Annoit sitten koirasi istua junanpenkillä
Kiitos sinulle joka annoit koirasi nuohota penkkiä eilen Tampere-Keuruu paikallisjunassa. Junan lähtiessä takaisin Tampereelle satuin istumaan siihen ja huomasin liian myöhään, että paikassa oli istunut koira.
Allergiani ei ole niin paha että en voisi olla samassa vaunussa koiran kanssa, mutta karvat ja hilse penkkiin hinkattuna näköjään aiheuttaa reaktion.
Allergikko kiittää mukavasta matkasta sekä valkoisista koirankarvoista vaatteissaan.
Jos ensikerralla ajattelisit muitakin kuin itseäsi ja koiraasi.
Kommentit (16)
Mutta eihän sitä kullannuppua saa kieltää kun kotonakin tottunut olemaan sohvalla
Yök. Eläimet kuuluu kuljetuslaatikkoon tai lattialle.
Miksi alapeukut? Luulisi olevan selvä asia missä eläimet matkustaa, jos ei ole erillistä lemmikkivaunua.
No jo on. Olen eläinrakas ihminen ja minulla itselläni on ollut jos jonkinlaisia eläimiä, mutta kyllä olen aina arvottanut eläimet (ainakin "omassa laumassa") ihmisen alapuolelle. Siis niin, että eläimet eivät pompota ihmisiä, vaan ihmiset sanelevat säännöt. En todellakaan tarkoita, että eläin olisi arvottomampi kuin ihmiset.
En silti ikinä julkisessa kulkuneuvossa päästäisi lemmikkiäni penkille istumaan, se ei kuulu siihen. Olenkin ihmetellyt, kun somessa on aika usein kuvia, kun joku on antanut ison koiran istua junan tai bussin penkeillä. Muistan esim. yhden kuvan, jossa iso siperianhusky istui bussin penkillä. Minusta on hienoa, että eläimet saavat tulla juniin ja busseihin, mutta eiköhän sekin ole jo pian historiaa näiden järjen jättiläisten takia.
Pitää vissiin alkaa syömään allergialääkkeitä kun ei koskaan tiedä jos jokun koira tai kissa on ennen minua istunut penkillä, tai jos mentäis niin kuin ennen vanhaan ja lemmikit matkustaisivat lattialla.
No kai tämä taas kertoo minäminä -kulttuurista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukut? Luulisi olevan selvä asia missä eläimet matkustaa, jos ei ole erillistä lemmikkivaunua.
Peukkujako sä lasket urpo? Asiallinen avaus mutta kuvitteletko saavasi vain positiivista palautetta?
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän sitä kullannuppua saa kieltää kun kotonakin tottunut olemaan sohvalla
Kullannupulle voi ottaa peitteen, jolla penkki suojataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peukkujako sä lasket urpo? Asiallinen avaus mutta kuvitteletko saavasi vain positiivista palautetta?
No en mutta olis ihan kiva käydä keskustelua eikä saada vain alapeukkuja, turbo.
Karvanlähtöaikaan runsasturkkisten koirien omistajien vaatteissa ja kotona on karvaa ja hilsettä enemmän kuin uskoisikaan. Heidän mukanaan sitä muuallekin kulkeutuu, että ei välttämättä ole koira istunut penkillä, vaan sen omistaja.
Vierailija kirjoitti:
Karvanlähtöaikaan runsasturkkisten koirien omistajien vaatteissa ja kotona on karvaa ja hilsettä enemmän kuin uskoisikaan. Heidän mukanaan sitä muuallekin kulkeutuu, että ei välttämättä ole koira istunut penkillä, vaan sen omistaja.
Onhan se mahdollista, mutta että ihminen olisi ylt ympäriinsä karvojen peitossa, mahtaa olla näky. Jouduin nyppimään tuppoja pois vaatteistani ja takistani.
No pientä iltapuuhastelua ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan samaa mieltä kanssasi, mutta palasin alapeukuttamaan aloitusta tämän kysymyksen takia. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin "miksi alapeukut?!" -tivaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen allerginen ihmisille.
Siihen on yleensä syy ettet ole kovin suosittua seuraa ;)
Vierailija kirjoitti:
Niinpä luulisi olevan selvää että lattialla jaloissasi tai sylissäsi
Vierailija kirjoitti:
Kiitoksista. Tylsä muka tehokeino.
Itse asiasta olen samaa mieltä, vaikka en mikään allergikko olekaan.
No voi jumaliste, että joillan on otsaa!