Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivotaanko yhdessä?

Vierailija
05.10.2018 |

Mulla on edessä mahdoton urakka, enkä tiedä mistä alottaisin. Puolikuntoisuus ei yhtään helpota urakkaa.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pamela sais siivoo ton vessan.

Vierailija
22/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munki tarvis alottaa... Leluja olkkarin lattia piukassa, hirvee tiskivuori eikä oo tiskikonetta ni pakko pestä käsin ja pyykkiäki tarvis pestä. Koirankarvaa koko maailma täynnä jne... Alotusmotivaatio täydellisesti hukassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äh täällä sama homma. Kissat on levitelleet hiekanmurusia pitkin kämppää. Laatikoiden ympäristöt siivottomat ja ne pitää lakaista ennen imuria ettei imuri niin kärsi.

Kamala pyykkisavotta, eikä tällä kelillä kuivu oikein sisälläkään.

Suihkukaappi on kamala. Kissa maannut pöytäliinaan karvarinkulan enkä löydä teippiharjaa, pelkkä pesu ei riitä.

Mutta kyllä tää iltaan mennessä on paremman näköinen! Tsemppiä muille!

Teippiharjan puutteessa kissankarvat saa näppärästi irti vaikka nihkeällä tiskirätillä, eli kastele rätti, kierrä niin kuivaksi kuin pystyt ja anna hetki vielä kuivahtaa itsekseen, mutta ei kokonaan kuivaksi. Sillä sitten pyyhkien ja painellen karvakohtaa saa karvat tarttumaan rätin nihkeään pintaan.

Toinen hyvä konsti kissankarvoille on harjata ne pois kuivalla tiskiharjalla. Mulla on oma tiskiharja tätä varten ja käytän sitä säännöllisesti esim. meidän olkkarin mattoon, josta kissankarvoja saisi imurilla hinkata pois puoli vuotta. Käyn sen maton kuivalla tiskiharjalla pyyhkien läpi ennen imurointia, niin ei mene ikä ja terveys imuroidessa. Tiskiharjassa harjakset ovat sen verran pehmeitä, etteivät vahingoita tekstiilejä ja painaa ei tarvitse oikeastaan yhtään, riittää vaan että pyyhkii menemään.

Kolmas tiettyihin paikkoihin, esim. kangassohvaan sopiva karvanpoistokeino on sellainen ikkunankuivauslasta. Karvat kertyy lastan nihkeän muovipinnan mukana yhteen paikkaan, josta ne on helpompi noukkia sormin pois. Tämä konsti ei tosin sovi pöytäliinojen, vuodevaatteiden yms. kanssa, koska ne eivät pysy paikallaan kun niitä käsittelee ikkunankuivaimella.

Meillä on kolme kissaa, joista yksi pitkäkarvainen ja talo täynnä alati hukassa olevia teippirullia. Vuosien varrella on tullut kokeiltua kaikkea mahdollista konstia irtokarvojen kuriin saamiseksi. 😂😂

Vierailija
24/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela -72 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äh täällä sama homma. Kissat on levitelleet hiekanmurusia pitkin kämppää. Laatikoiden ympäristöt siivottomat ja ne pitää lakaista ennen imuria ettei imuri niin kärsi.

Kamala pyykkisavotta, eikä tällä kelillä kuivu oikein sisälläkään.

Suihkukaappi on kamala. Kissa maannut pöytäliinaan karvarinkulan enkä löydä teippiharjaa, pelkkä pesu ei riitä.

Mutta kyllä tää iltaan mennessä on paremman näköinen! Tsemppiä muille!

Teippiharjan puutteessa kissankarvat saa näppärästi irti vaikka nihkeällä tiskirätillä, eli kastele rätti, kierrä niin kuivaksi kuin pystyt ja anna hetki vielä kuivahtaa itsekseen, mutta ei kokonaan kuivaksi. Sillä sitten pyyhkien ja painellen karvakohtaa saa karvat tarttumaan rätin nihkeään pintaan.

Toinen hyvä konsti kissankarvoille on harjata ne pois kuivalla tiskiharjalla. Mulla on oma tiskiharja tätä varten ja käytän sitä säännöllisesti esim. meidän olkkarin mattoon, josta kissankarvoja saisi imurilla hinkata pois puoli vuotta. Käyn sen maton kuivalla tiskiharjalla pyyhkien läpi ennen imurointia, niin ei mene ikä ja terveys imuroidessa. Tiskiharjassa harjakset ovat sen verran pehmeitä, etteivät vahingoita tekstiilejä ja painaa ei tarvitse oikeastaan yhtään, riittää vaan että pyyhkii menemään.

Kolmas tiettyihin paikkoihin, esim. kangassohvaan sopiva karvanpoistokeino on sellainen ikkunankuivauslasta. Karvat kertyy lastan nihkeän muovipinnan mukana yhteen paikkaan, josta ne on helpompi noukkia sormin pois. Tämä konsti ei tosin sovi pöytäliinojen, vuodevaatteiden yms. kanssa, koska ne eivät pysy paikallaan kun niitä käsittelee ikkunankuivaimella.

Meillä on kolme kissaa, joista yksi pitkäkarvainen ja talo täynnä alati hukassa olevia teippirullia. Vuosien varrella on tullut kokeiltua kaikkea mahdollista konstia irtokarvojen kuriin saamiseksi. 😂😂

Kiitos vinkeistä, kolme täälläkin! Rätillä ole muuten mattoa pyyhkinytkin joskus, vuodevaatteet pakko laittaa kuivausrumpuun. Märällä kädellä muuten ”harjaan” kissat, hyvin lähtee. Ovat kyllä lyhytkarvaisia, pitkään ei taida auttaa.😼

Vierailija
25/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on täällä aikamoinen kaaos, koska en ole jaksanut ylläpitosiivota yhtään koko viikkona. Kaikenmaailman roinaa siis ajelehtii pitkin pöytiä, lattialta löytyy epämääräisiä kekoja likaisia vaatteita, tiskikone on täynnä puhtaita astioita ja tiskiallas ja tiskipöytä täynnä likaisia sellaisia. Keittiön pöytää en haluaisi edes katsoa...😟 Mies on ollut koko viikon työreissussa ja tulee tänään kotiin. Haluaisin edes päällisin puolin saada tän kaaoksen selvitettyä ennen sitä vaikka imuroinnit sun muut jätänkin suosiolla huomiselle.

Eli tuun mukaan ketjuun ja kerron mitä olen missä kohtaa saanut tehtyä! Aloitan nyt tiskikoneen tyjennyksellä ja uudestaan täyttämisellä. Samalla pesen käsin pari pannua ja jos astioita jää vielä odottamaan, siirrän ne tiskialtaaseen pois pöytätasoilta viereksimästä.

Vierailija
26/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela -72 kirjoitti:

Mulla on täällä aikamoinen kaaos, koska en ole jaksanut ylläpitosiivota yhtään koko viikkona. Kaikenmaailman roinaa siis ajelehtii pitkin pöytiä, lattialta löytyy epämääräisiä kekoja likaisia vaatteita, tiskikone on täynnä puhtaita astioita ja tiskiallas ja tiskipöytä täynnä likaisia sellaisia. Keittiön pöytää en haluaisi edes katsoa...😟 Mies on ollut koko viikon työreissussa ja tulee tänään kotiin. Haluaisin edes päällisin puolin saada tän kaaoksen selvitettyä ennen sitä vaikka imuroinnit sun muut jätänkin suosiolla huomiselle.

Eli tuun mukaan ketjuun ja kerron mitä olen missä kohtaa saanut tehtyä! Aloitan nyt tiskikoneen tyjennyksellä ja uudestaan täyttämisellä. Samalla pesen käsin pari pannua ja jos astioita jää vielä odottamaan, siirrän ne tiskialtaaseen pois pöytätasoilta viereksimästä.[/

Älä suotta pese pannuja (jos ei ole valurautaa), sinne koneeseen vaan ja uus kone pyörimään!

Vierailija
27/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi itsensä ylittänyt pyykinpesijä! Neljä koneellista takana, nyt vielä lakanoita pari koneellista ja lasten kesäkenkiä/lenkkareita, omia kans! On kivempi säilöä puhtaat ja jos ei ens kesänä mahdu niin saa helposti annettua eteenpäin kun on siistejä.

Vierailija
28/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt on tiskari tyhjennetty ja täytetty ja tiskasin käsin samalla innolla vielä muutaman astian ja ne pannut, niin ei jäänyt mitään odottamaan. Pyyhkäisin vielä tiskipöydän ja nyt on se osa keittiötä siisti! Sitten soitti systeri ja jäin vartiksi suustani kiinni, mutta nyt lähden raivaamaan ja pyyhkimään loput keittiön tasoista ja keittiön pöydän.

Vierailija
29/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vela -72 kirjoitti:

Eli tuun mukaan ketjuun ja kerron mitä olen missä kohtaa saanut tehtyä! Aloitan nyt tiskikoneen tyjennyksellä ja uudestaan täyttämisellä. Samalla pesen käsin pari pannua ja jos astioita jää vielä odottamaan, siirrän ne tiskialtaaseen pois pöytätasoilta viereksimästä.[/

Älä suotta pese pannuja (jos ei ole valurautaa), sinne koneeseen vaan ja uus kone pyörimään!

Kerkesin jo tiskata kun kone täyttyi muista asioista! 😁 Mutta kiitos myötäelämisestä!

Vierailija
30/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ajatella että siellä jossain päin suomea joku muukin pakertaa ja tuskailee!

Terveisiä idästä!

Vierailija
31/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain keittiön siivottua ja imuroitua ja olkkarin ja makkarin raivattua. Pistin koneellisen pyykkiä pyörimään ja viikkasin edelliset korista vaatehuoneeseen. Vein roskat ja putsasin kissojen vessat. Nyt en tänään enää tee muuta kuin vaihdan lakanat ja mieskin tuli kotiin. Pistetään sauna päälle ja avataan viinipullo! Ihanaa❤

Vierailija
32/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, kiitos seurasta ja siivousinspiksestä! Tää oli oikeastaan aika kiva tapa siivota. 😁

Vierailija
33/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla siivoaminen on rutiininomaista, eikä milloinkaan tule tunnetta, että on pakko alkaa jotakin kauheta sotkua ja epäjärjestystä selvittämään. Siivoan "jatkuvasti", ja näin ollen ei koskaan tarvitse alkaa siivoamaan, paitsi silloin, jos haluaa tehdä suursiivouksen yhdellä kertaa. Eli silloin siivotaan kaikki paikat yhdellä kertaa koko taloudesta. Olen vanhanaikainen ja meillä tehdään suursiivous kaksi kertaa vuodessa. Sekään ei välttämättä ole kovin suurta, koska taloudessa vallitsee perussiisteys ja -järjestys aina. Meillä tykätään siististä kodista, ja siistinä se pysyy siivoamalla.

Vierailija
34/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niihin (kissan)karvoihin kävis sitten pesusieni, kuiva tai nihkeä? 🐈

Vierailija
35/35 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siivosin innokkaasti niin kauan, kunnes sain tietää ettei vieraani tulekaan.

Olen ollut teini-ikäisestä asti masentunut, nyt päässyt vähän kiinni työelämään. Kaikki voimat menee työpäivien suorittamiseen, koti jää entistäkin enemmän hoitamatta.

Nyt sitten ajattelin laittaa paikat kuntoon. Imurointia vaille jäi, kun ilmoitti ettei tulekaan.

No jaa, saa jäädä imurointi huomiseen, tai ensi viikkoon, tai seuraavaan elämään.

Mitäpä minä yksinäni siitä pölystä ja roskasta jaksan välittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän