Vierailija

Sellainen tulossa ja kauhulla odotan. Onko kamalaa?

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (7)

Vierailija

Ei ole kauheaa, epämukavaa on ja onhan kurkku sitten arka ja kipeä, mutta ei se kauheaa ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Riippuu tosi paljon. Itsellä leikattiin puoli vuotta sitten ja sitä ennen luin kyllä useita järkyttäviä kauhutarinoita, esim. verenvuodosta kun peitteet irtoavat...

No, omalla kohdalla voin sanoa että hauskaa se ei todellakaan ollut, mutta olen hiton tyytyväinen että menin.

Tässä hyväksi todettuja selviämisvinkkejä:
- Ajasta kipulääkkeet ja ota ne kellon, älä fiiliksen mukaan. Älä päästä kipua vahvaksi ennen kuin otat kipulääkkeen. Yölläkin 4h tmv välein kello soimassa, niin pärjää.
- Juo tarpeeksi vettä! Se sattuu kyllä, mutta vielä enemmän sattuu se, kun kurkku pääsee kuivumaan...
- Sukkaan tai pyyhkeeseen jääpaloja, ja se kaulalle ulkopuolelle. Laskee turvotusta ja pienentää riskiä verenvuotoihin. Auttoi minulla melkein yhtä paljon kuin kipulääkkeet. Jääpaloja voi myös laittaa suuhun ja imeskellä.
- Syö, vaikka se sattuukin. Muuten olo on vain pahempi. Jäätelö ym. on toki klassinen, mutta kahta viikkoa ei jäätelöllä pärjää. Itsellä toimi erittäin löysä velli, jonka annoin jäähtyä huoneenlämpöiseksi tai kylmäksi. Tai pussikeitot joiden antoi jäähtyä. Ja valmiit proteiinipirtelöt tekevät myös kylläiseksi.
- Nuku pää ylhäällä, auttaa kivun ja turvotuksen kanssa. Nuku vähän pitkin päivää. Pitkän unipätkän jälkeen ainakin itselläni kipu oli voimakkaampaa.

Tsemppiä, kyllä se siitä!

Vierailija

Itselle tehtiin tuo leikkaus, olin suunnilleen 26 vuotias tuolloin.

Herääminen nukutuksesta oli pahin kun kurkku oli totaallisen tukossa tai ainakin niin tuntui. 

Mutta paraneminen meni erittäin hyvin ja nopeasti, pari ensimmäistä päivää jouduin  särkylääkkeitä aika paljon syömään.

Varsinkin ennen nukkumaan menoa oli hyvä ottaa muuten aamulla oli kauheat tuskat.

Mitään kovia/raastavia ruokia ei saanut syödä. 

Mutta todella hyvä puoli oli,kuorsaus ja tulehdus kierre loppui siihen. 

Vierailija

Kuinka kauan leikkauksen jälkeen sitä verenvuotovaaraa on? Uskaltaako ollenkaan olla yksin kotona?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.