Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miestä ei näköjään kiinnosta lastensa kuulumiset

Vierailija
05.10.2018 |

Mies on ollut maanantai-aamusta alkaen työmatkalla, palaa myöhään tänään (pe) illalla. Meillä on 1- ja 3-vuotiaat pienet lapset, ja mies ei ole kertaakaan koko matkan aikana kysynyt mitä heille kuuluu tai mitä ovat touhunneet. Laittaa minulle joka päivä kyllä jonkun viestin, mutta lähinnä kysyy, että onko hänelle tullut postia tai pyytää minua katsomaan jostain hänen kotona olevista asiapapereista jonkun jutun tai laskun päivämäärän tms. Mutta ei muuta kysy, ei lähetä lapsille edes terveisiä. Hän on hyvin harvoin missään työmatkoilla tai muilla reissuilla, ja olin luullut, että hänellä tulisi lapsia edes vähän ikävä tai muuten kiinnostaisi mitä lapsille kuuluu tai haluaisi vaikka soittaa ja jutella lapsille puhelimessa tms. Mutta näköjään ei. Onko teidän muiden miehet tällaisia vai olenko onnistunut lisääntymään harvinaisen perheestä välittämättömän miehen kanssa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni alkoi "välittää" meistä lapsista tasan siinä kohtaa, kun äiti pakkasi kimpsunsa ja meidät ja lähti lätkimään. Silloinkin vaan tietysti sen aikaa, kunnes löysi uuden tyttöystävän. Kuulostaa aika tyypilliseltä "näin kuuluu tehdä" -lisääntyjältä.

Vierailija
2/23 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma isäni alkoi "välittää" meistä lapsista tasan siinä kohtaa, kun äiti pakkasi kimpsunsa ja meidät ja lähti lätkimään. Silloinkin vaan tietysti sen aikaa, kunnes löysi uuden tyttöystävän. Kuulostaa aika tyypilliseltä "näin kuuluu tehdä" -lisääntyjältä.

Mutta vaikka olisikin lisääntynyt vain siksi, että niin kuuluu tehdä, niin eikö omiin lapsiinsa kiinny niin kovin, että kiinnostaisi onko niillä kaikki hyvin? Ja lisäännyttiin siis ihan yhteisestä päätöksestä, mies nimenomaan halusi lapsia ja perheen. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen lapset, onko ne kaikki meidän, montakos niitä nyt olikaan, kuinka kauan on vielä että ne muuttaa pois ???

Vierailija
4/23 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta vaikka olisikin lisääntynyt vain siksi, että niin kuuluu tehdä, niin eikö omiin lapsiinsa kiinny niin kovin, että kiinnostaisi onko niillä kaikki hyvin? Ja lisäännyttiin siis ihan yhteisestä päätöksestä, mies nimenomaan halusi lapsia ja perheen. Ap

Kiintyä voi vaikka huonekaluun, se ei kerro vielä mitään kiinnostuksesta tai välittämisestä. Sen lisäksi tyypillistä oli, että kun velvollisuudesta tehtiin asioita yhdessä, ne asiat olivat aina isän harrastuksiin liittyviä. Lasten kiinnostuksenkohteilla ei ollut mitään väliä, elleivät sattuneet jotenkin sivuamaan tai liittymään isän harrastuksiin.

Vierailija
5/23 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kertoisit hänelle lasten kuulumiset, niin ehkä hän älyäisi kiinnostuakin.

Vierailija
6/23 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen lapset, onko ne kaikki meidän, montakos niitä nyt olikaan, kuinka kauan on vielä että ne muuttaa pois ???

Niin voihan se olla, että mies parissa päivässä unohti että sillä on lapsia. Yllättyy varmaan kun tulee illalla kotiin, että kas ketäs täällä oikein onkaan vaimoni mistä nämä lapset ovat tänne ilmestyneet. Ap

Vierailija
7/23 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää... mies varmaan ajattelet, että kerrot, jos heille jotain erityistä kuuluu. Osaa ulkoa sen mitä teillä tapahtuu, kun on ti, ke, to tai pe ja siksi ei kysele.

Vierailija
8/23 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies käy viikon kestävillä työmatkoilla neljä-viisi kertaa vuodessa, ottaa yhteyttä FaceTimella joka ilta, ja juttelun lomassa näytän hänelle kissojemme touhuja. :-) Ja hän lepertelee niille.  Kerron myös mitä kissat ovat puuhailleet. Ja ei, en todellakaan ole tähän toimintaan käskenyt. Joten jos meillä olisi lapsia niin pitäisin kyllä aika kummallisena jos hanta ei viikon aikana kiinnostaisi heistä mitään kysyä.

Vierailija
9/23 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnostanut ja nyt voin kertoa, ettei parikymppisiä lapsia kiinnosta isukki. 

Vierailija
10/23 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eks sanoi tyttärellemme kun tämä täytti 18, että enää et sitten ole minun lapseni ja kaikki velvollisuudet loppuu tähän. Ei muutenkaan koskaan ollut vähääkään kiinnostunut lapsestaan, mutta kun eron hain ja muutimme muualle kävi itkemässä sisarelleni kuinka varastin häneltä lapsen.

Pitkin hampain kuitenkin otti tyttöä luokseen loma-aikoina eikä erotilanteessa halunnut tapaamisoikeutta. Tämä on fiksulle ja hienolle tytölle valtava trauma jota ei unohda, enkä ihmettele.

Onneksi tyttö pärjää hienosti ja edennyt elämässään loistavasti. "Isää" siihen ei ole tarvittu.

Vierailija
11/23 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä ei vaan kiinnosta.

Onhan nyt ollut paljon esillä, että ihmisiä ei enää kiinnosta lisääntyminen ja perhe-elämä. Monelle voi tulla yllätyksenä se, millaista lapsiperheen elo oikeasti onkaan.

Harmin paikka toki sinun ja lasten kannalta.

Vierailija
12/23 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sitä ei vaan kiinnosta.

Onhan nyt ollut paljon esillä, että ihmisiä ei enää kiinnosta lisääntyminen ja perhe-elämä. Monelle voi tulla yllätyksenä se, millaista lapsiperheen elo oikeasti onkaan.

Harmin paikka toki sinun ja lasten kannalta.

Itse luulen myös, että sitä ei vain kiinnosta, ei edes sen vertaa että esittäisi että kiinnostaa. Koska jos yhtään kiinnostaisi, niin tietenkin kysyisi mitä lapsille kuuluu. Ap

Vierailija
13/23 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon olet häipynyt itse kotoa ja jättänyt miehen olemaan isä? Kun ei se suhde niihin lapsiin itsestään synny. Ei muakaan kiinnostaisi otukset, jotka vaikuttaa olevan elossa ihan ilman omaa panostani ja vieläpä tyytyväisiäkin.

Jos mies ei ole saanut olla vanhempi niin sitten sitä on siltä ihan kohtuutonta vaatia.

Vierailija
14/23 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon olet häipynyt itse kotoa ja jättänyt miehen olemaan isä? Kun ei se suhde niihin lapsiin itsestään synny. Ei muakaan kiinnostaisi otukset, jotka vaikuttaa olevan elossa ihan ilman omaa panostani ja vieläpä tyytyväisiäkin.

Jos mies ei ole saanut olla vanhempi niin sitten sitä on siltä ihan kohtuutonta vaatia.

Olen antanut miehen olla lasten kanssa ilman että olen paikalla niin paljon kuin hän haluaa. Olisin useamminkin yksin muualla jos mies vain suostuisi, mutta ei. Ap

Vierailija
15/23 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen antanut miehen olla lasten kanssa ilman että olen paikalla niin paljon kuin hän haluaa. Olisin useamminkin yksin muualla jos mies vain suostuisi, mutta ei. Ap

Itselläni ei ole tapana varsinaisesti kysellä, että kiinnostaisiko vanhempaa olla oman lihansa ja verensä kanssa. Ja jos kysyisinkin, ja vastaus olisi että ei, niin ilmeisesti hän sitten hankkisi lapsenhoitajan tai muuta ongelman ratkaisuksi, en tiedä?

Mutta joillain elämä  on erilaista, ja tälläisin tuloksin ilmeisesti.

Vierailija
16/23 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuon ikäisille voi "kuulua"? Siis ihan vilpittömästi kysyn. Pienempi ei tee vielä yhtään mitään, isompi todennäköisesti tekee tasan sitä mitä kaikkina edellisinä viikkoina. Lapsilla nyt harvoin viikossa mitään kuulumisia kertyy... Mies varmaan vaan olettaa että sinä kyllä kerrot jos lapset esim sairastuvat, tai jotain muuta poikkeuksellista tapahtuu.

Vierailija
17/23 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyykö mies sinulta usein, että voisitko olla lasten kanssa?

Onpahan touhua.....

Vierailija
18/23 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpahan touhua.....

Niin, arvaa vain että vitutt*aako minua. Ap

Vierailija
19/23 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpahan touhua.....

No mitäs jos lopetat sen kyselyn, ei se ole mikään teini vaan lapsesi isä. Se on lasten kanssa siinä missä sinäkin, kyselemättä. Lopeta tuo paapominen ja mahdollistaminen, oma vika.

Vierailija
20/23 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpahan touhua.....

No mitäs jos lopetat sen kyselyn, ei se ole mikään teini vaan lapsesi isä. Se on lasten kanssa siinä missä sinäkin, kyselemättä. Lopeta tuo paapominen ja mahdollistaminen, oma vika.

En voi pakottaa miestä olemaan lasten kanssa enempää kuin on. Jos yritän niin hän häipyy kiireellä vaikka juoksulenkille ennen kuin ehdin itse ovesta ulos. Tästä on riidelty aika paljon. Tämä työmatka ja lasten kuulumiset ei kiinnosta on vain sellainen viimeinen pisara. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme