Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

K-18 leffat ja lapset

Äityliini
05.10.2018 |

Mitä te muut olette mieltä? Meidän naapurin lapset istuvat tabletin tai puhelimen kanssa pihalla ja katsovat you tubesta killer klovni, scream, Freddy bear yms. Kauhu videoita lapset ovat eskari ja ekaluokkalaisia, yksi lapsista puki scream asun (eka luokkalainen ) ja seisoi keskellä pihaa. Minun lapset olivat myös katsoneet niitä videoita enkä tiennyt että ne katsovat sellaista. Luulin heidän katsovan jotakin lasten ohjelmia. Yksi lapsista sitten alkoi tulla jatkuvasti minun viereen nukkumaan. Ihmettelin kovasti miksi ja miksi pelkää. Hän sitten kertoi asiasta minulle. Se ekaluokkalainen katsoo kokoajan kuulemma kauhuleffoja yksin pimeässä.
Ulkona olen kuunnellut niin ne ei puhu juurikaan mitään muuta kuin näitä asioita ja hauta juttuja.
Mitä mieltä te olette onko se normaalia nykyään että lapset saavat tehdä ja katsoa mitä tahansa ja aikuiset ei puutu asiaan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiellä leikkimästä heidän kanssaan, jos vanhemmilla on noin vähän kiinnostusta lastensa perään katsomiseen, niin luulen että saat vaan vihat niskaasi, jos asiasta huomautat.

Vierailija
2/10 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ikärajat on ohjeellisia. Vanhempien vastuulla ettei omat lapset katso mitään itselleen sopimatonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikärajoihin elokuvissa suhtaudun korkeintaan suuntaa antavasti. Mitä tahansa en anna kenenkään lapsista katsoa. Splattereita eli veri ja suolenpätkät lentää elokuvia. Kauhua annan katsoa ja varoitan etukäteen että sinun ei ehkä kannata katsoa. Tämä on toiminut hyvin. Joka tykkää saa katsoa ja sitten toiset saa katsoa muuta mistä tykkäävät.

Vähänkin jos älyää niin kertoo jo pienille lapsille että elokuvat eivät ole totta. Ne on keksittyjä tarinoita joissa ihmiset näyttelee. Seksikohtaukset on ehkä kaikkein noloimpia aikuisten seurassa? Sinänsä normaalia asia joka edelleen on vaikea käsitellä. Kuka oikeasti haluaa keskustella vanhempiensa kanssa seksistä?

Vierailija
4/10 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ennen vanhaan" kukaan ei tiennyt ikärajoista mitään. Olin alle kymmenvuotiaana tuijottanut kaikki kauhuleffat. Nyt aikuisena ei sitten huviltakaan katsoa ja seuraan kyllä tarkasti mitä omat lapseni katsovat.

Vierailija
5/10 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin itsekin painajainen elm streeitillä joskus 7 vuotiaana ja ihan terve av mamma tuli. ;p

Vierailija
6/10 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kieltänytkin lapsia leikkimästä näiden lasten kanssa jos heillä on tabletti tai puhelin ja katsovat sitä.

Mutta en kyllä soisi toistenkaan lasten katsovat niitä, jotain vaikutusta on koska puheet on sellaisia.

Vierailija
7/10 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen on vaan vaihe elämässä, ei sitä montaa vuotta jakseta

Vierailija
8/10 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin itsekin painajainen elm streeitillä joskus 7 vuotiaana ja ihan terve av mamma tuli. ;p

Joku saattaisi tuosta veistellä terve vai av mamma? Siitä on 35 vuotta kun 12 v katsoin ensimmäisen kauhuelokuvan. Se oli amityville kakkonen ja silloin aikoinaan se oli s..tan.n pelottava. Suht normaali minustakin tuli. Mitä nyt puolustan ihmisen oikeutta tehdä itselleen mitä haluaa. Muuten olen aika kuuliainen pikku kansalainen. Enemmän kirjallisuus on minuun vaikuttanut kuin kaikki elokuvat yhteensä.

m47.

Vierailija
9/10 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ikärajat on ohjeellisia. Vanhempien vastuulla ettei omat lapset katso mitään itselleen sopimatonta.

K18 ei ole ohjeellinen vaan ehdoton. Alemmat rajat voi joustaa.

Vierailija
10/10 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa scream-naamiossa on? Onhan muksut pukeutuneet siihen jo parinkymmenen vuoden ajan. Vai tarttisko kaikki naamiot kieltää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi