Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on jo lapsia vastatkaa: tekisittekö mieluummin lapset..

Vierailija
05.10.2018 |

...vähän huonoon suhteeseen vai jäisittekö mieluummin kokonaan lapsettomaksi? Jos siis oletetaan tilanne, että ikää on jo sen verran, että ei voi enää erota ja lähteä etsimään uutta suhdetta, jossa voisi perustaa perhe.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin lapsettomaksi.

Vierailija
2/30 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin siihen vähän huonoon suhteeseen, tiedän, etten saa moniakaan puolelleni varmaan, mutta näin itsekäsi olisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäisin lapsettomaksi.

Miksi? 

Minulla itselläni on lapsia, ja mieluummin tekisin ne huonoon suhteeseen kuin jäisin kokonaan lopuksi elämää lapsettomaksi. Lapset on parasta mitä minulle on tapahtunut. Ap

Vierailija
4/30 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäisin lapsettomaksi.

Miksi? 

Minulla itselläni on lapsia, ja mieluummin tekisin ne huonoon suhteeseen kuin jäisin kokonaan lopuksi elämää lapsettomaksi. Lapset on parasta mitä minulle on tapahtunut. Ap

En tietenkään nyt luopuisi lapsistani, mutta periaatteessa olen sitä mieltä, että lapset pilaavat elämän. Pilaavat parisuhteen, aiheuttavat huolta, stressiä ja pelkoja. Nyt ovat täysi-ikäisiä, ja kaikkea murhetta on ollut. Ihan riittävästi omissa murheissa, ei jaksaisi lisää.

Vierailija
5/30 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaisin ja tekisin lapsen jonkun random baaripanon kanssa ennemmin kuin jäisin huonoon suhteeseen.

Ap:n vaihtoehdoista lapsettomuus.

Vierailija
6/30 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäisin lapsettomaksi.

Miksi? 

En tietenkään nyt luopuisi lapsistani, mutta periaatteessa olen sitä mieltä, että lapset pilaavat elämän. Pilaavat parisuhteen, aiheuttavat huolta, stressiä ja pelkoja. Nyt ovat täysi-ikäisiä, ja kaikkea murhetta on ollut. Ihan riittävästi omissa murheissa, ei jaksaisi lisää.

Jos siis voisit palata aikaan, jolloin et ollut vielä edes raskaana, niin näin jälkiviisaana jättäisit siis kokonaan lapset tekemättä, vaikka parisuhde olisi hyvä vai? Ap

Vierailija
7/30 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroaisin ja tekisin lapsen jonkun random baaripanon kanssa ennemmin kuin jäisin huonoon suhteeseen.

Salaisitko siltä randompanolta raskautesi ja lapsen? Ap

Vierailija
8/30 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin ilman. Ei ole hyväksi lapselle huono vanhempien parisuhde.

Vierailija
9/30 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voihan siitä parisuhteesta erota kun on ne lapset tehtynä.

Vierailija
10/30 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ylläoleva, mutta niin minäkin tekisin. Ja salaisin.

Vierailija
11/30 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voihan siitä parisuhteesta erota kun on ne lapset tehtynä.

Etkä koskaan pääsisi siitä exästä eroon. Mieluummin joku random...

Vierailija
12/30 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi lapsia huonoon suhteeseen, en haluaisi ottaa riskiä, että lapset kärsivät huonosta isästä tai erosta tai molemmista. Tietenkin tämä riski on hyvässäkin suhteessa. Jotenkin ehkä vaikea ottaa kantaa koska itsestäni koko raskausajoista teki ihanan se, että vauva oli nimenomaan minun ja rakaan mieheni yhteinen ja jotenkin lapset ovat sitoneet meitä yhteen. Että niin huonoon suhteeseen en ainakaan lapsia tekisi, jossa en sydämestäni miestä rakastaisi. En sitten tiedä jos elämäni rakkaus olisi vaikka mielenterveysongelmainen taikka persaukinen. Onhan sekin tavallaan huono (lue vaikea) suhde, mutta silloin tilanne voisi olla eri koska suhde olisi "aito" ja valoa voisi olla näkyvissä. Päihdeongelmaisen miehen kanssa en ryhtyisi perustamaan perhettä ellei mies kykenisi raitistumaan ja jonkin "koeajankin" asettaisin.

Vierailija
13/30 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En varmaan, isyydentunnustukseen en pakottaisi ellei halua. Vähän tietty riippuu siitäkin jättikö yhteystietoja :)

Vierailija
14/30 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...vähän huonoon suhteeseen vai jäisittekö mieluummin kokonaan lapsettomaksi? Jos siis oletetaan tilanne, että ikää on jo sen verran, että ei voi enää erota ja lähteä etsimään uutta suhdetta, jossa voisi perustaa perhe.

meillä Luoja päätti. 

Vierailija
15/30 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätin tekemättä "huonoon suhteeseen". En nyt sitten tiedä tarkalleen minkälainen siitä suhteesta tosin olisi tullut, koska en niitä lapsia tehnyt. Kaikki ennusmerkit eivät olleet hyvät ja olisin itse joutunut pitkälti kantamaan vastuun kaikenlaisista asioista. Ei ole kaduttanut.

Vierailija
16/30 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäisin lapsettomaksi.

Miksi? 

Höpö höpö. Lapset ei pilaa mitään vaan oma keskeneräisyys pilaa.

Mutta en tekisi lapsia huonoon parisuhteeseen. Sillon voisin luulla että lapset piladi sen.

Vierailija
17/30 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäisin lapsettomaksi.

Miksi? 

Jos siis voisit palata aikaan, jolloin et ollut vielä edes raskaana, niin näin jälkiviisaana jättäisit siis kokonaan lapset tekemättä, vaikka parisuhde olisi hyvä vai? Ap

Jep. Minä tein lapset sen takia, että eksä halusi. No, en nyt häntäkään syytä, kyllä siihen itsekin kääntyi. Mutta minulla olisi pitänyt olla mies, joka ei olisi lapsia halunnut, varmaan.

Vierailija
18/30 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

meillä Luoja päätti. 

Kai sinä päätit mitä teet

Vierailija
19/30 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäisin lapsettomaksi.

Miksi? 

Höpö höpö. Lapset ei pilaa mitään vaan oma keskeneräisyys pilaa.

Mutta en tekisi lapsia huonoon parisuhteeseen. Sillon voisin luulla että lapset piladi sen.

Me olimme naimisissa 10 vuotta ennen lapsia. Muistan ajan oikein hyvänä. Mutta kun lapset syntyivät, niin väitän, että meidän alamäki alkoi siitä. Olin vankilassa kotonani lasten kanssa, emme enää ikinä olleet kahdestaan, perheharrastukset muuttuivat tylsiksi.... ne pari vuotta ennen eroa mies poti paljon sitä, että elämä on vain töissä käymistä ja kaupan kautta kotiin....

Vierailija
20/30 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse noista kahdesta valita, vaan lapsen voi hankkia yksin luovutussoluilla.

Silloin ei ole epäreilu ketään kohtaan (vrt. satunnainen pano jolle kuuluisi isän oikeudet/velvollisuudet ja lapselle kuuluisi oikeus isäänsä).

Sitten taas, kun mietitään niitä olennaisimpia henkilöitä tässä, eli lapsia.

Millainen lapsuus on, jos jo valmiiksi syntyy huonoon suhteeseen?

Jos taas lapsen hankkii yksin, on mietittävä mitä sitten jos itselle tapahtuu jotain.

Minä olisin tuossa tilanteessa varmastikin jättäytynyt lapsettomaksi. Minulla on kaksi kummilasta ja sisaruksillani on lapsia, olisin varmasti luonut vieläkin tiiviimpiä suhteita heihin ja ollut enemmän varahoitaja. Hekin kun ovat minulle hyvin tärkeitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi