Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva tulossa, mies juhlii

Vierailija
07.10.2018 |

Hei! Kaipaisin nyt ulkopuolisten näkökulmaa tähän hommaan, tuntuu että olen solmussa omien ajatusteni kanssa, enkä tiedä ylireagoinko itse.

Olen siis raskaana, ja minun sekä avopuolisoni lapsi syntyy tammikuussa. Vauva oli iloinen yllätys, mutta miehelle suuri shokki. Hän olisi aluksi toivonut aborttia, mutta itse en sitä halunnut. Hän halusi kuitenkin jäädä kanssani ja on nyt todella aidosti iloinen lapsen tulosta. Hän ei ollut koskaan vain ajatellut hankkivansa lapsia, joten suuri muutoshan tästä molemmille tulee.

Mieheni on 27-vuotias yliopisto-opiskelija. Hän kyllä valmistuu ennen kuin vauva syntyy. Olemme nyt muuttaneet yhteen ja minua välillä turhauttaa hänen juhlimisensa. Kotona ei juo, mutta joka viikonloppu tai vähintään joka toinen viikonloppu on päästävä yökerhoon vetämään kännit. Tästä ollaan puhuttu, ja hän sanoo, että hän tahtoo nyt vain nauttia tästä ajasta kun tämä on vielä mahdollista, ja sanoo ettei tietenkään juhli samalla tavalla kun vauva tulee. Hänen paras ystävänsä kuitenkin järjestää tällaisia tanssibileitä, mitä on kerran kuukaudessa. Sanoo, että rajaa juhlimisensa siihen.

Onko teidän mielestänne siis liikaa, vai ihan kohtuullista, että hän käy kerran kuukaudessa noissa bileissä, mistä kotiutuu aamulla 6-8 välillä ja nukkuu iltapäivään saakka?

En siis tosiaan tiedä, ylireagoinko tähän koko hommaan. Olen itse vain nyt kateellinen kun hän saa mennä, ja itse olen tosi väsynyt ja oksentelen, enkä pysty bilettämään samalla tavalla. Tai juomaan vaikka edes sitä yhtä siideriä baarissa. Totta kai on alkoholittomat versiot, ja voi juoda mitä vain alkoholitonta, mutta eihän se sama asia ole. Eikä tämä ole tämän jutun pointtikaan. Oma oloni on vain todella yksinäinen, ahdistunut ja ulkopuolinen. Tuntuu, että minut on sivuutettu omasta elämästäni, kun taas kaikki muut jatkavat sitä normaalia elämää, mikä on aina ollut. Ja joudun talsimaan läpi raskauden yksinäni näiden hormonihöyryjen ja mielialavaihteluiden ym. kanssa.

Olenko siis itse nyt vain aivan naurettava, ja pahoitan mieleni ihan syyttä suotta? Pystyykö kukaan ymmärtämään, saako kukaan ajatuksistani ollenkaan kiinni?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää kertoa hänelle, jos et halua hänen menevän noin usein ulos virkistämään. Hänen pitäisi ymmärtää, että raskaus ei ole aina helppoa, kipuja, pahoinvointia yms. Näistä täytyy kertoa rehellisesti, ei mies osaa edes kuvitella mitä käyt läpi juuri nyt.

Ei tommoset yliopisto-opikelijat tajua tommosia.

Amisjätkistä tulee parhaimmat faijat.

Vierailija
22/31 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole rehellinen itsellesi kirjoitti:

Haluaako mies tätä lasta? Haluaako mies perustaa perhettä sinun kanssasi? Oletko aivan varma, että tämä on myös miehen valinta?

Vaikka vauva on tulossa, se ei tarkoita, että mies olisi valmis/ halukas isäksi.

Kerätköön sitten kamansa ja jatkakoon omaa elämäänsä jossain muualla.

Ottaahan ne naisetkin vastuuta yllätyslapsistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kuulostaa stressaantuneelta. Isyysloma olisi varmaan hyvä ajatus, viimeistään synnytyksen jälkeen. Mies voisi vaikka ottaa äkkilähdön jonnekin aurinkoon, monilla on taipumusta kaamosmasennukseen.

Isyys on miehelle iso muutos. Kahden viikon kylpyläloma vähintään heti vauvan synnyttyä tekee tuoreelle isille hyvää. Olettaen että olet edes älynnyt säästää hemmottelurahaa häntä varten.

Vierailija
24/31 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...Entä jos kirjoittaisit miehelle kirjeen. Kertoisit omasta epävarmuudestasi ja siitä että koet tarvitsevasi myös mieheltä tukea nyt loppuraskaudessa ja vauvan synnyttyä."[/quote]

Ei ristus.

Entä jos potkisit sitä kunnolla persuuksille seuraavan kerran kun jätkä röhnöttää muinamiehinä krapuloissaan iltapäivään saakka haisten sohvallasi.

Vierailija
25/31 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen siis pitäisi lakata elämästä ja hyysätä vain sinua kotona? Just joo. Me eletään täällä vain kerran. Jos nyt kerran kuussa jossain käy, niin onpa kamalaa. Ei sen maailman pitäisi siihen kaatua. Ja se lapsi tosiaan muuttaa sitä arkea.

Vierailija
26/31 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuukaudessa ei kyllä ole yhtään paha. Toki miehenkin pitäisi sitten suoda sinulle yksi vapaailta kuukaudessa, vietät sen sitten juhliessa, hotellissa tai nukkuen.

Vierailija
27/31 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuossa isoja muutoksia jos ette edes asuneet yhdessä ennen lapsen tuloa. Mies on ollut tuollainen ja nyt se konkretisoitui sinulle myös. 

Vierailija
28/31 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nainen hermostut oikein kunnolla ja käsket jätkän painua hel-vet-tiin, ellei tyyppi tajua minkälainen elämänmuutos on teille tulossa! Jukolauta että kehtaa raahautua 7-8 maissa aamulla krapulaansa makoilemaan !

Sulle on lapsi tulossa, ota edes sinä vastuu siitä milllainen koti vauvalle tulee. Jätkä pihalle ellei älyä skarpata heti paikalla.

Suutu kunnolla. Nyt viimeistään lopeta tuo nössöily. Sen vauvan takia joka tarvitsee edes yhden jämäkän ja tolkun vanhemman.

Vierailija
29/31 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teettekö yleensäkin yhdessä jotain?

Mielestäni miehesi todellakin saa käydä kerran kuussa niissä tanssibileissä, joissa menee todella myöhään.

Sen lisäksi itse "sallisin" hänen käydä yhtenä tai kahtena viikonloppuna kavereiden kanssa oluella.

Älä kiellä mieheltä hänen koko muuta elämäänsä jo raskausvaiheessa. Keksi sinä itsellesi jotain muuta tekemistä.

Usein miehet itse haluavat jäädä enemmän kotiin kun lapsi on syntynyt. Mutta sinun raskautesi ei sillä tavalla tee miehelle oloa lapsen olemassaolosta.

Älä kiellä mieheltä kaikkea, tai voi olla pian entinen mies. Ei niinkään, että kaikkea pitäisi sallia, todellakaan. Mutta miehesi voi varmasti paremmin kun saa olla myös omien kavereiden kanssa ilman, että tarvii hengailla koko ajan sinun kanssasi.

Keksi sinäkin itsellesi tekemistä vielä kun voit mennä ilman huolta vauvan imettämisestä tms.

Vierailija
30/31 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ole rehellinen itsellesi kirjoitti:

Haluaako mies tätä lasta? Haluaako mies perustaa perhettä sinun kanssasi? Oletko aivan varma, että tämä on myös miehen valinta?

Vaikka vauva on tulossa, se ei tarkoita, että mies olisi valmis/ halukas isäksi.

Kerätköön sitten kamansa ja jatkakoon omaa elämäänsä jossain muualla.

Ottaahan ne naisetkin vastuuta yllätyslapsistaan.

Miksi miehen pitäisi olla se, joka kerää kamansa? Nainen voi varmaan ihan itse alkaa katsoa uutta asuntoa, jos yhteiselämä ei maistu.

Vierailija
31/31 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

montako vuotta ap aikoo maata kotona? montako vuotta ikiopiskelit? montako vuotta olet ollut julkisen sektorin nollatuottoisessa suojatyöpaikassasi töissä?

näin taas toimii se mieselättäjäyhteiskunta.