Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten sairauksista kertovat blogit, vastuutonta!

06.10.2018 |

Miksi edes on luvallista äidin kirjoittaa blogia lapsensa henkilökohtaisista asioista ja jakaa nimet, kuvat, syntymäajat ja diagnoosit kaikille.
Itse en ainakaan kauheesti arvostais jos mun lapsuusaikaisetkaan sairaskertomukset, tai elämä muutenkaan, olisivat vapaasti kaikkien luettavissa.

En oo mikään ”natsi” näissä asioissa ja monet perhe- ja lifestyleblogit on ihan jees, mutta siinä vaiheessa kun muita kuin omia terveystietoja ja diagnooseja jaellaan kaikille, menee huomionhakuisuus jo ihan yli.

Erään äidin, joka kirjoittaa lapsensa allergioista ja mahdollisesta suolistosairaudesta kaikkine yksityiskohtineen, blogista taas ällistyin.

Jos mä ylläpitäisin jotain blogialustaa, niin kieltäisin tuon tyylisen toiminnan. Ehkä vielä muutaman vuoden päästä nähdään oikeusjuttuja kun lapset tulevat siihen ikään, että tajuavat vanhempansa (ja julkaisevan nettisivuston) toimineen väärin ja epäeettisesti?

Kommentit (7)

1/7 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla ko. bloggareiden mielipide asiaan :)

Miksi?

Vierailija
2/7 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taattua koulukiusaamismateriaalia. Miksi vanhempi uhraa lapsensa julkisuudelle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Lapsellakin on oikeus yksityisyyteen. Jos haluaa välttämättä pitää tuollaista blogia, niin ainakin pitäisi pitää huoli lapsen yksityisyydestä ja jättää kaikki henkilötiedot (myös vanhempien nimet) ja asuinpaikat kertomatta eikä julkaista kasvot paljastavia kuvia. Vertaistuen kannalta tuollaiset blogit ovat hyviä, mutta kirjoittaa voi ilman, että julkaisee yksityisiä tietoja.

4/7 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taattua koulukiusaamismateriaalia. Miksi vanhempi uhraa lapsensa julkisuudelle?

Tämäkin vielä :(

5/7 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan, jos vaikka ois joku bloggaaja linjoilla.

Vierailija
6/7 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Aika äkkiä ne lapsukaiset kasvaa ja kohta on tieto sairauksista ym. Koulukavereilla, sitten pahimmassa tapauksessa työnantajilla....en myöskään ymmärrä että jaetaan ylenmääräisesti lasten kuvia somessa, varsinkaan mitään noloja kuvia. Maailmassa on pahoja ja sairaita ihmisiä, enkä välttämättä haluaisi esitellä lastani heille.

7/7 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Aika äkkiä ne lapsukaiset kasvaa ja kohta on tieto sairauksista ym. Koulukavereilla, sitten pahimmassa tapauksessa työnantajilla....en myöskään ymmärrä että jaetaan ylenmääräisesti lasten kuvia somessa, varsinkaan mitään noloja kuvia. Maailmassa on pahoja ja sairaita ihmisiä, enkä välttämättä haluaisi esitellä lastani heille.

Kyllä näin on

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä