Älyttömän hyviä vanhanajan ruokia?
Mitkä ovat suosikkejanne? Oma top3
Silakkalaatikko
Kanaviillokki
Sianlihakastike ja perunamuusi
Kommentit (82)
Graavi- ja savukalat, ihan vaan leivän tai perunoiden kanssa.
Nakkikastike ja peruna tai muusi.
Vierailija kirjoitti:
Tilliliha❤️❤️ En tajua miksi tätä vihataan.
Mun ainoat kokemukset kyseisestä ruoasta on koulusta 80- ja 90-luvulta, muistan että maku oli hyvä mutta kastikkeen koostumus kuvottavan limainen. Olisi kiinnostavaa maistaa tuota ruokaa paremmin tehtynä, uskon että voisi olla hyvää. Ehkä kokeilen itse, olisko hyvää reseptiä?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ainoat kokemukset kyseisestä ruoasta on koulusta 80- ja 90-luvulta, muistan että maku oli hyvä mutta kastikkeen koostumus kuvottavan limainen. Olisi kiinnostavaa maistaa tuota ruokaa paremmin tehtynä, uskon että voisi olla hyvää. Ehkä kokeilen itse, olisko hyvää reseptiä?!
Mä tykkäsin tillilihasta sekä kotona että koulussa. Ei se tillilihan kastike sen kummempaa mielestäni ole koostumukseltaan kuin muutkaan kastikkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkäsin tillilihasta sekä kotona että koulussa. Ei se tillilihan kastike sen kummempaa mielestäni ole koostumukseltaan kuin muutkaan kastikkeet.
Ehkä meidän koulussa sitten oli erilaista... :D Limaista se oli.
Rieska. Karjalanpaisti. Uunipuuro.
Kaalikääryleet, kaalilaatikko, stroganoff, kananmunakastike ja uudet perunat, murukastike keitettyjen perunoiden kanssa, lindströmin pihvit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kanssa en usko että inho tota kohtaan johtuu niinkään mausta vaan just koostumuksesta ja vaaleanharmaasta väristä. Ihminen kun on visuaalinen olento. Itse esim. kesällä törmäsin ravintolassa sinisiksi ja violeteiksi värjättyihin kukkakaaleihin mitkä lähes ällöttivät mua vaikka maku oli sama. Ruuan ei vaan kuulu olla sinistä, ainakaan kukkakaalien.
Vierailija kirjoitti:
Lohkopiirakka
Nyt iski uteliaisuus: kerro millainen on lohkopiirakka! En ole ikinä kuullutkaan.
Uunpaisti ja piiroot... Yleiskielellä siis karjalanpaisti ja -piirakat, ovat aikoinaan muualla Suomessa keksineet karjala-etuliitteen hyville ruoille. Uunpaistista tulee hyvää myös pelkästä possusta tai naudasta eli raavaasta. Tosin naudasta valmistetun nimi on ruavaanpaisti...
Vierailija kirjoitti:
Lohkopiirakka
Taidat olta kaakosta päin kotoisin
Vispipuuro, kauraomenapaistos, unelmatorttu, tuulihatut, kermaviili-mustikkapiirakka.
Makaronivelli, tilliliha, kanaviillokki ja silakkalaatikko.
Ei perse. Luin otsikon: "Älyttömän hyviä vanhanajan TUOKSUJA?" Ihmettelin vähän vastauksia. :D
Keitetyt perunat. 15vuotta meni etten perunaa ostanut lapsuudenkodista lähdettyäni mutta nykyään taas pesee riisit ja pastat kuusnolla!