Voiko isyyden tunnustukseen jotenkin vaikuttaa?
Olen siis saanut lapsen. Ja ero tuli miehen kanssa jo raskausaikana. Emme ole ollenkaan olleet yhteyksissä lapsen syntymän jälkeen. Ja häntä ei kiinnosta lainkaan olla lapsen elämässä ja isyydentunnustus on hänelle hyvin haastavaa ja ei ole sinne mennyt.
Lastenvalvojalle olen kertonut lapsen isän tiedot Ja isyydentunnustus on vireillä. Voikohan asiaa vielä jotenkin "perua", en halua elää pelossa että jossain vaiheessa jos tätä "isää" alkaakin lapsi kiinnostaa että hän tulee ja vaatii tapaamisia ja jne. Hänellä on mm. Huumetaustaa ja alkoholin kanssa ongelmia. Ahdistaa koko tilanne aivan valtavasti ja tuntuu että tämä asia ei koskaan pääty.
Kommentit (4)
Hyvät olosuhteet olet lapsellesi järjestänyt.
Hän ei ole siis tapaamisiin mennyt ja asia ei ole edennyt (lapsi syntynyt toukokuussa). Miten hidas tälläinen prosessi voi olla? Ja jotenkin sydämeen sattuu ajatus että lapsi näkisi isäänsä valvotuissa tapaamisissa, niin että kukaan tuttu ja turvallinen ei ole paikalla, kun eihän hän isäänsä ole nähnytkään ja sossu vain isän lisäksi paikalla.
Kyllä olen. Vauva oli yllätys meille molemmille. Ja yhteistuumin sen pidimme, raskauden aikana asiat kuitenkin meni miten meni. Ja vasta eron jälkeen miehen elämä Alko mennä sivuraiteille (ennustaja kun en ole niin en voinut tätä siittämishetkellä tietää).
Oikein ihanan ja maailman rakkaimman lapsen kuitenkin sain tähän maailmaan ja nautin äitinä olosta enemmän kuin mistään. Iloinen ja helppo vauva. Ap
Jos olet jo tiedot antanut, et voi perua. On lapsen oikeus, että isyys vahvistetaan ja sitä varten viranomaiset tekevät kaikkensa sen vahvistamiseksi. Tietenkin isä saa sen jälkeen tapaamisoikeuden, mutta voit vaatia niitä valvotusti exäsi huumetaustan vuoksi.