Kauniita vähän pidempiä naisten nimiä? :)
Olen aina ajatellut, että antaisin tyttövauvalleni jonkun hieman pidemmän nimen. Ehdotelkaa? :)
Kommentit (36)
Anette. Harvinainen nimi Suomessa, mutta sopii tänne kyllä todella hyvin.
Marianna/e
Anniina
Helena
Susanna
Annabella
Vivienne
Malviina. Todella ihana nimi. Ei olisi kovin monella tytöllä :D
Mimosa
Mariel/la/le
Melissa
Matleena
Mirjami
Marjaana
Julianna
Viveka
Vilhelmiina
Annastiina
Tuulia
Lyydia
Linnea
Emelia
Lauren
Amalia
Olen itse Katariina. Lapsena kärsin kovasti, kun niin nerokkaat ukot hoilasi Katariinan kamarissa....
Mutta sen biisin tuntevat ovat jo haudassa.
Älä mitään liian pitkää laita. Kukaan ei juuri koskaan puhuttele oikealla nimellä. Esim. Tuttuani Vilhelmiinan kohdalla on näin. Menee kaunis nimi vähän hukkaan.
Mä en voi mitään sille, että mun mielestä Miranda on ihana nimi, vaikka se onkin mustalaisnimi ja niilläkin vanhanaikainen mummonimi.
Jossain mainittiin nimi Irmengarde. Erikoinen ja kaunis.
Suvisirkku
Sorella
Anitra
Vierailija kirjoitti:
Olen itse Katariina. Lapsena kärsin kovasti, kun niin nerokkaat ukot hoilasi Katariinan kamarissa....
Mutta sen biisin tuntevat ovat jo haudassa.
"….sinisilmä tyttöseni katsoi kaihoisasti,
katse painui sydämeni syvyyksihin asti.
Katariinan kamarissa valvottiin me suviöitä ihaaniia!"
Enkä oo haudassa! Osaan ton kappaleen ihan hyvin!
Mut mitä ihmeen pahaa siinä on, että lauletaan jotain laulua, kun on siinä mainittu nimi? Nykyään saa laulaa aika monelle Emmalle sitä "oi Emma Emma oi Emma Emma, vain heiluvat renkahat korviisi!"
Tai "Oi Laura sua kaipaan, niin kauheesti kaipaan..." (tai jotain sinne päin)
Vierailija kirjoitti:
Älä mitään liian pitkää laita. Kukaan ei juuri koskaan puhuttele oikealla nimellä. Esim. Tuttuani Vilhelmiinan kohdalla on näin. Menee kaunis nimi vähän hukkaan.
Itse olen Kristiina ja monet kysyy saisko sanoa Krisseksi, mutta minusta se on niin hirveä lempinimi, ettö olen snonut kaikille olevani ihan vaan Krisrtiina ja kun minua ei ikinä kotonakaan lempinimillä kutsuttu niin usein en edes tajua reagoida noihin Krissen huutelijoihin :D
Rebekka
Elisabet
Aliisa
Eveliina
Odessa
Vivianne
Valentina
Johanna
Rosaliina
Aurelia
Minerva
Cecilia
Justiina, Marjaana ,Emilia, Helmiina, Loviisa, Anette, Karita, Katrina.
Adalmina
Viktoria
Emilia
Matilda
Vivian
Eleonora
Josefina
Amanda
Amelia
Julianna
Selina
Aliisa