Sinä noin 50v nainen. Minkä ikäisiä lapsia sinulla on ja asuvatko he vielä kotona?
Mulla ikää 49v ja löytyy kaksi poikaa 19v ja kohta 12v. Kotona asuu edelleen myös tuo vanhempi, mutta on tällä hetkellä armeijassa.
Kommentit (389)
Täytin juuri 56, omat lapseni ovat jo 32-, 29- ja 27-vuotiaita, eli eivät tietenkään asu kotona. Esikoinen on jo itsekin pienen lapsen äiti....
Piti oikein miettiä, kuinka kauan siitä on, kun asuivat kotosalla 🤔 nuorin itseasiassa asui kotona pisimpään, hän muutti omaan kämppään vasta 22-vuotiaana. Sitä ennen asui muutamat kesät töissä ulkomailla, keräsi rahaa jotra pystyi ostamaan ensiasunnon. Kaksi vanhinta muuttivat kotoa vuokrakämppiin heti, kun kirjoittivat ylioppilaiksi 19-vuotiaina.
Vielä pari päivää 49v ja lapset 15v ja 17v, asuvat kotona.
Olen 50 v. Lapseni 22 v ja 21 v
Asuvat kotona.
Kerätköön rahaa omaan asuntoonsa.
Käyvät työssä kumpikin.
48v. 19 ja 17 v tyttäret. Vanhempi on nyt armeijassa, luulenpa että muuttaa joko omilleen tai poikaystävän kanssa yhteen kun kesällä pääsee siviiliin. Riippuu siitä kestääkö rakkaus ja saako opiskelupaikan lähikaupungista missä tämä asuu, vaiko kauempaa. Nuorempi käy lukiota, asuu vielä kotona.
Olen 50, tytär 34. Muutti pois 20-vuotiaana.
54-vuotias ja nuorin aloitti lukion jälkeiset opintonsa sekä muutti pois kotoa. Yllättävän nopeasti opin ostamaan vähemmän ruokaa ja yhteyttä saa pidettyä virtuaalisesti. Surettaa kun eivät ehtineet opiskella lähiopinnoissa kuukauttakaan kun joutuivat etäopintoihin.
Olen nyt yli 60, mutta ollessani 50 minulla oli 12-vuotias ja 10-vuotias kotona. Muuttivat kummatkin 20-vuotiaina pois kotoa.
Minä 53-v. Esikoinen 24-v, muuttanut omaan kotiin muutama vuosi sitten. Toinen lapsi 10-v ja tietenkin vielä lapsuudenkodissa.
33 vuotias eikä asu kotona itse olen 51 vuotias.
Olen 53 vuotias. Lapset 27 ja 22 vuotta. Asuvat omissa kodeissaan.
53 v. olen. Esikoinen 31 v. ollut yli kymmenen vuotta omillaan, hänellä kaksi lasta. Nuorempi 27 v. asuu edelleen kotona eikä ihan heti tunnu olevan muuttamassa...
50 vela. Pidän elämästäni sinkkuna, nautin täteilystä, ja nostan hattua kaikille lapsellisille - minusta ei ollut siihen.
Olen 50, lapset 30 ja 27. Asuvat keskenään kimppakämpässä :)
Kun tulevaisuudessa täytän 50v, lapseni on juuri täyttänyt 15v ja 99,9 prosentin varmuudella asuu yhä kotona.
Ikä 48, lapset 9 ja 3. Asuvat vielä hetken kotona. 😍
olin 50 v niin lapsi lähti kouluun, enkä tuntenut yhtään itseäni vanhaksi
Oon itse 50 ja ainoa lapseni 13-vuotias. Ihania vuosia nää on olleet. Ja hän saa asua kotona vaikka lukion jälkeisten opiskelujenkin ajan, jos viihtyy.
Vierailija kirjoitti:
53 v. olen. Esikoinen 31 v. ollut yli kymmenen vuotta omillaan, hänellä kaksi lasta. Nuorempi 27 v. asuu edelleen kotona eikä ihan heti tunnu olevan muuttamassa...
Ohhoh, onpa erikoista! Ei mitenkään pahalla siis, mutta kotona asuva +25v on sen verran harvinaisuus, että pakko kysyä eikö häntä yhtään kiinnosta itsenäistyä, vai onko esim nepsy?
Liippaa aihe läheltä, veljen lapsi on tämmöinen kotona möllöttäjä, ei opiskele eikä käy töissä vaan pänttää viidettä vuotta yliopiston pääsykokeisiin unelma-alalleen, jonne valitettavasti tuskin tulee pääsemään.... Milloin olisi suotavaa tuupata aikuinen lapsonen näkemään ja kokemaan elämää, omillaan asuminen ja pärjääminen kun aika vahvasti on aikuisuuden merkki.
Aivojen kehityskin on valmis 25 ikävuoteen mennessä, eli sen jälkeen mitään "suurempaa" muutosta persoonassa ja maailmankuvassa ei tule... Jääkö noi mamman helmoihin erakoituneet ikuisiksi uusavuttomiksi?
52v, mukulat 32, 27 ja 25v asuvat omillaan etelässä, poika kohta 20 oli vuoden intissä, tuli vielä vuodeksi kotiin ja kotipaikkakunnalle töihin. Kuopus 13 aloitti yläasteella.