Vierailija

Minä jouduin lapsena tällaiseen rooliin. Aikuisiällä välit ovat sen seurauksena todella etäiset. Koen elämän perheessämme aika raskaaksi, toisin kuin sisarukseni. Miksi vanhempi tekee tällaista jollekin lapsista? Jutut olivat inhottavia ja sairaita, täysin sopimattomia lapsen kuultavaksi.

• ylös 8
  • alas 0

Kommentit (6)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

En tiedä millä perusteella, mutta minä olin myös terapeutti vanhemmalleni. Sekä likasanko, jonne kaataa kaiken p*skan ja johon kohdistaa kaiken raivon. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oletko esikoinen? Kypsymätön vanhempi voi pitää lasta ystävänään.

Olen... tätä olen isolta osin epäillyt selitykseksi. Olen myös ollut lapsena aika kiltti ja herkkä. Välillä tuntui siltä, ettei vanhempani edes oikeastaan ole tajunnut, etten ole mikään hänen jatkeensa. Sama meno jatkuisi vanhemman taholta vielä aikuisuudessakin, minkä vuoksi välit on joutunut jäädyttämään.

Vierailija

Vanhemmat sisarukset muuttivat pois. Äidille olisi hyvin sopinut, että elän hänen kanssaan vanhanapiikana. Teini-ikäisenä kuuntelin hänen haukkumistaan ja valittamistaan kaiket päivät. Otti sitten jotenkin loukkauksena, kun muutin pois. Hän ei koskaan oikein kasvanut vastuuseen, syytti aina toisia kaikesta maailmassa.

Jossakin oli juttu siitä, miten yh tekee joskus lapsestaan "kumppanin" jolle valittaa ja jonka niskaan kippaa kaikki omat ongelmansa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.