Muita joilla vessahätä alvariinsa??
Aamuisin vessakäynteihin tuhraantuu tuhottomasti aikaa, pissalla juoksen 5-6 kertaa ja isolla hädälläkin 2-3 kertaa. Eihän siinä mitään, mutta häiritsee aamutoimia aika lailla. Ei ole diabetestä, kahvia menee pari kuppia aamuisin. Ärsyttää!
Kommentit (19)
Mulla on öisin tämä ongelma, joudun nousemaan kolme kertaa ainakin. Ikää on 55v.
Kahvi tietenkin pissattaa, ymmärrän sen. Pissiitti ei ole kyseessä, tätä on jatkunut pitkään. Mutta ärsyttävää pn herätä jumalattomaan pissahätään. Kahvikupillista ei ehdi ottamaan kun onkin jo pakko juosta p@skalle. Vien koirat kiireesti ulos, ja yleensä sieltäkin joutuu juoksemaan vessaan ja taas tulee kumpaakin tavaraa.
Tänä aamuna vessakäyntejä takana 8, aikaa mennyt ainakin puoli tuntia siellä stanan pöntöllä istumiseen.ap
No ei toi ihan normaalilta kuulosta... Suosittelen lääkääriin menoa.
Millasta tavaraa sulta tulee? Löysää? Vai ootko ummella, eikö suoli/rakko tyhjene kunnolla?
Runsas ylipaino voi vaikuttaa asiaan, vaikeuttaa molempia toimintoja.
Sattuuko? Keliakia/IBS?
Käykö myös vapaapäivinä sama, jännitätkö töihin menoa ja stressaatko vatsallas?
Juominen tietenkin vaikutta, samoin ruokavalio. Erehdyin syömään illalla vesimelonia ja toisella kerralla perunamuusia. Yö meni vessassa ravatessa, kun nesteet lähtivät liikkeelle.
Kuulostaa tutulta. Juon toki vettä pakko-oireisesti n.11 litraa/vrk.
Olen varmaankin jo tuhonnut virtsarakkoni ns.normaalin toiminnan.
Tätä on jatkunu yli vuosikymmenen, joten kroonistunut. Kahvi ja/tai tee päälle. Käyn ziljoona kertaa päivässä miestenhuoneessa,enkä muista koska virtsani olisi ollut keltaisehkoa.
Juon vettä 2-3 litraa päivässä, usein pissa on kuitenkin ihan keltaista. Vatsa toimii milloin varousparvena, milloin ei. Jos juon liian vähän, vatsa menee kovalle ja yritän tätä välttää. Lääkärille olen puhunut asiasta mutta ei reagoinut mitenkään, toki sokerit on mitattu ja ne ok.
Kipuja ei ole, ilmavaivoja joskus mutta vältän ruokia jotka niitä aiheutravat. Kasvissyöjä olen, ja ahkera vessassakävijä jo vuosia. Aamut ovat pahimpia, mutta esim.elokuvissa käynti on niin ja näin, vessassa on käytävä ennen ja jälkeen. Samalla tavalla kävin ainakin kerran tunnissa pissalla töissäkin, nyt olen sairauslomalla. Ja vatsa siis toimii aina sen 3-6 kertaa päivässä.
Lähinnä ihmetyttää, mistä sitä nestettä ja tavaraa aina riittää, ja etenkin aamuisin, ap
Minulla olI munuaisaltaantulehdus, kun viimeksi jouduin juoksemaan vessassa jatkuvasti. Hoitui antibiooteilla tiputuksessa.
Minulla on sama. Olen hoikka ja normaalilla ruokavaliolla. Raskausaikana munuaisten toiminta on aina ollut ylivilkasta (verikokeiden perusteella). Luulen, että on ominaisuus jonka kanssa on elettävä.
Vatsan toiminta on myös vilkasta ja vihaan palavereita, tilaisuuksia mistä ei pääse sujuvasti vessaan. Tämä rajoittaa jonkun verran elämää ja tuo ahdistusta mikä taas pahentaa molempaa hätää.
Hyvä puoli on se ettei pääse lihomaan. Ikuisesti hoikka(ko).
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tutulta. Juon toki vettä pakko-oireisesti n.11 litraa/vrk.
Olen varmaankin jo tuhonnut virtsarakkoni ns.normaalin toiminnan.
Tätä on jatkunu yli vuosikymmenen, joten kroonistunut. Kahvi ja/tai tee päälle. Käyn ziljoona kertaa päivässä miestenhuoneessa,enkä muista koska virtsani olisi ollut keltaisehkoa.
Yksitoista litraa? Toivottavasti käyt juttelemassa mt-ammattilaisen kanssa.
Sama täällä, minulla moinen johtuu jännittämissä. Juon paljon vettä koska se tuntuu rauhoittavalta, mutta joudun vastapainoksi jatkuvasti ravaamaan pissalla. Aamulla hermoja rauhoittaa kahvi, mutta jännitys + kahvi toisiinsa yhdistettynä laittavat vatsan sekaisin. Käyn aamulla kaksi tai kolme kertaa isommalla hädällä, suoli ei kai vain tyhjene kerralla kun en malta istua pitkään vessassa. Ei ole ylipainoa tai sairauksia, olen vain hermoheikko stressaaja. Pelkkä tylsä töihinlähtö jännittää.
Vierailija kirjoitti:
Juon vettä 2-3 litraa päivässä, usein pissa on kuitenkin ihan keltaista. Vatsa toimii milloin varousparvena, milloin ei. Jos juon liian vähän, vatsa menee kovalle ja yritän tätä välttää. Lääkärille olen puhunut asiasta mutta ei reagoinut mitenkään, toki sokerit on mitattu ja ne ok.
Kipuja ei ole, ilmavaivoja joskus mutta vältän ruokia jotka niitä aiheutravat. Kasvissyöjä olen, ja ahkera vessassakävijä jo vuosia. Aamut ovat pahimpia, mutta esim.elokuvissa käynti on niin ja näin, vessassa on käytävä ennen ja jälkeen. Samalla tavalla kävin ainakin kerran tunnissa pissalla töissäkin, nyt olen sairauslomalla. Ja vatsa siis toimii aina sen 3-6 kertaa päivässä.
Lähinnä ihmetyttää, mistä sitä nestettä ja tavaraa aina riittää, ja etenkin aamuisin, ap
Minulla oli samaa. Toki oli sitten pahimmillan tolkutonta väsymystä, aamukoomaa, aivosumua ja ravinnepuutoksia (rauta jne.). Jos syön sokeria - oikeastaan yhtään - maha menee löysälle/ripulillle. Lisäksi suoliston candida albicans -kanta oli riehaantunut ja se leviää myös virtsarakkoon, missä se ärsyttää ja synnyttää vessahätä. Se oli myös rikkonut suolen seinämän, mistä vuosi verenkiertoon sinne kuulumatonta tavaraa.
Olipa ihana tunne, kun sai aikaan kunnollista kakkaa usean vuoden jälkeen. Kävin monta vuotta eri lääkäreillä ennen kuin sain avun.
Minä olen turhan ressaaja ja jännittäjä. Ja reagoin kropalla. Paskattaa ja pissattaa. Ja se kierre jää päälle kun kroppa ja pää menee sekaisin. Vaikeuttaa elämää mutta jotenkin tämän kanssa on pakko elää.
Käytän imodiumia ripuliin ja vesicare-lääke yliaktiiviseen rakkoon. Välillä pitää olla syömättä ja juomatta jos on jotain oikein tärkeää :(
Miksi juot kahvia aamuisin? Kahvi pissattaa ja paskattaa. Juo kahvia vain silloin harvoin kun on aikaa juosta vessassa. Kahvi ei sovi sinulle. Ei poista ongelmaa mutta helpottaa. Elämä on valintoja.
Mua pissattaa myös usein, on aina pissattanut. Juon vettä n.1,5l päivässä ja kahvia paljon. Ärsyttävää, kun olen ainoa seurueessa, joka joutuu katselemaan vessan ensitöikseen paikassa kuin paikassa.
Oma lukunsa on myös ”pissan pikistely” eli joudun välillä pikistämään, että saan pissan tulemaan.
Minulla on virtsarakon, kohdun ja kaikki mahdolliset laskeumat, selittää varmasti osan ongelmista.
Siis sinäkin 19??? Miksi juot kahvia PALJON jos on pissavaivaa? Sehän vain pahentaa ongelmaa 100 kertaiseksi! Kahvi toimii kuin nesteenpoistolääke!
Sama.