Lapsi oli leikannut saksilla uusiin housuihinsa
Tahallaan, tai vain leikkinyt saksilla kun katsoi videota. Ärsyttää kyllä, kun aina tällaista touhua, kun rahat on tiukalla. Voisi edes yrittää pitää vaatteet ehjänä.
Kommentit (29)
No jos lapsi on jo teini-ikäinen niin on jo itse vastuussa vaatteistaan, että kulkekoon sitten noissa tai paikatkoon itse. Voihan se olla, että tarkoituksella "stailasi", onhan rähjäiset vaatteet nyt muotia. Eikai tuossa mitään, jos teini tekee tuota jotenkin "ymmärtämättään", käytäisiin lääkärillä voisiko kyse olla jostain hahmotus/keskittymistä itiöitä, lievästä autismista tms. Epäilen kuitenkin, että ihan tyylimielessä vaatteitaan ehostaa, vaikkei se aikuisesta hyvältä näytä. Eli kulkekoon nyt noissa, uusia en ainakaan ostaisi.
Vierailija kirjoitti:
No jos lapsi on jo teini-ikäinen niin on jo itse vastuussa vaatteistaan, että kulkekoon sitten noissa tai paikatkoon itse. Voihan se olla, että tarkoituksella "stailasi", onhan rähjäiset vaatteet nyt muotia. Eikai tuossa mitään, jos teini tekee tuota jotenkin "ymmärtämättään", käytäisiin lääkärillä voisiko kyse olla jostain hahmotus/keskittymistä itiöitä, lievästä autismista tms. Epäilen kuitenkin, että ihan tyylimielessä vaatteitaan ehostaa, vaikkei se aikuisesta hyvältä näytä. Eli kulkekoon nyt noissa, uusia en ainakaan ostaisi.
Ennustava korjaa omiaan, mutta eiköhän tuosta kohtuullisen selvää saa
Vierailija kirjoitti:
Pillifarkkuihin kuuluu nyt leikata poikittaisia viiltoja ja puserot lyhentää napapaidoiksi, ap.
Vierailija kirjoitti:
Hei nyt ihan oikeasti, ap mainitsi että lapsi on jo teini-ikäinen ja vinkit täällä ovat että sakset piiloon? :D
Jos lapsi, teini aikuinen ei osaa käyttää työvälineitä niiden oikeaan tarkoitukseen, niin mitä muuta vaihtoehtoja perheessä voi olla kuin välineiden pitäminen aivottoman ulottumattomissa?
Minä joudun piilottamaan vaimoltani kylpyhuoneessa olevat kamman ja pienet sakset, joilla trimmaan viiksiäni. Jos jätän ne näkyville, ne häviävät aika nopeasti kun hän kuljettaa niitä ympärsi asuntoa.
Jos kysyn tietääkö hän missä ne ovat, vastaukseksi tulee, ei harmaintakaan aavistusta.
Parempi siis pitää niitä oman parranajokoteloni sisällä piilossa niin tiedän aina missä ne ovat tarvittaessa.
Sama homma sytkäreiden, taskulamppujen, paristojen ja muun tarvittavan piensälän kanssa.
Parasta pitää tarvittavat kamat omassa säilössäni kuin tarvittaessa etsiä hukkuneita tavaroita koko kämppä läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, leikannut tahallaan?
Miksi sakset oli lasten ulottuvilla ja miksi et valvonut lapsesi touhuja?
Ja kyllä se on vanhempien tehtävä opettaa lapselleen saksien käyttö ja miten niitä käytetään ja mitä leikataan.Ei lapsi ole syntyessään paha ja ilkeä, vaan taidot tulevat vain opettamalla.
Ja syy löytyy peiliin katsomallaTahallaan mutta ei ole miettinyt mitä tekee.
Oli lapsi minkä ikäinen tahansa, syy löytyy peiliin katsomalla. Ehkä lapsesi ei saa tarpeeksi huomiota ja hoivaa, kun roikut netissä. Ja jos teki tahallaan, siihenkin löytyy joku selitys, miksi näin teki. Luonnostaan lapsi ei ole ilkeä ja paha.
Tulee mieleen joku niistä Polvan kirjoista, missä Tiina saa kerrankin elämässä uudet farkut ja jynssää niistä juuriharjalla polvet kuuneen näköisiksi, kun se on kuulemma muotia. Äitinsä sydän meinasi pysähtyä kun huomasi.
Maailma ei yksiin housuihin kaadu. Onneksi ei leikannut itseensä niillä saksilla.
Vierailija kirjoitti:
Neula ja lankaa ja ompelet reiän kiinni.
Aika brutaali rangaistus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, leikannut tahallaan?
Miksi sakset oli lasten ulottuvilla ja miksi et valvonut lapsesi touhuja?
Ja kyllä se on vanhempien tehtävä opettaa lapselleen saksien käyttö ja miten niitä käytetään ja mitä leikataan.Ei lapsi ole syntyessään paha ja ilkeä, vaan taidot tulevat vain opettamalla.
Ja syy löytyy peiliin katsomallaTahallaan mutta ei ole miettinyt mitä tekee.
Oli lapsi minkä ikäinen tahansa, syy löytyy peiliin katsomalla. Ehkä lapsesi ei saa tarpeeksi huomiota ja hoivaa, kun roikut netissä. Ja jos teki tahallaan, siihenkin löytyy joku selitys, miksi näin teki. Luonnostaan lapsi ei ole ilkeä ja paha.
Hän ei kauheasti arvosta pusuja ja haleja.
Hei nyt ihan oikeasti, ap mainitsi että lapsi on jo teini-ikäinen ja vinkit täällä ovat että sakset piiloon? :D