En halua olla pitkä
185cm nainen. Kaverit yrittävät lohduttaa aina: "No mallithan on aina tosi pitkiä!" yms. Mutta vartaloni ei ole mikään mallivartalo, vaikka pitkä olenkin. Olen suurinta osaa miehistäkin pitempi enkä KOSKAAN käytä korkokenkiä, koska olen niin epävarma omasta pituudestani. Olen aina haaveillut siitä, että voisin olla alle 175cm, lyhyt ja suloinen. En tiedä, miten voisin löytää rakkauden omaa pituuttani kohtaan.
Kommentit (59)
En näe että nykypäivänä olisi miesten tai naisten pituus, on ihmisten pituus. Minä olen 175 cm + korot ja kuljen aina selkä suorana. Olen iloinen että olen näin pitkä. Tuo uskottavuutta, huomataan :)
Eino Makunen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole onnellinen pituudestasi, ainakaan et kuule jatkuvasti olevasi kää pi ö.
T: 152 cm
Pieni on kaunista ja naisellista.
Joo ei ole. Pieni on rumaa ja miehekästä.
Vierailija kirjoitti:
Pitkät ihmiset ovat älykkäämpiä. Tästä on jokin tutkimuskin.
Just niin. Trumppi on 190 cm.
Vierailija kirjoitti:
En näe että nykypäivänä olisi miesten tai naisten pituus, on ihmisten pituus. Minä olen 175 cm + korot ja kuljen aina selkä suorana. Olen iloinen että olen näin pitkä. Tuo uskottavuutta, huomataan :)
Ei tuo. Joko se johtuu muusta tai sulla ei ole uskottavuutta mitä kuvittelet
Vierailija kirjoitti:
No ainakaan sua ei kutsuta persjalaks
T: 153cm
Myös pitkillä ihmisillä voi olla suhteessa lyhyet jalat. Mun jalat olis sopusuhtaiset 15 cm lyhyemmän ihmisen kehoon. Törkeän pitkä selkä ja lyhyet jalat siis, 175 cm pituutta. Erittäin rumat mittasuhteet.
Vierailija kirjoitti:
No siihen ei paljoa vaadita, että on suurinta osaa suomalaisista miehistä pidempi.
T. 169cm nainen, joka on suurinta osaa miehiä pidempi.
No missäköhän sitten oikein liikut? Sillä kyllä suomalaisten miesten keskipituus on kaikki miehet mukaan otettuna n. 178-179cm ja nuorilla miehillä n. 180-181cm.
Ai että pituus korreloi älykkyyteen? No sitten korealaiset ja japanilaiset ovat varmaan tyhmiä kuin saappaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös pitkillä ihmisillä voi olla suhteessa lyhyet jalat. Mun jalat olis sopusuhtaiset 15 cm lyhyemmän ihmisen kehoon. Törkeän pitkä selkä ja lyhyet jalat siis, 175 cm pituutta. Erittäin rumat mittasuhteet.
Tuo on ihan totta. Pitkillä voi olla suhteessa lyhyet jalat ja lyhyellä pitkät, vaikka automaattinen olettamus on yleensä toisin päin. Omasta mielestäni pituus ei ole olennaista ulkonäössä vaan just ne mittasuhteet ja sopusuhtaisuus. Itse on perus lyhyt ja persjalkainen, tiedä sitten kumpi on pahempaa, olla lyhyt vai pitkä persjalka - aika rumaltahan se näyttää joka tapauksessa. :( Onneksi vaatteilla voi hiukan hämätä mittasuhteita, mutta harmittaa joutua piilottelemaan itseään joka tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Älä alota hujoppi!
t: 149.5cm
Kummasta päästä oot ajatellut lyhentää?
Vierailija kirjoitti:
Hoh-hoijaa. Valitettavasti taidat Ap kuulua meihin suureen enemmistöön jotka emme ole voineet valita pituuttamme. - Ainoastaan tällä palstalla olen kodannut säännöllisen epäsäännöllisesti heitä, jotka ovat valinneet kaiken muun ohessa oman pituutensa, ehkä he osaavat myös kertoa missä me pituuteemme enempi tai vähempi tyytymättömät voimme käydä vaihtamassa sen uuteen; niinhän hekin tekisivät, jos siis joskus tekisivät vääriä valintoja ja päätöksiä oman pittutensa suhteen tai taloudellisen asemansa tai nenän muotonsa tai mitä niitä nyt muita valintoja joutuukaan tekemään, jos tai kun kaiken saa ja voi halutessaan vapaasti valita ja päättää itse.
:D
Muuta Tanskaan. Siellä olet ihan peruspitkä naiseksi ja miehet on järjestäen isompia.
Olin meinaan ihan järkyttynyt, kun tapasin mun tanskalaisen ystäväni ekan kerran - pisin nainen, minkä ikinä olen nähnyt. Ja siis muutenkin ISO, kunnolla harteikas ja leveä, vaikka rasvan osalta hoikka. Tunsin itseni (167/55) todelliseksi knääpiöksi siinä rinnalla. Hän taas naureskeli meidän pitkillekin miehille, sanoi tuntevansa itsensä Gulliveriksi lilliputtien maassa.
Hassua, että noinkin lähellä oleva valtio voi olla niin erilainen ihmisten KOON puolesta. Mutta sinne vaan, ap! Tunnet itsesi hetkessä pieneksi.
Olen sentin sinua pidempi nainen ja olisin mielelläni lyhyempi. Koska en pituuteeni voi kuitenkaan vaikuttaa, olen sen hyväksynyt. Olen itsevarma ja suhtaudun pituuteeni kuten muihinkin ominaisuuksiini, joihin en ole täysin tyytyväinen, mutta joita en voi muuttaa. Eli en jaksa kauheasti energiaa tuhlata, vaikka välillä joissain yhteyksissä vähän harmittaisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mitä pidempi ihminen, sen älykkäämpi. Ja norsut ne vasta älykkäitä ovatkin kun niillä on niin suuret aivot. Se, että pitkät ovat mahdollisesti keskimäärin hitusen älykkäämpiä kuin lyhyet, ei tarkoita sitä, että jokainen pitkä yksilö olisi älykkäämpi kuin joku lyhyt henkilö. Tällaisella tutkimuksella leijuminen on vähän sama asia kuin se, että jokainen mies luulee olevansa supernero sen vuoksi, että jotkut miehet ovat tehneet suuria tieteellisiä läpimurtoja. Kiinnostaisi tietää mikä taho ylipäätään tekee näin epäeettisiä ja turhia tutkimuksia ja ovatko ne oikeasti tieteellisesti luotettavia. Saa laittaa linkkiä.
Ja ap:lle. Turha murehtia pituudesta. Se on ominaisuus jota naisissakin arvostetaan. Täällä saa aina lukea miten lyhyet naiset ovat lapsen näköisiä lihavia persjalkoja, jotka eivät voi ikinä näyttää kauniille tai seksikkäälle. Ja ovat tutkitusti tyhmiäkin, ilmeisesti. Et onneksesi joudu ikinä kuuntelemaan tällaista paskaa puhuttavan itsestäsi.
Jep, av:lla on tosi yleinen argumentaatiovirhe olettaa, että korrelaatio olisi yhtä kuin kausaliteetti. Ei ole.
Linkatkaa se tutkimus.
Eino Makunen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni on kaunista ja naisellista.
Miksi näin päin saa sanoa, mutta jos sanon että ”pituus on komeaa ja miehekästä”, on helvetti irti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei kohtalotoveri! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just niin. Trumppi on 190 cm.
Samoin Kim Jong-un. Kysy ihan keneltä vaan pohjoiskorealaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Persjalkaisuushan ei pituudesta ole kiinni, vaan kehon mittasuhteista. Jos joku on niin tyhmä, että pituuden perusteella kutsuu persjalkaiseksi niin omapa on häpeänsä :D
Vierailija kirjoitti:
Mä oon saman pituinen ja ihan tyytyväinen. Jos joku kuittailisi pituudestani, haukkuisin kyllä takaisin jotain hänen ulkonäöstään.
Hoh-hoijaa. Valitettavasti taidat Ap kuulua meihin suureen enemmistöön jotka emme ole voineet valita pituuttamme. - Ainoastaan tällä palstalla olen kodannut säännöllisen epäsäännöllisesti heitä, jotka ovat valinneet kaiken muun ohessa oman pituutensa, ehkä he osaavat myös kertoa missä me pituuteemme enempi tai vähempi tyytymättömät voimme käydä vaihtamassa sen uuteen; niinhän hekin tekisivät, jos siis joskus tekisivät vääriä valintoja ja päätöksiä oman pittutensa suhteen tai taloudellisen asemansa tai nenän muotonsa tai mitä niitä nyt muita valintoja joutuukaan tekemään, jos tai kun kaiken saa ja voi halutessaan vapaasti valita ja päättää itse.