Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä iässä nuo alkaa mennä käskystä nukkumaan..

Vierailija
03.10.2018 |

Eskari ja ala-asteikäinen. Poikia molemmat. Joka ikinen ilta yhtä taistelua. Rampataan jääkaapilla sata kertaa, kun on nälkä. Spanielikatse ja itkun tuherrus "kun mulla on niiiin nälkä". Ja sitten syödään kuin hidastetussa elokuvassa. Joka saakelin välivaihe pitää ohjeistaa ja toistaa 20 kertaa ja lopulta kädestä pitäen taluttaa hampaanpesulle. Seistään ja toljotetaan tai härnätään veljeä. Voi ristus mua risoo.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ekaluokkalaiset kaksoset ja klo 20 on komento siirtyä iltapalalta omiin huoneisiin. Ei ne heti nuku, mutta pääsee itse kuitenkin jo rauhoittumaan.

Meilläkin välillä syödään tosi hitaasti, mutta kun ajoissa aloittaa niin valmistakin tulee ihmisten aikoihin. ;)

Vierailija
2/15 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä, ellei niitä kasvata. Siellä jääkaapilla ne raapii karvasia sääriään vielä 17 vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.. tuo isompi on siis jo vitosluokalla. Tähän saakka tuo kasilta iltapala ja sänkyyn on toiminut. Meilläkin omaan huoneeseen saaminen on vedenjakaja. Sitten rauhottuu. Mutta nyt syksyn onkin ollut vääntäminen, että ne saa sinne asti.

Ap

Vierailija
4/15 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ikinä, ellei niitä kasvata. Siellä jääkaapilla ne raapii karvasia sääriään vielä 17 vuotiaana.

Mahtava kommentti. Oikeasti vähän jopa naurahdin. Sori, unohdin että täällä on vain hyvin kasvattajia. :D

Ap

Vierailija
5/15 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano niille että olisitte ennakoineet sitten syöneet jo aiemmin. Mitä pidempään meet lasten pillin mukaan, sitä enemmän ne ajattelee, ettei sun sanalla ole väliä.

Vierailija
6/15 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niille kunnon ruokaa klo 20 aikaan, ihan oikea lämmin ateria. Toimii. Niin ruokaillaan esim Espanjassa ja monissa muissa Välimeren maissa.

Vierailija
7/15 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano niille että olisitte ennakoineet sitten syöneet jo aiemmin. Mitä pidempään meet lasten pillin mukaan, sitä enemmän ne ajattelee, ettei sun sanalla ole väliä.

Tuota niin joo. Näin yleensä toiminkin. Annan ajan, ihan reilun semmoisen, että tässä ajassa olette sitten syöneet ja sitten nukkumaan. Ehkä nuo on sitten kovapäisiä, kun eivät opi. Kyllä ne joutuu pöydästä lähteen kun kello pirahtaa. Meillä ihan oikeasti kasvatetaan lapsia... Johdonmukaisesti pidän kiinni siitä mitä sanon.

Tää oli nyt ehkä tämmönen väsyneen äidin keskiviikkoillan heitto. Että missä iässä alkaa riittää se "syö ja mee nukkuun". Ilman kädestäpitämistä. Ehkä sitten, kun ne asuu omillaan? Tässä kun on tuon isomman kans kohta 12 vuotta tätä vääntöä käynyt niin arvatkaa mitä, välillä ois ihana jos pelkkä sanallinen ohjaus kerralla toimis.

Vai ihanko oikeasti kaikilla muilla lapset toimii kertasanomisella. Vau.

Vierailija
8/15 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo yksikin nälissään nukuttu yö opettaa tavoille.

Vierailija
9/15 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa tutustumaan lapsiini. Ei toimi. Oon testannut.

Vierailija
10/15 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan ollut riittävän nälissään sitten. Laita jääkaapin oveen lukko. 

Vierailija
11/15 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vaan on huonoja nukkumaan. Mulle on sattunut kaksi mielellään nukkuvaa lasta, ja hämmästelen aina, kun pikkulapsia nukutetaan tuntikin. Meillä on aina lähdetty ekasta kehoituksesta nukkumaan, pienempinä vanhempi oli huoneessa tuomassa turvaa nukahtamisen ajan ja isompina jäivät yksin nukahtamaan. Ala-asteikäisinä hakeutuivat jo itse järkevään aikaan nukkumaan, ilman kehoituksia.

Tuskinpa tämä mikään kasvatuskysymys on, me vanhemmatkin nimittäin tykätään nukkua eikä millään pärjättäisi esimerkiksi jatkuvasti kuuden tunnin yöunilla.

Vierailija
12/15 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tarjoillaan iltapala klo 19-19.30 ja myöhemmin ei enää saa mitään. Jos näyttää siltä, että tahallaan venytetään syömistä, ilmoitan että iltasatu jää välistä ajanpuutteen vuoksi. Tämä yleensä tepsii, ainakin meillä eskarilaiselle iltasatu on tosi tärkeä. Koululaiseen tuo nyt ehkä ei toimisi mutta kyllä minusta voi pitää ne ruoka-ajat ja jos ei silloin syö, voi odottaa seuraavaan ruokaan asti. Vaikea uskoa että heti iltapalan jälkeen olisi taas sudennälkä. Vessassa voi meillä sänkyynmenon jälkeen käydä kerran, samoin juomista saa kerran.

Vierailija
13/15 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan ollut riittävän nälissään sitten. Laita jääkaapin oveen lukko. 

Tää oliskin hyvä :D Vois sitte vieraillekin kertoa, että viritin kettingin ja munalukon kun en saa niihin muuten otetta. Tsiisus..

Vierailija
14/15 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yritä esittää, että kaikki sujuisi meillä täydellisesti, mutta nukkuminen on ollut ykkösjuttuja noin vuoden jälkeen. Vauvavuosi oli niin järkyttävä, että otin järjestelmällisen linjan siitä eteenpäin.

Iltatoimet säntillisesti samaan tyyliin. Sänkyynmenon jälkeen EI palveluja ennen aamua. Poikkeuksena vain sairastelut. Kun tämän opetin jo 1-vuotiaalle, ei meillä ole ollut ikinä mitään iltaralleja tai mankumisia sängystä käsin. Poika on siis nyt eskarissa. Yöpöydällä on vettä ja digitaalikello. Hän saattaa siis yöllä ottaa huikan ja katsoo itse kellosta, että jaaha, vielä on yö. Aamullakin osaa mennä itse vessaan ja pestä kädet. Ei tule herättämään, kun tietää että me herätään vapaallakin 9:ään mennessä.

Vierailija
15/15 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverin lapset ovat menneet 1 v eteenpäin käskystä hammaspesulle ja nukkumaan. Usein kysyvät itse saako nyt jo mennä. Nukkuvat 12 h heräämättä, jo 1 kk asti nukkuneet näin.

Meillä 4v kulutetaan 30 min viereen, osaa nyt kyllä jo klo 20.30 itse alkaa iltatoimille. Jos päiväunet on nukuttu, uni tulee vasta 22.30. En viitsi 2h makuuttaa pimeässä, joten silloin mennään yhdessä klo 22 nukkumaan. Herää klo 6-7 joka tapauksessa. Ja tosiaan on täysin jääräpää ja huutoitkee pari h jos yksin joutuu petiin. Kokeiltu on ja usein. Lapsi on nukkunut syntymästään asti huonosti ja paljon vähemmän kuin suositukset. Kaikki kehitysvaiheet ja tapahtumat saa sen heräämään 45 min välein. Pelkokohtauksia, kasvukipuja, refluksia ym. ym.

Olen koittanut uskotella itselleni että temperamentteja ja unentarpeita on erilaisia. Palstan mukaan olen kuitenkin vain äärimmäisen huono kasvattaja. Ei se systemaattisuus, ennakointi, rutiinit, unikoulut tai mitkään auta jos on vaan huono äiti joka ei ole kykenevä kasvattamaan lastaan.