Miten miehesi panostaa suhteenne eteen?
Mitä konkreettisia tekoja miehesi tekee, mitkä auttavat pitämään suhteenne kunnossa ja tunteet positiivisia? Mitä kivaa miehesi on tehnyt sinun eteesi? Miten teitä yleensäkin huomioidaan?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole miehiä, naisia, tyttöjä tai poikia. Meidän perheessämme on vain ihmisiä.
Meidän perhe on vielä trendikkäämpi. Me ei nähdä itseämme minään tiettynä lajina lainkaan. Me ei erotella itseämme kivistä, eläimistä, puutarhakalusteista ym.
Me taas olemme sukupuolettomia puutarhatonttuja mielestämme. Siksi emme ymmärrä rasistista vihaa puutarhatonttuja kohtaan.
Keittää mulle kahvit aamulla termariin valmiiksi samalla kun keittää itselleenkin. Lataa kahvinkeittimen valmiiksi yövuorosta tultuaan, ettei minun tarvitse herättyäni kuin näpsäyttää keitin päälle.
Tekee ruuan valmiiksi kun tulen töistä, jos hän on silloin vapaalla.
Hieroo jalat, hartiat, ja rapsuttaa iltaisin uneen. Kantaa sen mikä täytyy kantaa, maksaa sen mikä on maksettava, hoitaa sen mikä ei hoitamatta voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että moni mies pohtii tätä. Miten olla romanttisempi. Miten auttaa enemmän. Miten ottaa toinen paremmin huomioon. Tämän huomaan miespuolisissa kavereissani. Harvoin tätä kuulee naisilta. En itse asiassa koskaan muista naispuolisen kaverini pohtineen miten olla parempi kumppani, vaikka tiedän monta joilla parantamisen varaa.
En minäkään. Yritin tällä palstalla aloittaa ketjun siitä, miten voisin olla parempi kumppani miehelle, ja heti tuli jotain räksytystä tyyliin 'tämä on varmasti provo, eihän kukaan tollasia halua oikeasti miettiä'. No minä haluan. Mun mielestä on paljon ihania miehiä, jotka haluaa kohdella naisia hyvin, joten minusta sellaiset tyypit ansaitsee takaisin samaa. Ihan yksinkertaista vastavuoroisuutta. Monilla naisilla tuntuu olevan ongelma vastavuoroisuuden kanssa. Minulla on oikeus aina vain enempään koska p*mppi.
t. nainen
Vierailija kirjoitti:
Taas joku itsekäs ännmä kyselemässä. Ei mun kanssani tartte kuin olla vaan! Mä otan hyvän miehen, niin sen ei tartte "panostaa"!!! Siinä on ilmainen ohje sullekin, ap, joka rämmit sen psakakasasi kanssa.
Kielenkäyttösi perusteella olet aika wt. (anteeksi tuon lyhenteen käyttö, oikeasti vihaan sitä, mutta nyt oli pakko käyttää) Eli tämä sinun "hyvä mies" jonka tuosta vaan otat, taitaa olla samaa kastia. Ja niiden "panostaminen" kyllä tiedetään.
AP laittoi tämän aloituksen varmaan ihan hyvässä mielessä, mutta valitettavasti niin tyypillistä tällä foorumilla on, että ap:tä aletaan ihan syyttä haukkua ja mollata. Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, voi jättää kokonaan kommentoimatta. Ei ole kiva, kun hyvät/mielenkiintoiset ketjut pilataan tuolla junttimeiningillä, miehet vastaan naiset.
Toi se kassillisen suklaata kun pyysin, siis suklaata, en koko kassia sentään. Kyllähän se ilahdutti.
Ja se yrittää kuunnella minua nykyisin silloinkin kun se aiemmin olisi mennyt viuhtoen ovesta ja mököttänyt kaksi päivää jossain kolossaan. Pakkohan sitä on arvostaa. Ei se vieläkään osaa oikeasti ajatella, että toisen riiteleminen saattaa olla hänen hyväkseen tarkoitettua toimintaa, mutta enää se ei koko ajan koe, että siinä pyritään häntä vahingoittamaan.
Lämpö ja läheisyys, niissä on vielä paljon opeteltavaa. Veikkaan, että aika monella miehellä on. Vaatii sellaista tiettyä haavoittuvuuden näyttämistä, mikä ei onnistu ihmiseltä, jonka mielestä naiset polveutuvat suoraan sapelihammastiikeristä.
Eli tämä oli nyt nuiva myönnytys minulta, johtuu siitä, että minua tosiaankaan ei aamulla halattu. Puolen metrin päähän uskalsi tulla. Yleensä läheisyys on miehelle sitä, että asettuu lahnaksi selälleen ja tekee ehkä jopa tilaa viereen, mutta ei tee itse mitään. Sulkee silmät ja ajattelee Englantia. Jos on oikein höveli, niin rahnuttaa hiukan. Halatkaa niitä naisia, voi hyvän tähden, halatkaa.
Silittäkää, harjatkaa hiukset, pussatkaa päähän, ja tehkää se kaikki nauttien. Jos ette pysty, jättäkää suosiolla väliin, mutta älkää jättäkö koko asiaa sikseen, vaan menkää itseenne. Ettekö välitä toisesta tarpeeksi hyväilläksenne aidosti, vai oletteko vihaisia jostain. Jos olette, käsitelkää ne asiat ja etsikää ja pyytäkää korjausta. Se on panostamista se. Ettei ulkoista asioita naisen mietittäväksi, ja sitten vielä kiukuttele päälle, jos tämä reagoi hylkäävyyteen ja piittaamattomuuteen.
Kantakaa vastuunne omasta osastanne suhteen ongelmiin. Olkaa kiinnostuneita sen parantamisesta ja toisesta. Kun kerran olette toisen kerran valinneet, seiskää valintanne takana. Ei saa jäädä roikottamaan toista antamatta mitään, jos kerran ette osaa päättää, onko asiat huonosti vai liian huonosti. Eivät ne itsellään parane. Nainen saattaa oppia olemaan hiljaa ja tyytymään aneemiseen suhteentapaiseen, mutta lähtee sitten jonain päivänä kuin sprintteri telineistä, tai kuivuu muumioksi. Kohdatkaa se yksi, ettei kenenkään tarvitse lähteä kohtaamaan sitä seuraavaa.
Mies tuo välillä kukkia, haluaa käydä kanssani treffeillä (esim. hyvässä ravintolassa ja/tai museossa tms), hieroo, laittaa kynttiläillallisia, lähettelee kivoja videoita, pussaa usein ja esimerkiksi kantaa painavat kantamukset pyytämättä.
Minusta nämä kaikki ovat ihania juttuja ja pyrin antamaan miehelle samalla mitalla takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että moni mies pohtii tätä. Miten olla romanttisempi. Miten auttaa enemmän. Miten ottaa toinen paremmin huomioon. Tämän huomaan miespuolisissa kavereissani. Harvoin tätä kuulee naisilta. En itse asiassa koskaan muista naispuolisen kaverini pohtineen miten olla parempi kumppani, vaikka tiedän monta joilla parantamisen varaa.
En minäkään. Yritin tällä palstalla aloittaa ketjun siitä, miten voisin olla parempi kumppani miehelle, ja heti tuli jotain räksytystä tyyliin 'tämä on varmasti provo, eihän kukaan tollasia halua oikeasti miettiä'. No minä haluan. Mun mielestä on paljon ihania miehiä, jotka haluaa kohdella naisia hyvin, joten minusta sellaiset tyypit ansaitsee takaisin samaa. Ihan yksinkertaista vastavuoroisuutta. Monilla naisilla tuntuu olevan ongelma vastavuoroisuuden kanssa. Minulla on oikeus aina vain enempään koska p*mppi.
t. nainen
Muuten hyvä kirjoitus, mutta tuosta olen eri mieltä, että naiset kuvittelevat, että heillä on aina vain oikeus enempään koska pi**u.
Itsellä ei koko elämäni aikana ole tullut mieleen, että minua pitäisi sukupuolielimeni takia kohdella jotenkin erilailla. Mutta ehkä käsitys siitä, että naisia pitäisi kohdella silkkihansikkain juontaa enemmänkin siitä, että esim vielä Siiri Rantasen hiihtouran aikana naiset ei saaneet hiihtää kilpaa 10 kilometriä, koska eihän naiset jaksa, kun ovat niin heikkoja. Tämä on siis ollut miesten yleinen mielipide.
Enemmänkin minusta tämä asia juontaa juurensa kulttuurista, kuin siitä, että naiset luulisivat, että pil*u heille antaa vapauksia. Tai onko niin, että nykyisenä seksin valtakaudella nainen onkin muuttunut vain sukupuolielimeksi? Toivottavasti ei.
Olen suuresta lapsikatraasta lähtöisin, ja tottunut siihen, ettei juuri huomioa saa. Kun aikoinani nuorena aloin seurustelemaan nykyisen mieheni kanssa, en häneltäkään juuri huomio saanut ja kaverit meni huomiossa ohitseni tullen mennen. Jos vaikka olimme lähdössä yhdessä jonnekin, ja samassa meille tulikin miehen kavereita hakemaan häntä jonnekin, hän jätti minut kuin nallin kalliolle ja lähti kavereidensa mukaan.
Pahoitin kyllä mieleni, mutta en muuten osannut asiaa surra, koska luulin, että näin se menee tässä elämässä.
No yhdessä matkaa jatkettiin ja mitä vanhemmaksi on tultu, sen enemmän mieheltä saan huomioa,. Ja mieheni on alkanut kuuntelemaan mitä puhun ja toteuttaa toiveitani aika useinkin. Olen aina oppinut siihen, että on sama mitä sanoa, kukaan ei kuitenkaan noteeraa. Nyt tuntuu ihan hullulta, kun huomaan, että minua onkin kuunneltu .
Ja mieheni aina välillä sanoo, kuinka hän ikävoi minua aina, jos olen pois kotoa, Ja teksitviesteissä lukee monesti "rakas".
Vierailija kirjoitti:
Mies tuo välillä kukkia, haluaa käydä kanssani treffeillä (esim. hyvässä ravintolassa ja/tai museossa tms), hieroo, laittaa kynttiläillallisia, lähettelee kivoja videoita, pussaa usein ja esimerkiksi kantaa painavat kantamukset pyytämättä.
Minusta nämä kaikki ovat ihania juttuja ja pyrin antamaan miehelle samalla mitalla takaisin.
Sinulla on ihana mies! Ihan unelma.
Meillä vasta vävy opetti miehelle(esimerkillään) että mieskin voi kantaa painavat ostoskassit, eikä aina minun sitä tarvitse tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. nainen
Muuten hyvä kirjoitus, mutta tuosta olen eri mieltä, että naiset kuvittelevat, että heillä on aina vain oikeus enempään koska pi**u.
Itsellä ei koko elämäni aikana ole tullut mieleen, että minua pitäisi sukupuolielimeni takia kohdella jotenkin erilailla. Mutta ehkä käsitys siitä, että naisia pitäisi kohdella silkkihansikkain juontaa enemmänkin siitä, että esim vielä Siiri Rantasen hiihtouran aikana naiset ei saaneet hiihtää kilpaa 10 kilometriä, koska eihän naiset jaksa, kun ovat niin heikkoja. Tämä on siis ollut miesten yleinen mielipide.
Enemmänkin minusta tämä asia juontaa juurensa kulttuurista, kuin siitä, että naiset luulisivat, että pil*u heille antaa vapauksia. Tai onko niin, että nykyisenä seksin valtakaudella nainen onkin muuttunut vain sukupuolielimeksi? Toivottavasti ei.
Kirjoitin vain empiirisestä kokemuksestani, mitä olen itse naisten suusta kuullut. Tilastollisesti miehistä nalkuttavan materiaalin määrä on ollut murskaava omaa toimintaa parantavaan asenteeseen nähden.
Mitä tulee naisten jaksamiseen, minusta ei ole mitään syytä olettaa naistenkin jaksavan jotain ennen kuin joku oikeasti tulee ja jaksaa. Minusta se on ihan realistista ja kohtuullista. Puheet puheina ja teot tekoina. Nyt kun otit urheilun esimerkiksi: on todella helppoa katsoa nykyajasta menneisyyteen ja todeta, että miten nyt tollai tuohon aikaan, mutta tuohon aikaan todellisuus oli jotain muuta kuin nykyajassa. Se on pakko hyväksyä. Jos menet vaikka Youtubeen katsomaan vanhoja urheiluvideoita olympialaisista, kommentteihin mahtuu aina joku pölkky, joka taivastelee sitä, että nykyajassahan tuo olisi ihan kämäinen suoritus. Niin olisikin, mutta se kuuluu lajin kehityksen historiaan. Eihän pikkupetteri neljävuotiaana ole aikuisen mittainen, mitä sitten?
Viimeisimmät:
- Keksii hauskaa tekemistä
- Kysyy onko mulla huolia
- Tutustuu mun ystäviin ja tutustuttaa minut omiinsa
- Tuo mukanaan ruokaa tai suklaata, kun tulee käymään (eri osoitteet)
- Halaa, hellii, silittää
- Keittää aamulla kahvia
- Kiinnostuu mun kiinnostuksen kohteista
- Kuuntelee mun juttuja kiinnostuneena
- Joskus tarjoaa vaikka oluen
- Auttaa mua pyörän ja korjausjuttujen, yms. "miesten" töiden kanssa
- Kehuu ja kannustaa
- Hieroo hartioita
- Pelleilee lapsellisia juttuja
- Tekee yhdessä hyvää ruokaa
Mun mies on: <3
Asia, joka tekee mut käsittämättömän onnelliseksi, on se jos mies tuo kukkia. En kehtaa tälläistä alkaa omalleni vihjailemaan, koska tulisi olo että olen kauhean vaativa, kun tekee vaikka mitä. :D Kuitenkin suosittelen sinua kokeilemaan. :D
Kaikki tollanen lelliminen ja helliminen on ihanaa. :)
Tekemällä aina aamupalan, että saisin nukkua hieman pidempään (olen aamuisin tosi huono heräämään), herättää aina pusuilla, tuo kukkia ainakin kerran kuukaudessa, aina huolehtii illalla sohvalla että mulla on viltti ja lämmin, kantaa aina kauppakassit, tuo suklaata kun on menkat. Listaa oikeastaan voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään. Minä vastaavasti huomioin miestä hänelle mieluisille tavoille.
Ihanalta kuulostaa ☺ toivottavasti olet yhtä ihana takaisin.