Miksi tyttö heittäytyy avuttomaksi pojan edessä?
Ihmettelen oman tyttären käytöstä. Hän heittäytyy monessa esim teknisessä asiassa avuttomaksi ja antaa poikaystävän hoitaa, vaikka tosiasiassa on ihan pätevä tuollaisissa asioissa.
Kommentit (13)
Hän kuuluu varmaan siihen ärsyttävään ryhmään jotka ottaa käsilaukun jokapaikkaan mukaan mutta kantaja on joku muu kuin hän itse.
Vierailija kirjoitti:
Hän kuuluu varmaan siihen ärsyttävään ryhmään jotka ottaa käsilaukun jokapaikkaan mukaan mutta kantaja on joku muu kuin hän itse.
Ei käytä käsilaukkua, mutta jos ei ole taskuja, poikaystävä kantaa kamat
Hän on huomannut, että siitä ne pojat tykkää.
Miesten miellyttäminen on yksinkertaista.
Nauraa niiden typerille vitseille ja esittää tyhmää.
Miesten itsetunto on valitettavan hauras, joten naisen pitää sitä useimmiten pönkittää avuttomaksi tekeytymällä. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Hän on huomannut, että siitä ne pojat tykkää.
Miesten miellyttäminen on yksinkertaista.
Nauraa niiden typerille vitseille ja esittää tyhmää.
Niin, onko se molemmille helpompaa, jos on selkeät roolit ja osaamisalueet. Vaikka ne ei tulisikaan niin luonnostaan. Tai vaikka molemmat olis matemaattisesti lahjakkaita, toinen olis kuitenkin vähän enemmän.
Oon joskus miettinyt, että parisuhteet ennen oli varmaan sikäli helpompia ja pysyvämpiä kun molemmat osapuolet tarvitsi toisiaan. Nyt kaikkien pitää olla itsenäisiä.
Miehet haluavat usein auttaa ja naiset ottavat apua vastaan, jotta miehet voivat paremmin.
Toinen, ehkä parempi syy on se, että mitä suotta raatamaan, jos joku haluaa auttaa. :D
Ja hienosti tämänkin käännettiin miesten syyksi ja yleistettiin tämä koskemaan kaikkia miehiä. Mistä tämä miesviha taas kumpuaa?
Tapailin jonkun aikaa miestä joka lähes raivostui koska olin liian itsenäinen, eli en koskaan pyytänyt apua enkä heittäytynyt avuttomaksi. Jotkut miehet eivät arvosta itsenäisyyttä.
Manipuloi poikakaverin tekemään juttuja puolestaan. Siinä missä poikakaveri hoitaa joitakin asioita, tytön keskittyminen vapautuu ja hän voi keskittyä muihin asioihin. Ilmiössä ei sinänsä ole mitään uutta tai ihmeellistä, normaalia tiimissä tapahtuvaa erikoistumista.
Vierailija kirjoitti:
Tapailin jonkun aikaa miestä joka lähes raivostui koska olin liian itsenäinen, eli en koskaan pyytänyt apua enkä heittäytynyt avuttomaksi. Jotkut miehet eivät arvosta itsenäisyyttä.
Sama täällä. Yksi keskustelu päättyi jo parin lauseenvaihdon jälkeen kommenttiin "et sää tarvii mua, moikka" :D Mikäpä siinä, moikka vaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehet haluavat usein auttaa ja naiset ottavat apua vastaan, jotta miehet voivat paremmin.
Toinen, ehkä parempi syy on se, että mitä suotta raatamaan, jos joku haluaa auttaa. :D
Musta on jotenkin hauskaakin, että jostain selkärangasta tuollainen malli tulee, kun ei ainakaan ole kotoa opittu.
Mutta olen miettinyt, että ehkä tällainen kuvio tuntuu pojasta tärkeältä ja hyvältä joten miksi ei. Toisaalta avun pyytäminen ja auttaminen johtaa myös siihen että asioita tehdään yhdessä, joka on varmaan kivempaa kuin yksin puurtaminen.
Damsel in distress. Avuton tytönhupakko vetoaa joihinkin poikiin.