Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olet 15-vuotias, perjantai-iltana tulee riitaa 14-vuotiaan veljen kanssa, lähdet siitä suuttuneena kotoa ulos. MINNE MENISIT?

Piikkiön salapoliisi
08.10.2018 |

Tehdäänpä tällainen kysely naispuolisille: Mitä 15-vuotias tyttö tekisi tuossa tilanteessa?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverille tai paikkaan missä on kavereita, saattasin tulla takas kotiin kun ei enää suututa tai jäädä kaverille yöksi.

Vierailija
22/35 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin todennäköisesti kävellyt jonnekin äkäisenä. Ehkä silloisen kodin lähellä olevalle leikkipaikalle istumaan keinuun tai istumaan siellä olleeseen leikkimökkiin katsomaan piilosta tuleeko broidi perässä. En ois mennyt kaverille tai johonkin porukkaan, koska olisin ollut kiukkuinen, mutta halunnut sen kinan selviävän ja odottanut, että broidi tulee sitä selvittämään. Tämä oletuksena, että olisin kokenut broidin "syylliseksi" kinaan, koska olisin lähtenyt. Jos se olisi toisin päin, broidi olisi lähtenyt. Kotiin ei tietty ois voinut palata kun on kerran mieltä osoittanut lähtemällä, että jos se broidi ei olisi tullut perään jossain vaiheessa, niin paluu olisi ollut myöhään, kun voi sniikata sisälle kasvojaan menettämättä. Broidi olisi pelannut samaa valtapeliä, että pitäis, mut en mene, en varmana mene. Tulkoon takas kun kehtaa tai kun vanhemmat komentaa hakemaan, jolloin sen voi tehdä myöntämättä syyllisyyttä kinaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen paikka Piikkiö oli tuohon aikaan? Väkiluku jne. Asuivatko taajamassa?

Vierailija
24/35 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Piia on lähtenyt kotoa, hän on lähtenyt kävelemään bussipysäkille / kaverille / johonkin läheiseen paikkaan (en tunne yhtään seutua eli en tiedä mitä siellä on). Tässä tapauksessa uskon, että auto on ottanut hänet kyytiin. Joko Piian on koittanut liftausta tai ehkä bussipysäkille on pysähtynyt auto, ja jos seuraavaan bussiin olisi pitkä aika, ehkä nuori on noussut kyytiin.

Jos Piia ei koskaan edes lähtenyt kotoa, hänet on jotenkin kätketty ja perheenjäsenet ovat hyviä valehtelemaan. Velihän on myöhemmin tehnyt itsemurhan, kai siitä voi teoriaa vääntää että tiesi jotain ja se söi sisältä. Ruumiskoiralla tämä olisi saatu selville, oliko Piia vainaana kotonaan.

Vierailija
25/35 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolaan menisin. Sieltä soittelisin porukoille, että mummo paistaa räiskäleitä, jään tänne yöksi.

En siis todellakaan lähtisi hortoilemaan minnekään vaan tutuille yökylään !

Tappelivat minunkin tenavat tuon ikäisenä, mutta ei ne ikinä lähteneet sillätavalla pois kotoa, etten olisi ollut tietoinen, missä olivat ja keiden kanssa.

Vierailija
26/35 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä istuin talon takana omppupuussa ja kun alkoi tulla vilu, hipsin omaan huoneeseen. Olen Piian ikäinen.

Vierailija
27/35 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon 14 ja menisin varastoon jäätymään siksi aikaa että tilanne on jo rauhoittunut. Ite en lähtis kaverille, liian pitkä matka enkä varsinkaan pimeällä menis

Vierailija
28/35 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hajua millainen alue tuo on mutta olen saman ikäinen kuin Pia olisi nyt. 15 vuotta sitten me asuimme omakotialueella. Muistan kun kerran riitelin siskoni kanssa. Silloin satoi enkä halunnut sateessa kävellä kolmea kilometriä kaverin luokse joten menin sadetta karkuun sellaiseen suureen kierrätyspaperi säiliöön. Siitä voi keksiä sitten jonku trillerileffaskenaarion jossa tyttö on juotunut kierrätysautoon ja tukehtunut lehtikasaan.

Joo aika kaukaa haettua.

Vierailija
29/35 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin luo.

Vierailija
30/35 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolaan.

Vierailija
31/35 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vain pihalle tai johonkin läheiseen paikkaan joko luonnon helmaan tai leikkipuistoon tms., vähän ehkä säästäkin riippuen. Tai sitten kävelemään pitkästi ja tuulettumaan, samalla suunnitellen, mitä teen tai miten reagoin jatkossa. Jotenkin noissa tilanteissa sitä suuttui melkein kaikille, kun kaikki ikävät asiat vyöryi kerralla päälle jossain tilanteessa. Itse en olisi mennyt kaverille enkä ihmisten joukkoon, enkä olisi noussut auton kyytiin siinä tilassa, ellen olisi jo rauhoittunut ja tuttu ihminen kyseessä. Mutta joku eriluonteinen tyttö olisi voinut myös suutahtaa yksittäisestä asiasta pienemmin ja hakeutua ihmisten luo.

Lievemmässä tilanteessa olisin saattanut mennä mummolaan. Omat valintani eivät olisi todennäköisesti johtaneet samaan lopputulokseen, joten arvaukseni on, että Piia joko tuiskahti pinnallisesti ja lähti hakeutumaan joko kaverille tai nuorisotalolle, tai sitten episodi oli suunniteltu ja kyyti odotti. Jos se oli suunniteltu, niin se oli ehkä vain Piian ja kyydin tiedossa, tai sitten veli juonessa mukana. Riippuu ihan millaiset välit heillä oli.

Mihin aikaan se isoisä lähti sieltä ja millä? Vai jäikö yöksi? Olisiko Piia silloin vielä mököttänyt pihalla?

Vierailija
32/35 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin vaan haahuillut lähistöllä vaikkapa metsässä, puistossa, istunut penkillä, ajanut bussilla päättärille ja tullut takaisin. Jotain sellaista päämäärätöntä liikkumista. Tuskin olisin mennyt kaverille koska en olisi halunnut että veli saa tietää missä olen. Olisin sillätavalla osoittanut mieltäni ettei kukaan tiedä missä olen. Olisin kuitenkin tullut kotiin parin tunnin kuluttua kun olen rauhoittunut ja tullut nälkä/kylmä.

Vierailija
33/35 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei 15-vuotiaana ollut ketään kaveria jonka luokse mennä, joten olisin varmaan napannut kuulokkeet mukaan ja lähtenyt lenkille.

Vierailija
34/35 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisenä tein pitkiä kävelylenkkejä, myös yölliseen aikaan, joten enköhän olisi sellaiselle painunut.

Vierailija
35/35 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti olisisn mennyt jonnakkin missä saa puhista kiukkunsa yksin. Metsään kodin lähelle tai pururadalle. En todellakaan menisi kavereille tai mihinkään ihmisten ilmoille kiukkuisena. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme