Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Onko kokemuksia ruuan tilaamisesta esim. Cittarista? Miten on toiminut, onko laadukkaita raaka-aineita jne.? Tuntuis että helpottais arkea paljon..

• ylös 4
  • alas 0

Kommentit (16)

Vierailija

Olen tilannut heinäkuun puolivälistä lähtien 1-2 kertaa viikossa. On toiminut oikein hyvin ja tuotteet ihan yhtä hyviä kuin kaupasta itse valitsemalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Joskus nettimaksu voi epäonnistua jonkun katkoksen takia,siinä onkin ihmettelemistä kun pankista on raha lähtenyt mutta myyjä ei silti ole saanut sitä.Näin kävi eräässä pizzatilauksessa,en olekaan tuon jälkeen sitä harrastanut.

Vierailija

Me ollaan elokuusta asti tilattu ruoat Citymarketista kerran viikossa kotiin ja tällä linjalla jatketaan. Huomattavasti helpompaa pienten lasten kanssa näin ja jää aikaa muuhun. Välillä pitää jotain hakea erikseen kaupasta, kun ei ole jotain hoksattu tilata, mutta se ei haittaa. Tilaus maksetaan, kun ruoka on tuotu ovelle.

Välillä on jäänyt tekstiviesti tulematta kohta saapuvasta tilauksesta, mutta on oltu aina hyvissä ajoin kotona ennen tilauksen saapumista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Paljon maksaa? Kuljetus vai haetko valmiit kassit kaupasta?

Jos kysymys oli minulle eli viestiin nro 1, niin Ison Omenan K-Citymarketista kuljetusmaksu on 9,90€. Tilaan kotiin. Tilaan joka kerta paljon painavia, mm koiranuokia, kissanhiekkasäkkejä, pyykinpesuaineet jne, joten on ihan mukavaa, että tuovat kotiin asti. Vähemmän tuo kuljetus maksaa kuin jos lähtisin bussilla käymään siellä ja maksaisin seutulipun. Enkä bussilla saisi edes tuotua puoliakaan tilaamastani määrästä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Me ollaan elokuusta asti tilattu ruoat Citymarketista kerran viikossa kotiin ja tällä linjalla jatketaan. Huomattavasti helpompaa pienten lasten kanssa näin ja jää aikaa muuhun. Välillä pitää jotain hakea erikseen kaupasta, kun ei ole jotain hoksattu tilata, mutta se ei haittaa. Tilaus maksetaan, kun ruoka on tuotu ovelle.

Välillä on jäänyt tekstiviesti tulematta kohta saapuvasta tilauksesta, mutta on oltu aina hyvissä ajoin kotona ennen tilauksen saapumista.

Jäi kirjoittamatta, että hedelmät ym ovat olleet hyvässä kunnossa eikä niitä juuri pilalle meneviä. Lihoissakin on ollut hyvin päiväystä jäljellä.

Vierailija

Sikakallista! Olen muutaman kerran laskenut vertailun vuoksi pitkästä liidin kuitista vertailuhinnan. Kitumarketista kotiin tulee n. 40% kalliimmaksi.

Kuljetusmaksu ei ratkaise vaan ne ankarat lähtöhinnat.

Vain rikkaiden juttu.

Vierailija

Meillä on edullisim tilausmaksu Prismassa 3 euroa. Vaihtelee päivän ja kellonajan mukaan.

Vierailija

Citymarketin kotiinkuljetusta en ole testannut tuon kuljetusmaksun takia vielä. Alepa kauppakassilla on kuljetukset hieman edullisemmat, listahinnalta alkaen 5,90 S-etukortilla, mutta ikisuosikkini on kauppahalli24. Valikoima hieman erilainen kuin perusmarketeissa, hinnat ihan vertailukelpoiset ja kuljetukset 6h toimitusaikaikkunalla kalliimmillaan 3,99 (yli 70e 1,99, yli 100e ilmainen). 6h toimitusaikaikkuna tuntuu paljolta, mutta edellisenä iltana se tarkentuu puoleen tuntiin. 

Tykkään kyllä kierrellä kaupoissa etsimässä erikoisempia safkoja jos ei ole paniikkia, mutta mun mielestä maito-leipä-kissanruoka-peruskaman raahauksessa ei ole mitään hehkeää. Siksi viikottaiset kuljetustilaukset. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sikakallista! Olen muutaman kerran laskenut vertailun vuoksi pitkästä liidin kuitista vertailuhinnan. Kitumarketista kotiin tulee n. 40% kalliimmaksi.

Vain rikkaiden juttu.

Kalliimpahan tuo tietenkin on, mutta ei ole vain rikkaiden juttu. En ole rikas, mutta mulla ei ole autoa ja mulla on sairauden vuoksi vaikeuksia liikkua. Lähikauppani, johon pääsen kävellen, on pieni K-Market. Siellä on vieläkin kalliimpaa kuin Cittarissa. Lidliin on niin pitkä matka, että joko pitäisi tehdä monta kauppareissua (ja maksaa jokaisesta edestakainen seutulippu eli yli 10€/kauppareissu) tai tulla taksilla. Jos vielä laskee kauppareissuun käytetyn ajan esim tuntipalkkansa mukaan, mulle tuo tilaaminen Cittarista kotiin tulee lopulta  edullisemmaksi. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joskus nettimaksu voi epäonnistua jonkun katkoksen takia,siinä onkin ihmettelemistä kun pankista on raha lähtenyt mutta myyjä ei silti ole saanut sitä.Näin kävi eräässä pizzatilauksessa,en olekaan tuon jälkeen sitä harrastanut.

Sinua on vähän kusetettu tässä tietokoneohjelmassa. Se varmistushan menee suoraan myyjälle, että ei tuo ole mahdollista.

Tämä "maailma" on keinotekoinen.

SinkkuM

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vain rikkaiden juttu.

Pitää tietää mitä ostaa. Viimeksi Lohi Prismassa 12,90 e / kg, CM 7,90 / Kg, Ahvenfileet Prismassa 24,90 / Kg, CM 19,90 Kg, Porsaan kyljykset CM 4,99 / Kg, Prismassa jatkuva haluuputus 7,99 - 10 e kilo.

SinkkuM

Vierailija

Meillä Korsossa liti on vähän väärällä suunnalla, jolloin sinne tulee mentyä harvemmin.

SinkkuM

Vierailija

Olen tilaillut monesta paikasta. Kauppahalli24:lta tulee tuorein ruoka, muilla toimittajilla on päiväykset vähän mitä sattuu. Kalliimpaa se toki on kuin mennä Lidliin, mutta ei voi olettaa saavansa kaikkea; vaivattomuutta, laatua ja edullista.

Vierailija

Ei toimi (vielä?)

Logistinen idea on väärä. Pahimmillaan tuotteet kerätään tavallisesta myymälästä!

Voisi toimia sitten kun tavarat kerätään suoraan tukusta, jolloin vapaudutaan erittäin kalliista väliportaasta. (=market, kuljetus, rakennus, hyllytys, kassat, hävikki, työvoima...)

Nykyhinnoilla järjettömän kallista. Lähtöhinnat siis.

Toimii vain unohtamalla hinta ja ajattelemalla hommaa vain sikakalliina palveluna. Harvalle järkevää.