En halua olla pitkä
185cm nainen. Kaverit yrittävät lohduttaa aina: "No mallithan on aina tosi pitkiä!" yms. Mutta vartaloni ei ole mikään mallivartalo, vaikka pitkä olenkin. Olen suurinta osaa miehistäkin pitempi enkä KOSKAAN käytä korkokenkiä, koska olen niin epävarma omasta pituudestani. Olen aina haaveillut siitä, että voisin olla alle 175cm, lyhyt ja suloinen. En tiedä, miten voisin löytää rakkauden omaa pituuttani kohtaan.
Kommentit (59)
Mä haluaisin niin olla pidempi! T. 162 cm
Mä taas ottaisin mieluusti lisää senttejä ja käyttäisin edelleen 15cm korkoja.
N180cm
Olen 182cm pitkä nainen, enkä ole ikinä hävennyt tai harmitellut pituuttani. Ja käytän usein korkokenkiä (korkoa yleensä 6-8cm). En ole myöskään mallinmitoissa, painoni taitaa nykyään olla lähempänä 85 kg.
Harrastin nuorena monta vuotta lajia, jota pitkät ihmiset perinteisesti harrastavat ja jossa ulkonäöllä ei ole mitään väliä. Minulla on monta pitkää kaveria, joista muutama on minuakin pitempi. Harrastukseni vain vahvisti sitä, että pituus on vain positiivinen asia.
Kelpasi ei-mallin mitoissa oleva varteni myös miehelleni, joka on parimetrinen. Tykkää vaan kun ei tarvitse kumarrella.
Nyt vähän omantunnonarvoa AP, sinulla on yksi elämä ja sen elät pitkänä naisena, joten kannattaisi opetella nauttimaan siitä! Et tuosta lyhyemmäksi muutu kun et voi pituuteesi vaikuttamaan, joten miksi harmitella asiaa jolle ei voi mitään?
Vierailija kirjoitti:
N180cm
Miksi ?
En edes tiedä. Kai se johtuu niistä normeista ja stereotypioista, että naisen pitää olla lyhyt ja miehen pitkä jne. Lisäksi pituus kerää huomiota, jota en halua. Enemmän kuin muutaman kerran joku täysin tuntematon on jossain julkisella paikalla tokaissut: "Ootpas sä pitkä!" Ja koska olen muutenkin epävarma pituudestani, ei ole mukavaa kuulla tuntemattomilta siitä huutelua.
Ap[/quote]
Katso itseäsi hämmentyneenä, ja vastaa: "Ihan totta, en kyllä vielä aamulla ollut tämän mittainen".
Olen 173 cm ja tunnen jo tässä pituudessa itseni usein jättiläismäiseksi. Multa usein kysellään, että "kuinka hirveän pitkä sä oot?" tms. Tuttavapiirissäni ja työpaikalla naiset ovat paljon lyhyempiä. En normaalisti käytä korkokenkiä vaan pyrin löytämään mahdollisimman lättänäpohjaisia kenkiä. Joskus juhliin olen laittanut n. 5 cm korot ja tuntuu, että sitten vartaloni koostuu vain jaloista. Hollannissa ja Tanskassa on kyllä pitkiä ihmisiä, siellä on ihanaa tuntea olonsa normaaliksi.
Mä ymmärrän kyllä täysin. En haluaisi ns. erottua massasta vaan olla vain osa sitä. Olen pieni ja sirorakenteinen (164cm/50kg) enkä haluaisi olla yhtään pitempi tai muuten isokokoisempi. Eihän sille tietenkään mitään voisi jos olisi, sitten vain pitäisi sopeutua. Mutta siis ymmärrän.
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän kyllä täysin. En haluaisi ns. erottua massasta vaan olla vain osa sitä. Olen pieni ja sirorakenteinen (164cm/50kg) enkä haluaisi olla yhtään pitempi tai muuten isokokoisempi. Eihän sille tietenkään mitään voisi jos olisi, sitten vain pitäisi sopeutua. Mutta siis ymmärrän.
Lisäyksenä kun luin koko tämän ketjun että mua on kyllä usein luultu pitemmäksi just sen takia että jalkani ovat kuitenkin pitkät. Ei ole sitä persjalkavaikutelmaa.
Naisen pitää olla vähintään 175 cm, että voi herättää aitoa kunnioitusta miehissä.
Vierailija kirjoitti:
Pitkät ihmiset ovat älykkäämpiä. Tästä on jokin tutkimuskin.
Siksi, että ovat saaneet riittävästi ravintoa ja olleet terveitä lapsina eli saavuttaneet oman maksimipituutensa - tosin aivan valtava pituus voi kyllä kertoa sairauksistakin.
Mitä huonommat ja epäedullisemmat kasvuolosuhteet, niin sitä enemmän ihminen jää geenivaraansa lyhyemmäksi. Esim. monet kehitysmaalaiset kasvavat länsimaissa paljon pidemmiksi kuin kitukasvuiset vanhempansa.
Myös se, että joutuu lapsena ja nuorena elämään huolien ja epävarmuuden kanssa myös tunetusti lyhentää ihmisen pituutta.
Suomessa ei ole ajoissa herätty myöskään D-vitamiinin tarpeeseen, toisin kuin vaikkapa Ruotsissa
- sillä elimistö säästää ensimmäisenä jalkojen pitkistä luista. D-vitamiinilisienkin takia nykynuorilla on pidemmät jalat.
Pituus on yksi kauneustekijä - siksi missit ja mallitkin ovat pitkiä.
"Olen aina haaveillut siitä, että voisin olla alle 175cm, lyhyt ja suloinen."
Hehheh, pituus ei automaattisesti tarkoita sitä että olisi mitenkään suloinen...
T: 166cm, hartiat kuin ladonovet ja jalkakin kokoa 40
Vierailija kirjoitti:
Tuo nyt ei yksilöstä kerro yhtään mitään.
En huomannut ap:n ikää, tosin en lukenut koko ketjua. Yleensä nää asiat hyväksytään vähän vanhempana. Esim.itse olen huomannut lyhyydessäni paljon hyviä puolia iän myötä, aivan kuten huomaisin pituudessani, jos olisin pitkä.
Pituus on upea ja tavoiteltu piirre, epävarmuus jota tunnet on empatiaa muiden epävarmuudesta, jonka pituutesi heissä herättää. Toivottavasti joskus uskallat olla pitkä selkä suorassa, niin saat myös ansaitun ihailun aiheesta!
Vierailija kirjoitti:
Naisen pitää olla vähintään 175 cm, että voi herättää aitoa kunnioitusta miehissä.
Miehet ei kyllä ajattele naisista noin. Eivätkä itse asiassa toisista miehistäkään. Pitkä ja laiha mies harvemmin on joukon pomo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N180cmMiksi ?
Koska ärsyttää, kun en ylety ylähyllyille ja olis kiva olla oikeesti pitkä. Pitkät naiset ovat kauniita.
N180cm
En halua olla näin pitkä jne..... parasta oppia hyväksymään kun muutakaan ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että ovat saaneet riittävästi ravintoa ja olleet terveitä lapsina eli saavuttaneet oman maksimipituutensa - tosin aivan valtava pituus voi kyllä kertoa sairauksistakin.
Mitä huonommat ja epäedullisemmat kasvuolosuhteet, niin sitä enemmän ihminen jää geenivaraansa lyhyemmäksi. Esim. monet kehitysmaalaiset kasvavat länsimaissa paljon pidemmiksi kuin kitukasvuiset vanhempansa.
Myös se, että joutuu lapsena ja nuorena elämään huolien ja epävarmuuden kanssa myös tunetusti lyhentää ihmisen pituutta.
Suomessa ei ole ajoissa herätty myöskään D-vitamiinin tarpeeseen, toisin kuin vaikkapa Ruotsissa
- sillä elimistö säästää ensimmäisenä jalkojen pitkistä luista. D-vitamiinilisienkin takia nykynuorilla on pidemmät jalat.
Jos vanhemmat on lyhyitä ei susta tule mitään 185-senttistä vaikka söisit mitä.
Missit ja mallit on pitkiä siksi, että vaatteet yleensä näyttää paremmilta pitkän ja hoikan päällä. Ja osin siksi, että ko.maailmassa päättäjinä ovat usein homot, joita viehättää stereotyyppinen teinipojan kroppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki? Vai mutuiletko vaan?
Ainoastaan tyhmät ihmiset arvostelevat ja kommentoivat toisten ulkonäköä, varsinkin piirteitä, joille ei mitään voi.