Onko teillä kotivaatteet? Millaiset?
itse vaihdan aina kotiin tullessa joko yöpaitaan ja fleeceaamutakkiin, tai jos pitää välillä käydä tekemässä jotain pihahommia niin päällä on verkkarit/joogahousut ja joku trikoopusero. Töihin/kauppaan lähtiessä laitan yleensä farkut. Villasukat ja/tai aamutossut on jalassa kesät talvet.
Kommentit (56)
Collegehousut h&m/gina ne lehdet trikoopökät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanat lököttävät sweet pantsit, villasukat ja collari.
Jos on pakko käyttää finglishiä, niin tee se edes oikein.
Mikä sun ongelma oli? Puuttui iso alkukirjain?
Noh me muut käytetään sweat pantseja, mutta suosittelen kertaamaan peruskoulun oppikirjoista.
Mä käytän kyllä Sweet pantseja https://sweet-pants.com
Eli perus collareita, mutta merkki oli pakko mainita ettei vaan kukaan luule että olisit köyhä
Ei, vaan hätäpäissään googlasi ja kävi munkki. Tuotemerkin kirjoitti isolla heti kun sellainen löytyi.
Just. Ottaapa sulla koville. On muuten parhaat collarit ikinä. En enää muita merkkejä osta.
Collegehousut ja verkkarit on eri asia. Verryttelykangas on tekokuitua, college ainakin suurimmaksi osaksi puuvillaa.
Vierailija kirjoitti:
Collegehousut h&m/gina ne lehdet trikoopökät
Leveet *
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanat lököttävät sweet pantsit, villasukat ja collari.
Jos on pakko käyttää finglishiä, niin tee se edes oikein.
Mikä sun ongelma oli? Puuttui iso alkukirjain?
Noh me muut käytetään sweat pantseja, mutta suosittelen kertaamaan peruskoulun oppikirjoista.
Mä käytän kyllä Sweet pantseja https://sweet-pants.com
Eli perus collareita, mutta merkki oli pakko mainita ettei vaan kukaan luule että olisit köyhä
Ei, vaan hätäpäissään googlasi ja kävi munkki. Tuotemerkin kirjoitti isolla heti kun sellainen löytyi.
Just. Ottaapa sulla koville. On muuten parhaat collarit ikinä. En enää muita merkkejä osta.
Cool! Itse tykkään ihan vaan Niken kun on helppo saatavuus = ekologisempaa.
Hah, on! Yleensä jotain puhkikulunutta + villasukat. Tällä hetkellä polvista + reisistä reikiintyneet caprifarkut (ja ei todellakaan sillä lailla reikiintyneet että olisivat cool), ja vanha bändipaita, jonka kainaloihin on ilmestynyt "tuuletusaukot". Rintaliivit myös riisun pois kotiin tullessani.
Mulla on kesät talvet mukavat shortsit ja hihaton toppi ja villasukat. Vaihdevuodet nääs ;)
Mulla on kukalliset leggingsit ja systerin vanha pitsillä koristeltu t-paita. Näillä kuljen myös lenkillä ja pihalla, paritalossa. Lähikauppaan aina kampaan ja laitan pitkän tukkani paremmin ja ehkä siistimmät kengät. Olen lapsuuteni asunut Helsingin keskustassa, enkä lähde peikon näköisenä mihinkään. Äitini vaati aina olemaan oikein Tip ja Top. Meikkaan myös joka aamu jotenkin, vain 3 minuuttia.
Paksut sukkahousut tai leggingsit ja trikoopaita ja iso neulepusero. Tai pyjama ja villatakki. Sukat ja vähintään yhdet villasukat. Mahdollisesti hartiahuivi tai muu villainen lämmike.
Vanha talo ja palelen täällä suurimman osan vuotta.
Ei, miksi olisi? Töissä ja kotona olen jakkupuvussa, hameessa ja sukkiksissa. Kotona otan kyllä bleiserin pois.
Mulla on aina kotivaatteet päällä, koska teen töitä kotona. Töitä tehdessä on vanhemmat ja rähjäisemmät vaatteet, koska ne likaantuu kuitenkin lasten räkään ja muihin eritteisiin, joten vaihdan työpäivän päätteeksi puseron ja hameen tai mekon, talvella lisäksi sukkahousut tai leggingsit ja villasukat. Mulla on on aina vapaa-ajalla hame tai mekko, jolla kehtaa käydä myös kaupassa.
Joku vanha kulahtanut t-paita jota en enää voi käyttää ihmisten ilmoilla (joku perus gina tricot/h&m halppis joka menee jo parista pesusta aivan muodottomaksi) ja yleensä yökkärishortsit, talvella pitkät olohousut.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on todellakin ehdottomasti omat vaatteet kotioleskelulle. Halua kotisohvalle jotain likoja ulkomaailmasta.
Juuri näin. En halua ulkomaailman pölyjä kotiini, ainakaan sänkyyn. Vaihdan kotivaatteet heti kotiuduttua. En lähde niissä samoissa mihinkään asunnon ulkopuolelle.
Mukavan pehmeäksi vanunut mekko, villainen hartiahuivi ja villasukat. Tarpeeksi siivot että voi postilaatikolla tai lähikaupassa hipsiä, sopivan nuhjaantuneet ollakseen mukavat päällä.
Risat verkkarit (kuluneet vuosien käytössä mukaviksi) ja mieheltä vanhaksi jäänyt risa tai kulahtanut t-paita. Jalassa jotkut Tarjoustalon feikki-ainot. Mieheltä lainattu huppari (iso lökölökö). Ei rintsikoita niin tisut roikkuu sievästi navan molemmin puolin. Eikä aina pikkareitakaan, tai oikeastaan aika harvoin.
Mulla on löysät ja rikkinäiset vaatteet. Paksut sukat ja fleeseaamutakki.
On kotivaatteet. En mielelläni ole työvaatteissa kotona, vaikkeivat ne sinänsä ole epämukavia.
Vaihdan töistä tultua päälle löysät joogahousut ja trikoopaidan, olen ilman rintsikoita ja paljain jaloin, tai jos on kylmä niin sukat jalassa ja vielä pitkä villatakki päällä. Nää vaatteet on siis ihan puhtaita, siistejä ja yhteensopivia, mutta kuitenkin rentoja kotivaatteita joissa en menisi kaupungille. Olen pitänyt niitä kotona myös silloin kun olen tapaillut jotain miestä, lähinnä viikonloppuaamuisin ennen varsinaista pukeutumista.
Jos menen kauppaan tms. laitan rintsikat ja farkut.
Kesällä, jos olen yksin, hillun shortseissa tai alkkareissa ja narutopissa ilman rintsikoita, mutta muiden aikana puen päälleni vaikka trikoomekon tai hameen ja t-paidan, ja vähintään ne rintsikat tai bikinitopin.
N45
Vierailija kirjoitti:
Ei, miksi olisi? Töissä ja kotona olen jakkupuvussa, hameessa ja sukkiksissa. Kotona otan kyllä bleiserin pois.
Joo mäkin oon jakkupuvussa, essu kylläkin vedetty päälle ja pölyhuiska kädessä😁
Tosiaan siellä peruskoulussa selviää tämäkin kielimysteeri.