Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avautuminen anopista

Vierailija
08.10.2018 |

Aluksi tuntui, että voitaisiin jopa tulla anopin kanssa toimeenkin. Vuosien saatossa aika näyttänyt muuta.
Miehen täytyisi jatkuvasti olla äitinsä apuna vaikka asunut aina eri paikkakunnallakin. Milloin täytynyt auttaa veropapereissa, kelassa, kulkea virastoihin mukana, ihan kaikkea maan ja taivaan väliltä ja äitinsä vielä terve työikäinen ihminen.
Anoppi haluaisi olla asioiden keskipiste ja on sanonut suoraan olevansa jopa mustasukkainen miehestäni, jos mies viettää aikaa minun perheeni kanssa.
Vanhemman lapsen synttäreillekään ei saavu koskaan muiden kanssa samaan aikaan.
Kaiken lisäksi miehen täytyisi holhota vielä aikuista veljeään.
Siinä vaiheessa, kun jatkuva pompottaminen alkoi vaikuttaa miehen jaksamiseen ja meidän perhe-elämään, sanoin miehelle suoraan mielipiteeni asiasta.
Lopulta mies heräsi itsekin ja totesi äitilleen ettei voi auttaa kaikessa. Helvettihän siitä repesi.
Tässä esimerkki viimeisimmistä tempauksista.
Viime kevät oli raskasta aikaa, muutto, vauvan syntymä ja anoppi keksi asuttaa mieheni 30v veljen meille samaan syssyyn väliaikaisesti. Veljellä elämänhallinnan kanssa ongelmia eikä hoida itse normaaleja arkisia asioita, joten pyykin pesut, ruuanlaitto yms. jäi minulle lapsien hoitamisen lisäksi.
Mies hoiti veljelleen asunnon ja otti yritykseensä töihin. Kaiken härdellin keskellä äitinsä istui työttömänä kotona.
Vielä olisi miehen täytynyt jatkuvasti olla holhoamassa äitinsä asioita ja lopulta sanoi suoraan tälle.
Tästä kimpaantuneena anoppi katkaisi kesällä välit meihin haukkuen kuinka mieheni ei ole auttanut häntä missään asioissa.
Samaan syssyyn totesi minun muovanneen miehestä itselleni sopivan ja haukkui perheeni, jotka olleet aina anoppiani kohtaan ystävällisiä.

Nuorimman kastetilaisuus sattui pahimpaan riitahetkeen ja kutsu laitettiin hänellekin miehen pyynnöstä. Vastausta ei kuulunut. Kastepäivänä ei edes tervehtinyt meitä ja istui kirkossa kasteen ajan. Kakuttelemaan ei saapunut ja ojensi lahjan mieheni vieressä seisseelle veljelle vaikka olisi suoraan voinut lahjan antaa itsekin siinä nenän edessä.

Viikko kastetilaisuudesta tulivat miehen eno perheineen ulkomailta meille viikonlopuksi ja eivät olleet vuosiin nähneet.
Anoppi änki samassa seurassa kotiimme ja ei puhunut meille mitään koko viikonloppuna. Onneksi yöt vietti muualla. Mieli olisi tehnyt räjähtää ja sanoa suorat sanat, mutta hetki ei tuntunut oikealta muiden sukulaisten ollessa meillä.
Samaisena viikonloppuna äitinsä tuli meille yön jälkeen mitään ilmoittamatta ja käveli edes pimpottamatta ovesta sisään. Olimme miehen kanssa keittiössä ja anoppi kulki nokka pystyssä ohitsemme tervehtimättä ja meni suoraan terassille sukulaisten seuraan.
Tästä hetkestä opin pitämään ovet lukossa päivisinkin vaikka olisimme kotona.

Anopin mykkäkoulua kesti kaikenlaisine tempauksineen kesän ajan kunnes lopulta mies kävi äitinsä luona hakemassa veljensä kyytiin ja olivat sopineet riitansa anopin aloitteesta.
Minulta ei ole pyytänyt anteeksi eikä tule pyytämäänkään.
Häntä en kotiini haluaisi, mutta miehen ja lasten takia olen yrittänyt olla neutraali.
Tervehdimme, mutta emme juttele keskenämme.
Olen keskustellut miehen kanssa anopista, mutta hän ei osaa asialle mitään tehdä.
Viikko sitten anoppi tuli kylään ja toi kaikille muille villasukat perheessämme paitsi minulle.
Tämä osoittaa selkeästi asenteensa minuun.
Olen miettinyt avaisinko keskustelua äitinsä kanssa, mutta toisaalta en tiedä hyödyttääkö se loppujen lopuksi hänen tyylisen ihmisen kanssa mitään.
Olisi tulossa taas tänään käymään..

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi eniten mua näissä anoppi ym.sukulaisjutuissa ihmetyttävä asia on tuo jengin tunkeminen kertojan kotiin.Tässäsäkin lappaa anoppia xx kertaa,enoa perheineen ja lanko jopa majoittuu vuokralaiseksi perheen asuntoon.

Onko teillä ovet selällään vanhaan suomifilmi tyyliin?

Sanopa muuta. Aivan käsittämätöntä on se, että anoppi asutti miehen 30 v veljen ap:n kotiin. Siis mitä ihmettä? Vaikea tässä tosiaan on neuvoja antaa.

Meille anoppi on majoittanut kälyn, toisen kälyn, toisen kälyn miehen ja veljensä tyttären.

Siis ihan meiltä kysymättä sopinut että nää voi tulla meille asumaan. Siellä ne sitten on rappukäytävässä seisseet.

Et ole tosissasi!Rappukäytävässä ,eihän normi kerrostalo asuntoon yleensä edes mahdu kuin se perhe ,hyvä jos sekään.

Luulin ,että nämä sukulais airbnb :t on jotain ns.maalaistaloja.

Ei tuollaseen ole muuta ratkaisua kuin "tule nyt sisään siksi aikaa kun varaan sulle hotellihuoneen, mieheni voi kyllä ajaa sinut sinne kun on toi matkalaukkukin."

Vierailija
22/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi eniten mua näissä anoppi ym.sukulaisjutuissa ihmetyttävä asia on tuo jengin tunkeminen kertojan kotiin.Tässäsäkin lappaa anoppia xx kertaa,enoa perheineen ja lanko jopa majoittuu vuokralaiseksi perheen asuntoon.

Onko teillä ovet selällään vanhaan suomifilmi tyyliin?

Sanopa muuta. Aivan käsittämätöntä on se, että anoppi asutti miehen 30 v veljen ap:n kotiin. Siis mitä ihmettä? Vaikea tässä tosiaan on neuvoja antaa.

Meille anoppi on majoittanut kälyn, toisen kälyn, toisen kälyn miehen ja veljensä tyttären.

Siis ihan meiltä kysymättä sopinut että nää voi tulla meille asumaan. Siellä ne sitten on rappukäytävässä seisseet.

Et ole tosissasi!Rappukäytävässä ,eihän normi kerrostalo asuntoon yleensä edes mahdu kuin se perhe ,hyvä jos sekään.

Luulin ,että nämä sukulais airbnb :t on jotain ns.maalaistaloja.

Ei tuollaseen ole muuta ratkaisua kuin "tule nyt sisään siksi aikaa kun varaan sulle hotellihuoneen, mieheni voi kyllä ajaa sinut sinne kun on toi matkalaukkukin."

Asuttiin silloin kaksiossa ja minä tein vielä kotona töitä.

Ei pal naurattanut nää yllätysvieraat. Muta eihän heitäkään voinut sinne rappuun jättää, vaan pakko oli aluksi sisälle ottaa. Mihinkään hotelleihin ei heillä ollut rahoja, enkä tod ruvennut itse niitä maksamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 jatkaa.

"Annatko vielä luottokorttisi niin saadaan maksettua yöpymiset samantien"

Vierailija
24/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

21 jatkaa.

"Annatko vielä luottokorttisi niin saadaan maksettua yöpymiset samantien"

Veljen tytär 18, ei hänellä mitään luottokorttia ollut.

Kälyillä ja kälyn miehellä ei ees luottotietoja.

Vierailija
25/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ja miehesi olette kynnysmattoja tälle naiselle.Oletan että hän ei ole ollut tästä riidasta yhtään stressaantunut,anto teille opetuksen. Ensi kerralla tanssitte paremmin hänen pillinsä mukaan,koska ette halua enään samaa showta. Jos nyt vähän vaivautuisit googlaamaan narsismistä, niin aika hyvin osuis sun anoppiin. Well play ed sun anopilta.

Vierailija
26/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä ja miehesi olette kynnysmattoja tälle naiselle.Oletan että hän ei ole ollut tästä riidasta yhtään stressaantunut,anto teille opetuksen. Ensi kerralla tanssitte paremmin hänen pillinsä mukaan,koska ette halua enään samaa showta. Jos nyt vähän vaivautuisit googlaamaan narsismistä, niin aika hyvin osuis sun anoppiin. Well play ed sun anopilta.

Narsisteja maailmassa riittää.

Vierailija
27/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vain usko näitä juttuja.

Missä kaksiossa asuvat säilyttää niitä patjavuoria, peittoja ja tyynyjä mitä nämä Yövieraat tarvitsevat.

Puppua sanon minä

Vierailija
28/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei kyllä tule vieraita kutsumatta eikä varsinkaan yökylään. Oma tupa oma lupa.

Tuollaisissa rajottomissa kiukku anopeissa on se vika että eivät jätä niitä lapsenlapsikaan rauhaan vaan lapsille kyllä kautta rantain äitiä vähätellään ja haukutaan ja itseä kehutaan ja lapsenlapsia lahjotaan "mummin puolelle".

Vierailija
29/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyhän anopilta suoraan, että ikuisestiko meinasit vihaa pitää ja mikä se tuo villasukkajuttukin oli, aikuiselta ihmiseltä. Että nyt loppu tollanen kiukuttelu kaikkien yhteisen hyvän nimissä kiitos.

Mä en yllättyis jos anoppi tekisi tuon villasukka jutun mulle.

Toisaalta mä varmaa puottaisin ne villasukat roskii anopin silmien edessä.

Muutamia kuukausia sitte kuopus täytti lisää vuosia ja oli kututtu anoppi, muutama perhe tuttu, lasten kavereita, enot, sedät, kummit ja tietty appi.

No anoppi olisi olohuoneessa halunnut "perhekuvan" ja me kaikki alettiin kasaantua sitä kuvaa varten ja sitten anoppi totesi ""Liisan" ei tartte tulla kuvaan" (eli siis minun).

Se vihlaisi niin syvältä, olen lasteni äiti, mieheni vaimo, mutta en kuulu omaan perheeseeni.

Tähän appi yritti toppuutella anoppia, että pitäähän "Liisanki" tässä kuvassa olla.

Anoppi totesi päättäväisesti "Ei".

Mies sanoi äidilleen "kerkiää sen kuvan ottaa joskus toistekkin".

Mä oon pitkävihainen ja tiedän jo valmiiksi, ettei koskaa anopin kanssa tulla toimeen.

Paljon ymmärrystä oon anoppia kohtaan antanut ja paljon olen anteeksikin antanut.

Kaikki kotiin tunkeutumiset, haukkumiset, yms.

Tuo "perhekuva" sai mun ämpärin tulvimaan.

Vierailija
30/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kaksiossa asuvat säilyttää niitä patjavuoria, peittoja ja tyynyjä mitä nämä Yövieraat tarvitsevat.

Puppua sanon minä

Meille on anoppi passittanu kyllä yökylä vieraita kysymättä, kun onhan meillä vierashuone ja tilava asunto.

Vierailija
31/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa anoppi-ongelmista järjestyisi sillä että miehet olisi aikuisia miehiä jotka laittaa heti stopin äitikullan paskapuheille, pompottamiselle ja manipuloinnille ja laittaa oman perheensä eli vaimon ja lapset ykkösiksi. Mutta ei ole munaa!

Vierailija
32/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko olla mykkä ja alistunut kynnysmatto?

Jos minulle olisi omassa kodissani anoppi tullut sanomaan että en saa "perhekuvaan" tulla niin olisin pokka päällä tuumannut että minun kotini, minun mieheni ja minun lapseni ja että anoppi voi poistua kuvasta tai koko talosta jos ei kelpaa. Herran jumala jos mieheni olisi vaan vikissyt että voihan sen kuvan myöhemminkin ottaa...juu ei voi...mies voi tunkea sen kuvansa sinne minne aurinko ei paista.

Vierailija
33/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko olla mykkä ja alistunut kynnysmatto?

Jos minulle olisi omassa kodissani anoppi tullut sanomaan että en saa "perhekuvaan" tulla niin olisin pokka päällä tuumannut että minun kotini, minun mieheni ja minun lapseni ja että anoppi voi poistua kuvasta tai koko talosta jos ei kelpaa. Herran jumala jos mieheni olisi vaan vikissyt että voihan sen kuvan myöhemminkin ottaa...juu ei voi...mies voi tunkea sen kuvansa sinne minne aurinko ei paista.

Kyllä kieltämättä itse "pienen p*skamyrskyn" nostatin miehelle ku kaikki vieraat oli lähteny.

Vierailija
34/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin tulisi ymmärtää vihdoin katkaista napanuora ja antaa tilaa aikuisille ihmisille elää.

Vierailija
35/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on paljon ulkomaan komennuksilla ja ei ole kuulemassa anopin minuun kohdistuvaa vähättelyä, piikittelyä ja suoranaista v´tuilua. Olen hiljainen työmyyrä, hoidan perheeni juoksevat asiat ja pääasiallisesti lasten kasvatuksen. Anoppi asuu lähistöllä kahden tyttärensä kanssa, joiden kuullen hän ei minulle puhu. Minulla katkesi kärsivällisyys totaallisesti viime talvena, välit menivät anoppiin poikki ja sydämistyin niin, että ilmoitin miehelleni lähteväni huushollista, jos anoppi sinne jalallaankaan vielä astuu. Minä olen vuosikausia hiljaa kärsinyt hänen käytöksestään mutta nyt se veetuilu loppu. Kyse oli talvitakista, jonka olin ostanut ja jota innoissani hänelle näytin. Hän totesi minulle ivaatihkuvalla äänellä, naama väärässä: Mitä SINÄ takilla TEET? SINÄ sevaan TAKKEJA ostelet! ET OLIS TARVINNUT! Niin, Mitäpä takilla tehdään. Olimme saaneet kotimme valmiiksi parivuotta aikaisemmin ja asuntovelkaisina rahat olivat tietenkin tiukilla, Mutta minä kyllä tarviin talvitakin 4 vuotta sitten ostetun parkan tilalle ja itse palkastani sen maksoin. Mutta se vähättely, ettei edes takkia tarvi. Kärsiköön nyt itse. 

Vierailija
36/48 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on paljon ulkomaan komennuksilla ja ei ole kuulemassa anopin minuun kohdistuvaa vähättelyä, piikittelyä ja suoranaista v´tuilua. Olen hiljainen työmyyrä, hoidan perheeni juoksevat asiat ja pääasiallisesti lasten kasvatuksen. Anoppi asuu lähistöllä kahden tyttärensä kanssa, joiden kuullen hän ei minulle puhu. Minulla katkesi kärsivällisyys totaallisesti viime talvena, välit menivät anoppiin poikki ja sydämistyin niin, että ilmoitin miehelleni lähteväni huushollista, jos anoppi sinne jalallaankaan vielä astuu. Minä olen vuosikausia hiljaa kärsinyt hänen käytöksestään mutta nyt se veetuilu loppu. Kyse oli talvitakista, jonka olin ostanut ja jota innoissani hänelle näytin. Hän totesi minulle ivaatihkuvalla äänellä, naama väärässä: Mitä SINÄ takilla TEET? SINÄ sevaan TAKKEJA ostelet! ET OLIS TARVINNUT! Niin, Mitäpä takilla tehdään. Olimme saaneet kotimme valmiiksi parivuotta aikaisemmin ja asuntovelkaisina rahat olivat tietenkin tiukilla, Mutta minä kyllä tarviin talvitakin 4 vuotta sitten ostetun parkan tilalle ja itse palkastani sen maksoin. Mutta se vähättely, ettei edes takkia tarvi. Kärsiköön nyt itse. 

Mulle myös käynyt näin.

Ostin uuden tuulitakin (vieläpä alennuksesta) vanhan takkini tilalle (7vuotta vanha, useasti sitä olen jo paikkaillut).

Anoppi huomasi takin naulakossa ja totesi heti eteisestä "tiesinhän minä, että sinä vain huuskaat poikani rahoja kaikenlaiseen hömpötykseen".

Takin olin siis itse ostanut omalla palkalla.

Onneksi mies avautui anopille tästä ja painotti "meidän rahankäyttö ei sinulle kuulu".

Vierailija
37/48 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun anoppi samaa maata.

"Ei miniä mitään uutta ja mukavaa tarvitse".

Joskus sitä pittää ajatella myös itseä vaikka kuinka laittaisi aina muut edelle.

Vierailija
38/48 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaisin välit samanlaiseen anoppiin. Eikä ole ikävä mummoa.

Vierailija
39/48 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyhän anopilta suoraan, että ikuisestiko meinasit vihaa pitää ja mikä se tuo villasukkajuttukin oli, aikuiselta ihmiseltä. Että nyt loppu tollanen kiukuttelu kaikkien yhteisen hyvän nimissä kiitos.

Mä en yllättyis jos anoppi tekisi tuon villasukka jutun mulle.

Toisaalta mä varmaa puottaisin ne villasukat roskii anopin silmien edessä.

Muutamia kuukausia sitte kuopus täytti lisää vuosia ja oli kututtu anoppi, muutama perhe tuttu, lasten kavereita, enot, sedät, kummit ja tietty appi.

No anoppi olisi olohuoneessa halunnut "perhekuvan" ja me kaikki alettiin kasaantua sitä kuvaa varten ja sitten anoppi totesi ""Liisan" ei tartte tulla kuvaan" (eli siis minun).

Se vihlaisi niin syvältä, olen lasteni äiti, mieheni vaimo, mutta en kuulu omaan perheeseeni.

Tähän appi yritti toppuutella anoppia, että pitäähän "Liisanki" tässä kuvassa olla.

Anoppi totesi päättäväisesti "Ei".

Mies sanoi äidilleen "kerkiää sen kuvan ottaa joskus toistekkin".

Mä oon pitkävihainen ja tiedän jo valmiiksi, ettei koskaa anopin kanssa tulla toimeen.

Paljon ymmärrystä oon anoppia kohtaan antanut ja paljon olen anteeksikin antanut.

Kaikki kotiin tunkeutumiset, haukkumiset, yms.

Tuo "perhekuva" sai mun ämpärin tulvimaan.

Mulle kävi just samoin. Olen jossain ketjussa täällä sen kertonutkin, kun anoppi kuvaan asettuessaan sanoi minulle, että sinä et kuulu tähän kuvaan.

Olisinpa vain osannnut sanoa, että sä et kuulu tähän taloon.

Olen kyllä niin lapanen ja kasvatuksen tuloksena oppinut kunnioittamaan vanhempia ihmisiä, ettei mitään rajaa.

Ap taitaa olla mun sivupersoona, kun hänen juttunsa ovat tutun tuntuisia:)

Vierailija
40/48 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puppua sanon minä

Vuodesohva, kellarissa pari patjaa ja pari täkkiä, pari huopaa. Neljä yövierasta mahtui meidän olkkariin, kun olin lapsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan