Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhepäivähoitajaksi, pienet lapset itsellä

Vierailija
05.10.2018 |

Onko täällä perhepäivähoitajia joilla myös omat pienet kotona? Meidän kunnassa on huutava pula perhepäivähoitajista ja minuukin on houkuteltu hommiin. Just nyt ei oo ajankohtaista, olen äitiyslomalla ja nuorempi on vasta 6vkoa (vanhempi 1v8kk) mutta ensi vuonna vois olla.

Omia ei olla laittamassa ulkopuoliselle hoitoon, oon tehny työurani päiväkodissa ja omia en siihen hullunmyllyyn vie. Eli tähän mahtuis 2 lasta lisää.

Miten arki toimii neljän pienen kanssa? Kannattaako rahallisesti? Koulutuksen puolesta olen pätevä työhön ja kotikin tilava, toimiva ja turvallinen.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa musta kuva vanhemmista... Omani oli pph:lla neljä vuotta, tuolta 10kk ja aina melkein 5-vuotiaaksi. En koskaan tentannut, arvostellut yms. Hoitaja oli hyvä ja lapsi vaikutti tyytyväiseltä, joten miksi ihmeessä loukkaisin häntä kyselemällä höpöjä ja keksimällä tikusta ongelmaa. Isompiin asioihin olisin varmasti puuttunut, mutta kun "ongelmat" oli ihan pieniä kauneusvirheitä, niin ei se ketään palvele kysellä ja tiukata pph:lta niihin selitystä. Loukkaantuu vaan ja luottamussuhde horjuu. Lapsi on nyt teini ja muistelee "Maijaa" vieläkin hyvällä. Muistaa monia ihania hetkiä sieltä. En muista kertaakaan kyselleeni mitään siihen malliin, että pph:n tarvisi selitellä tekemisiään. Ihan yleistä juteltiin aina päivänkulusta.

Tätä tarkoitin. Pphoitopaikan valkkaavat vanhemmat näkevät asiat myönteisesti. Lokaa saa niskaan ihan muilta.

Vierailija
22/37 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kulkemaan bussilla tänne itärajan haja-asutusalueelle. 😂 Toiset meistä kun asuu täällä kehä kolmosen ulkopuolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi oman pienen lapsen pyöräillä valtatien reunaa 8 km hoitotädin seurassa, jolla muitakin lapsia vahdittavana.

Enkä antaisi hoitoon paikkaan, jossa hoitotäti kuskaa itse pyörällään neljää lasta kerrallaan.

Vierailija
24/37 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En antaisi oman pienen lapsen pyöräillä valtatien reunaa 8 km hoitotädin seurassa, jolla muitakin lapsia vahdittavana.

Enkä antaisi hoitoon paikkaan, jossa hoitotäti kuskaa itse pyörällään neljää lasta kerrallaan.

Kukaan ei sanonut ajattavansa lapsia valtatien reunassa vaan turvaton ja pitkä matka oli nimenomaan syy olla käymättä siellä kerhossa...

Vierailija
25/37 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä sellaiselle joka kuskaa pyörällä kuutta lasta kerrallaan? https://www.vastervik.se/globalassets/utbildning-och-forskola/forskolor…

Vierailija
26/37 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joku tarjosi polkupyörää vaihtoehdoksi neljän lapsen kuljetukseen.

Vierailija
27/37 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä joku tarjosi polkupyörää vaihtoehdoksi neljän lapsen kuljetukseen.

Olisi siinä reisilihakset lujilla.

Vierailija
28/37 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi aikuista saa kuljettaa kokonaista päiväkotiryhmällistä kaupungilla ja ilmeisesti metrossakin. Taka-tuppukylän pph on huomattavasti riskialttiimpi yhdistelmä neljän lapsen kanssa? Tavallaan ymmärrän, tavallaan en.

Vierailija
29/37 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en laittais sulle lapsiani, kun sun omat lapset on noin pieniä. Sun vaistos kuitenkin ohjaa sua hoitamaan ne omat ja jätät vieraat toiseksi.

Kaikki eivät ole kaltaisiasi!Ehkä sinä toimisit noin.Itse kun olin perhepäivähoitaja tuntui että huolehdin varmaan vieraista lapsista enemmän kun omista.

Vierailija
30/37 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtis pyörälläkään täältä. Liian turvatonta. Jos matka ois lyhyempi, niin kolmen kanssa pääsis tuplilla plus pienin repussa/liinassa. Mutta toisaalta ei tää nyt tuohon kerhohommaan kaadu.

Ap

Vierailija
31/37 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en laittais sulle lapsiani, kun sun omat lapset on noin pieniä. Sun vaistos kuitenkin ohjaa sua hoitamaan ne omat ja jätät vieraat toiseksi.

Kaikki eivät ole kaltaisiasi!Ehkä sinä toimisit noin.Itse kun olin perhepäivähoitaja tuntui että huolehdin varmaan vieraista lapsista enemmän kun omista.

Joo, vaaka kallistuu helposti siihen, että hoitolapset saavat ekstrahuomiota, ettei ainakaan tule oltua heille epäreilu.

Vierailija
32/37 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi aikuista saa kuljettaa kokonaista päiväkotiryhmällistä kaupungilla ja ilmeisesti metrossakin. Taka-tuppukylän pph on huomattavasti riskialttiimpi yhdistelmä neljän lapsen kanssa? Tavallaan ymmärrän, tavallaan en.

Väittäisin, että valtatien piennar maaseudulla on vaarallisempi kuin metrolaituri. Pientareella on paljon helpompi eksyä sivuun vaikka kahden kohtaavan rekan eteen kuin metrolaiturilla tipahtaa kiskoille. Tosin itsellä olisi varmaan molemmissa paikoissa kaikki kävelevät lapset valjaissa jos tuollaisissa paikoissa joutuisin liikkumaan.

Vierailija
33/37 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitten, kun pph:lla on pari omaa lasta, jotka kans sairastavat vähän väliä, kun kuljetaan tuolla avoimissa päiväkodeissa, puistoissa ja muut hoitolapset tuovat omista perheistään pöpönsä. Niin sittenkö ne hoitolapset saavat aina jollain puolen tunnin varoajalla mennä varahoitoon päiväkotiin, kun pph:n omilla lapsilla nokka vuotaa? Vai miten nämä tilanteet hoidetaan yleensä?

Vierailija
34/37 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väittäisin, että valtatien piennar maaseudulla on vaarallisempi kuin metrolaituri. Pientareella on paljon helpompi eksyä sivuun vaikka kahden kohtaavan rekan eteen kuin metrolaiturilla tipahtaa kiskoille. Tosin itsellä olisi varmaan molemmissa paikoissa kaikki kävelevät lapset valjaissa jos tuollaisissa paikoissa joutuisin liikkumaan.

Ajattelin lähinnä taajama-asumista ja jalkakäytäviä. Tunnen n. 35 pph:a, enkä yhtään, joka haluaisi tienpientareille. Yhden alueen kerho sijaitsee niin, että n. 15 m on kuljettava piennarta ja tulee kaksi tienylitystä. Hoitaja ei tykkää yhtään.

Vierailija
35/37 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten, kun pph:lla on pari omaa lasta, jotka kans sairastavat vähän väliä, kun kuljetaan tuolla avoimissa päiväkodeissa, puistoissa ja muut hoitolapset tuovat omista perheistään pöpönsä. Niin sittenkö ne hoitolapset saavat aina jollain puolen tunnin varoajalla mennä varahoitoon päiväkotiin, kun pph:n omilla lapsilla nokka vuotaa? Vai miten nämä tilanteet hoidetaan yleensä?

Varahoitoon menevät, kyllä. Tosin meille on tuotu hoitoon lapsia, vaikka omani olivat flunssassa. Vanhemmat päättelivät pöpön ehtineen jo tarttua, jos niikseen olisi. Vatsataudista ilmoittaessani eivät ole halunneet tuoda. Samoin omieni ollessa vesirokossa hoitoon tuli lapsi, joka oli jo sairastanut rokon.

Vierailija
36/37 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
37/37 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla olisi ihan hyvä mahdollisuus onnistua. Päiväkotitaustalla tietää, mihin on lasten suhteen ryhtymässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi