIA hahmoja, joten niihin pitää matkan aikana tutustua.  Yksikään uusista hahmoista ei oo mun mielestä huono. Ne on omanlaisiaan tyyppejä. Kyllä kiinnostaa. Esim. just lähihoitaja, muslimihoitaja, rokkilääkäri, ensihoitaja. Vanhat tutut näyttelijät vetää hyvin, ne on hyviä näyttelijöitä. Niitä on ilo katsoa vaikka Ristisen habitus oiskin vähän aikaa Kari Tapio. Mä uskon että lähtee lentoon kun kausi etenee ja uudet tyypit tulee tutuiksi. Voi olla että oon väärässä, mutta tarkistan käsitykseni vasta sitten kun oon katsonut pikkasen alkua pitemmälle. 

Vierailija
188/531 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut siitä oon kyl samaa mieltä, että voisivat laittaa Ruutu plussaan kerralla 4 jaksoa. Kun on kerta maksukanavasta maksettu. Ihme säännöstelyä ja panttaamista, ettei laiteta ku kaksi jaksoo kerralla. Ois kiva nähdä se kokonaisuus putkeen.

Vierailija
189/531 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten sarjasta tuli teinisarja, tosin 14 v. piti enemmän vanhoista kausista. Suositulla lopetetulla sarjalla on nyt sitten rahastettu ja pilkkomalla silpuksi. Uudet näyttelijävalinnat lähinnä outoja Salkkari tyyppisiä täydennyksiä.

Vierailija
190/531 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iina Kuustosen raskauden peittely on kyllä ollut tv historian huonointa. Odotin vähän jotain muuta kun peittelystä ihan lehdessä kerrottiin. Nyt kulkee tiukka huppari päällä eikä ole katsojalle yhtään epäselvää että paksuna on. Miksei tuota raskautta kirjoitettu sarjaan, kun eihän Iinaa muutenkaan kauheasti ole näytetty. Huvitti kun hellejaksossa kulki paksu huppari tiukasti päällä. Toinen ensihoitaja t-paidassa. Ja oli oikein korostettu miten tuskaisen kuuma on.

Vierailija
191/531 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjan ex-kirjoittajatko /  ex-näyttelijäkö täällä kitisee miten ennen oli paremmin?  :D

Vierailija
192/531 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sairaanhoitajana ihmetytttää, että päivystyksen sh:t on myös leikkaussalihoitajia. Ei käsittääkseni mahdollista oikeassa elämässä.

Vierailija
193/531 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tv kirjoitti:

5. kausihan on vasta ihan alussa. Itse olen kyllä kiinnostunut mitä kellekin tulee tapahtumaan, myös uusille hahmoille. Jutun juju lienee se, että ne on UUSIA hahmoja, joten niihin pitää matkan aikana tutustua.  Yksikään uusista hahmoista ei oo mun mielestä huono. Ne on omanlaisiaan tyyppejä. Kyllä kiinnostaa. Esim. just lähihoitaja, muslimihoitaja, rokkilääkäri, ensihoitaja. Vanhat tutut näyttelijät vetää hyvin, ne on hyviä näyttelijöitä. Niitä on ilo katsoa vaikka Ristisen habitus oiskin vähän aikaa Kari Tapio. Mä uskon että lähtee lentoon kun kausi etenee ja uudet tyypit tulee tutuiksi. Voi olla että oon väärässä, mutta tarkistan käsitykseni vasta sitten kun oon katsonut pikkasen alkua pitemmälle. 

Siis hetkinen... Luuletko, että tätä vitoskautta kritisoivat EIVÄT olisi huomioineet, miten eri tavalla aiemmat kaudet kehittyivät ja koukuttivat heti ensijaksosta? Älä viitsi aliarvioida meitä, pliis.  Kyllä kahdeksan jakson jälkeen voi jo määritellä sarjan laadun.

Vitoskaudesta ja aiemmista kausista ei tulisi edes puhua samana sarjana, selvästi tässä vaan ratsastetaan vanhan Sykkeen maineella.

Olisivat rehellisesti vaan sanoneet, että kyseessä on UUSI sarja UUSILLA hahmoilla, joista on jäljellä enää vaan roolinimet. Ei näissä tutuissa hahmoissa ole tunnistettavuutta menneistä, ja uudet hahmot jäävät paperinohuiksi.

Kiintiöm**hanmuuttaja on sinne saatu ja ihan varmasti kohta myös h**opari. Ei suinkaan siksi, että sarja tarvitsisi tällaista, vaan koska kaikille pitää kumartaa, paitsi vanhoille faneille. Olisi myös todella kivaa, jos jossain vaiheessa voitaisiin ottaa maahan*uuttajat sarjaan mukaan ilman stereotyyppisiä ominaispiirteitä, esittää heidät ihan taviksina.

Sarjassa on kuitenkin naurettu aspergereille jne. mutta ei missään nimessä uskalleta irrotella sillä, että joku rukoilee siivouskaapissa. Voidaan nauraa myös erityisherkälle sairaanhoitajapojalle, joka itkee, mutta ei missään nimessä kaapissa istuvalle hoitsulle. Tosiasiassa myös tämä herättäisi kollegoissa hymyjä tai ihmetystä.

Aliarvioidaan kyllä katsojia nyt täysin, ollaan olevinaan niin solidaarisia että!

Vierailija
194/531 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin sairaanhoitajana ihmetytttää, että päivystyksen sh:t on myös leikkaussalihoitajia. Ei käsittääkseni mahdollista oikeassa elämässä.

1) Kyllä on mahdollista. Itse olen anestesiahoitaja ja teen keikkaa päivystyspolilla.

2) Tiesitkö että tämä on FIKTIIVINEN tv-sarja, ei tosi-tv:tä?

Vierailija
195/531 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tv kirjoitti:

Siis hetkinen... Luuletko, että tätä vitoskautta kritisoivat EIVÄT olisi huomioineet, miten eri tavalla aiemmat kaudet kehittyivät ja koukuttivat heti ensijaksosta? Älä viitsi aliarvioida meitä, pliis.  Kyllä kahdeksan jakson jälkeen voi jo määritellä sarjan laadun.

Vitoskaudesta ja aiemmista kausista ei tulisi edes puhua samana sarjana, selvästi tässä vaan ratsastetaan vanhan Sykkeen maineella.

Olisivat rehellisesti vaan sanoneet, että kyseessä on UUSI sarja UUSILLA hahmoilla, joista on jäljellä enää vaan roolinimet. Ei näissä tutuissa hahmoissa ole tunnistettavuutta menneistä, ja uudet hahmot jäävät paperinohuiksi.

Kiintiöm**hanmuuttaja on sinne saatu ja ihan varmasti kohta myös h**opari. Ei suinkaan siksi, että sarja tarvitsisi tällaista, vaan koska kaikille pitää kumartaa, paitsi vanhoille faneille. Olisi myös todella kivaa, jos jossain vaiheessa voitaisiin ottaa maahan*uuttajat sarjaan mukaan ilman stereotyyppisiä ominaispiirteitä, esittää heidät ihan taviksina.

Sarjassa on kuitenkin naurettu aspergereille jne. mutta ei missään nimessä uskalleta irrotella sillä, että joku rukoilee siivouskaapissa. Voidaan nauraa myös erityisherkälle sairaanhoitajapojalle, joka itkee, mutta ei missään nimessä kaapissa istuvalle hoitsulle. Tosiasiassa myös tämä herättäisi kollegoissa hymyjä tai ihmetystä.

Aliarvioidaan kyllä katsojia nyt täysin, ollaan olevinaan niin solidaarisia että!

Missään ei ole sanallakaan sanottu että Holopaisella olisi Asperger, älä viitsi valehdella! Ja kaikki aliarvioiduiksi itsensä kokevat jäkättäjät voivat välittömästi lopettaa sarjan katselun ja vaatia oikeusteitse 9,95 euroansa takaisin

Vierailija
196/531 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syke-fan kirjoitti:

Ihme nillitystä täällä. Minkälainen ihminen etsii pysäytyskuvalla virheitä sarjasta? Siinähän sitä tempautuu tarinaan hienosti mukaan kun etsii vaan virheitä suurennuslasin kanssa. Että pitää päästä sanomaan että mä tiedän enemmän ja oon fiksumpi ku muut. Ei tulis mieleenkää katsoa fiktiiviä sarjoja noin epäeläytyen. Ja tää kitinä noista nuorista hahmoista. Äh! Sairaalassa on töissä eri ikäisiä ihmisiä, kokeneempia ja kokemattomampia, työhön sitoutuneita ja vähemmän sitoutuneita, ei vähennä uskottavuutta yhtään, että on tuotu nuoriakin hahmoja mukaan, päinvastoin. Kauhee lyttäys parin jakson perusteella kun suurin osa kaudesta on näkemättä. Kipuillaan sitä ettei oo Ylellä. Mut miten se siellä ois kun Seiskan mukaan ne ei halunnu jatkaa sarjan tilausta. Mä ainakin oon tyytyväinen että sarja jatkaa. Eikä haittaa uudet hahmot yhtään., ihan sama onko ne näytelly Salkkareissa tai jossain, ei sen perusteella voi väittää että Syke ois muuttunut Salkkareiks. Aika moni ammattinäyttelijöistäkin on näytelly Salkkareissa. 

Minua myös ärsyttää tämä jatkuva lyttääminen ja haukkuminen. Luulevat että Syke on tosi-tv:tä eivätkä tajua että se on kuvitteellinen sarja jossa on oikeus oikoa todellisuutta ihan niin paljon kuin halutaan. Ja suosittelen että kaikki valittajat käyttävät aikansa ja rahansa johonkin muuhun eivätkä katso enää minuuttiakaan Sykettä, koska tällainen jäkätys on inhottavaa luettavaa.

Tekijäthän on korostaneet sitä, että sarjan apuna on käytetty lääketieteen ammattilaisia jotta sarja olisi mahdollisimman oikean tuntuinen. On käyty katsomassa leikkauksia ja opeteltu sanastoa ym. Siitä on ollut useampia juttuja missä tätä on toitotettu. Ja nyt sä tulet kertomaan, että ei olla edes yritetty eikä sellaista edes haluta.

Kyllä, tarkoitus on ollut tehdä sarjasta mahdollisimman aito, se vaan ei ole onnistunut kaikesta huolimatta. Pieniä typeriä virheitä jätetty pilaamaan vaikutelma. Yritys hyvä, vaikka toteutus ei sitten ihan loppuun asti kantanutkaan.

Vierailija
197/531 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo tarkoitus kenenkään näkemystä aliarvoida, mut ite en osaa vielä muutaman jakson perusteella sanoo onko kausi hyvä vai ei, sori nyt vaan. Mulla ei oo ennustuspalloo. Mut kiva kun joku on noin fiksu että tietää jo etukäteen käänteet, tulevat parit, jopa sen kelle tullaan naureskeleen ja kelle ei. 

Vierailija
198/531 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syke-fan kirjoitti:

Ihme nillitystä täällä. Minkälainen ihminen etsii pysäytyskuvalla virheitä sarjasta? Siinähän sitä tempautuu tarinaan hienosti mukaan kun etsii vaan virheitä suurennuslasin kanssa. Että pitää päästä sanomaan että mä tiedän enemmän ja oon fiksumpi ku muut. Ei tulis mieleenkää katsoa fiktiiviä sarjoja noin epäeläytyen. Ja tää kitinä noista nuorista hahmoista. Äh! Sairaalassa on töissä eri ikäisiä ihmisiä, kokeneempia ja kokemattomampia, työhön sitoutuneita ja vähemmän sitoutuneita, ei vähennä uskottavuutta yhtään, että on tuotu nuoriakin hahmoja mukaan, päinvastoin. Kauhee lyttäys parin jakson perusteella kun suurin osa kaudesta on näkemättä. Kipuillaan sitä ettei oo Ylellä. Mut miten se siellä ois kun Seiskan mukaan ne ei halunnu jatkaa sarjan tilausta. Mä ainakin oon tyytyväinen että sarja jatkaa. Eikä haittaa uudet hahmot yhtään., ihan sama onko ne näytelly Salkkareissa tai jossain, ei sen perusteella voi väittää että Syke ois muuttunut Salkkareiks. Aika moni ammattinäyttelijöistäkin on näytelly Salkkareissa. 

Minua myös ärsyttää tämä jatkuva lyttääminen ja haukkuminen. Luulevat että Syke on tosi-tv:tä eivätkä tajua että se on kuvitteellinen sarja jossa on oikeus oikoa todellisuutta ihan niin paljon kuin halutaan. Ja suosittelen että kaikki valittajat käyttävät aikansa ja rahansa johonkin muuhun eivätkä katso enää minuuttiakaan Sykettä, koska tällainen jäkätys on inhottavaa luettavaa.

Tekijäthän on korostaneet sitä, että sarjan apuna on käytetty lääketieteen ammattilaisia jotta sarja olisi mahdollisimman oikean tuntuinen. On käyty katsomassa leikkauksia ja opeteltu sanastoa ym. Siitä on ollut useampia juttuja missä tätä on toitotettu. Ja nyt sä tulet kertomaan, että ei olla edes yritetty eikä sellaista edes haluta.

Kyllä, tarkoitus on ollut tehdä sarjasta mahdollisimman aito, se vaan ei ole onnistunut kaikesta huolimatta. Pieniä typeriä virheitä jätetty pilaamaan vaikutelma. Yritys hyvä, vaikka toteutus ei sitten ihan loppuun asti kantanutkaan.

Samaa mieltä jälkimmäisen kirjoittajan kanssa. Nyt on oikein TIIMISSÄ tehty tätä sarjaa, nyt pitäisi tosiaan olla kässäri kohdallaan. Olin tosi innoissani vitoskaudesta ja maksoin hyväuskoisena Ruutuplussankin. Ekan jakson perusteella toivo eli, arvelin, että kohta se käynnistyy. Nyt olen katsonut kaikki katsottavissa olevat jaksot, ja huononee koko ajan.

On kusetettu olo, peruin tilauksen, etenkin Helleinferno-jakso on jotain jäätävää shaibaa.. että Lenitasta on tullut sitten ylilääkärin veroinen tietäjä, kun hän jakelee diagnooseja valmiiksi lääkäreille ja Johanna ei yhtäkkiä osaa/uskalla tehdä mitään lääkärinä. Jaksoissa ei ehditä edes rakentamaan jännitettä, kun jo loppuu.

Mikään ei etene, sarja ei tempaa mukaansa eikä ole mitään kerroksia. Sarja toimi aiemmin juuri siksi, että kameran eteen ei marssitettu armeijaa näyttelijöitä.

Katsoin ihan muistin virkistämiseksi vanhoja jaksoja Areenasta, ja en edes muistanut, MITEN mukaansatempaava se oli. En malttanut olla ahmimatta sitä sarjaa aiemmin, koko ajan oli joku juoni ja tosiaan sitä sykettä.

Nyt on vaan puutaheinää, pyöritään vaan ympyrää ja höpötetään niitänäitä. 

Aika Keisarin uudet vaatteet -ilmiöstä on kyse, jos sarjasta aiemmin tykänneet eivät huomaa eroa ja nimenomaan huonompaan suuntaan??

Vierailija
199/531 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tv kirjoitti:

Mulla ei oo tarkoitus kenenkään näkemystä aliarvoida, mut ite en osaa vielä muutaman jakson perusteella sanoo onko kausi hyvä vai ei, sori nyt vaan. Mulla ei oo ennustuspalloo. Mut kiva kun joku on noin fiksu että tietää jo etukäteen käänteet, tulevat parit, jopa sen kelle tullaan naureskeleen ja kelle ei. 

Ei siihen mitään "ennustuspalloa" tarvita selvittämään onko sarja hyvä vai ei. Sarjassa kuin sarjassa ekat jaksot kyllä kertoo koko sarjan tason. Jos eivät ekat jaksot tempaa mukaansa, ei sitä tee myöhemmätkään jaksot. Katsojathan olisi nimenomaan tarkoitus saada pidetyä mukana alusta asti, ei saada innostumaan vasta sarjan puolessa välissä koska siihen mennessä kyllästyneet katsojat eivät enää katso koko sarjaa.

Vierailija
200/531 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

<br />

Ei siihen mitään "ennustuspalloa" tarvita selvittämään onko sarja hyvä vai ei. Sarjassa kuin sarjassa ekat jaksot kyllä kertoo koko sarjan tason. Jos eivät ekat jaksot tempaa mukaansa, ei sitä tee myöhemmätkään jaksot. Katsojathan olisi nimenomaan tarkoitus saada pidetyä mukana alusta asti, ei saada innostumaan vasta sarjan puolessa välissä koska siihen mennessä kyllästyneet katsojat eivät enää katso koko sarjaa.[/quote kirjoitti:

Niin ja kirjan ekat kymmenen sivuu kertoo kannattaako kirjaa lukee loppuun?  Näytelmistä kannattaa kävellä ylös ennen ekaa väliaikaa jos ei heti rupee vetämään just niin ku on ite odottanu. Ei mulla oo rahaa tommoseen tuhlailuun, kun tilaan Ruutu plussan yritän katsoa kaikki kiinnostavat sarjat mitä sieltä tulee, ja Syke on yks niistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi