Miksi ihmiset kävelevät itkevän lapsen ohi kadulla?
Minä sitten autoin, mutta moni ihminen vain käveli ohi vilkaisun jälkeen, kun alle kouluikäinen itki yksin kadulla, kun ei löytänyt äitiään.
Kommentit (45)
Itkeminen on normaalia. Monet ihmiset itkevät murheitaan.
Kerran autoin kaupassa eksynyttä ja itkevää lasta. Löysimme äidin ja hän heti huusi ja haukkui minut, kun sekaannuin asiaan. En auta enää.
Ihmiset ovat perkeleen välinpitämättömiä. Hienoa, ettet sinä ap ollut. Olet hyvä ihminen!
Vierailija kirjoitti:
en viitsi saada pedarisyytteitä niskaani
Tuo on ikävä kyllä totta,nykyisenä some aikakautena,joku ei vaikka tiedä taustaa että lapsi on eksynyt ja mies on auttamassa,niin julkaisee päivityksen vaikka facessa,missä kertoo kuinka tuo mies jahtaa pikkulapsia ja laittaa vielä kuvankin mukaan ja tietenkin sitten laumat lähtevät lynkkaamaan tuota miestä koska luulevat pedariksi,vaikka ei ole sitä
Äitinä tuntuu pahalta lukea tällaista. Ehkä minäkin olin joskus tuollainen. En ole enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en viitsi saada pedarisyytteitä niskaani
Tuo on ikävä kyllä totta,nykyisenä some aikakautena,joku ei vaikka tiedä taustaa että lapsi on eksynyt ja mies on auttamassa,niin julkaisee päivityksen vaikka facessa,missä kertoo kuinka tuo mies jahtaa pikkulapsia ja laittaa vielä kuvankin mukaan ja tietenkin sitten laumat lähtevät lynkkaamaan tuota miestä koska luulevat pedariksi,vaikka ei ole sitä
Vittu mitä selittelyä. Olet vain itsekäs paska.
Vierailija kirjoitti:
Kerran autoin kaupassa eksynyttä ja itkevää lasta. Löysimme äidin ja hän heti huusi ja haukkui minut, kun sekaannuin asiaan. En auta enää.
Minulle on käynyt samoin kauppakeskuksessa, jossa lapsi oli eksynyt äidistään. Sain vihat päälleni, kun pidin lapsen kädestä kiinni, kun yritimme etsiä äitiä. Olen nainen. Kamala kokemus, mutta aion tehdä noin uudestaakin tarpeen vaatiessa.
Missä äiti sitten oli? Miten löysitte äidin luo? Mitä äiti sanoi kun toit lapsen hänen luokseen?
^Äiti laskeutui toisesta kerroksesta liukuportaita alas. Me kävelimme ekassa kerroksessa edestakaisin lapsen kanssa ja yritimme saada äitiä näköpiiriimme. Hän näki meidät ensiksi. Rupesi huutamaan, että olen sotkeutunut heidän asioihinsa kysymättä ja turhaan. Lapsi ei muka ollut eksynyt ja kaikki on ollut hyvin. Tempaisi lapsen mukaansa ja käänsi päätänsä ja mulkoili vihaisesti päätään puistellen kuin olisin ollut jokin mielenvikainen.
Riippuu tilanteesta, mutta saattaisin hyvinkin olettaa että itku ei johdu siitä että on eksynyt vaan siitä että sukka on makkaralla tai kaupasta ei saanut karkkia tai jotain muuta vastaavaa mistä tuonikäiset hermostuu, ja kysymys on siitä että minä ite -ikäinen kävelee kymmenen metriä vanhempien edellä tai perässä kun harmittaa. Näitä nimittäin on oman kokemuksen mukaan paljon enemmän kuin niitä oikeasti eksyneitä/hädissään olevia. Tietysti jos näyttää oikeasti hätääntyneeltä niin kysyn.
Miehet eivät ainakaan uskalla pysähtyä, voisi tulla sanomista.
Vierailija kirjoitti:
Herranjestas mitä sakkia ne ketkä kulkevat ohi! Jos jopa alle kouluikäinen lapsi on kyseessä niin on ihan anteeksiantamatonta jättää auttamatta! Mikä nykyajan aikuisia oikein vaivaa!?
Justhan täällä oli ketju jossa valitettiin kuorossa kuinka ei saa huomautella äideille mitään lapsiin liittyvää. Tulee stressi ja vatsahaava ja koliikki ja äitilapsisuhde kärsii kun huomautellaan. Esim. vaikka lapsi parkuu hiki päässä ruokakärryssä täydessä toppavarustuksessa kun vanhemmat ei tajua vähentää siltä vaatteita niin ei, huomauttelemaan ei saa mennä että ota nyt hyvä mamma siltä edes nuo toppahattu ja -hanskat pois täällä sisällä. Ei, jokainen pitäköön huolen omista asioistaan, ei tarvii toisten tekemisiä kyylätä. Keskityy ihan nyt vaan siihin omien ostosten tekoon, yhtään ei tarvii edes katsoa sitä itkevää lasta, kyllä sen vanhemmat huolehtii ja tekee niinkuin parhaaksi näkee!
Nyt sitten ulvotte taas kuorossa että kyllä kaikki on nykyisin niiiiin kauheita kun ei huomioida ympäristöään eikä auteta lapsia. Kyllä on itsekkäitä ja muut huomioon ottamattomia nykyihmiset, hyihyi.
Kerran näin n. 6-vuotiaan lapsen, jota sen äiti yritti karistaa kannoiltaan ja eksyttää.
Mies menee auttamaan, seuraava nainen joka saapuu paikalle kaivaa kännykän esiin, alkaa kuvaamaan miestä samalla kun menee kysymään lapselta onko tuo isäsi. Kun vastaus on "ei" saat päätellä mitä videolla tehdään seuraavaksi.
Vertaa väkivaltaan:
1. Mies lyö naista julkisella paikalla. Paikalle hälytetään (aiheellisesti) poliisi, ja ambulanssi joka saa korjata lynkatun miehen jäännökset
2. nainen lyö miestä, kaikki jotka vaivautuvat vilkaisemaan miettivät mitä mies mahtoi tehdä ansaitaakseen sen, toivottavasti nainen jättää sen sian.
Ei muakaan kukaan tullut auttamaan, kun itkin lohduttomasti uimahallin pukkarissa.
Lähin ihminen oli kosketusetäisyydellä, kukaan ei edes vilkaissut.
Olen aina mennyt kysymään, jos jollain on ollut hätä.
Mutta alan pikkuhiljaa oppia, miten täällä maailmassa eletään.
Lasta menee aina joku pätevä auttamaan. Aikuisista ei ole mitään väliä.
Ihan uskomatonta mitä kommentteja! Tässä puhuttiin ALLE KOULUIKÄISESTÄ LAPSESTA!!! Miten pahvi pitää olla ettei tajua ettei sen ikäiset ylipäätään liiku yksin ilman aikuista KADULLA!? Itki tai ei, kenen tahansa aikuisen vastuulla on selvittää miksi tuon ikäinen liikkuu yksin kadulla.
Vierailija kirjoitti:
Ei muakaan kukaan tullut auttamaan, kun itkin lohduttomasti uimahallin pukkarissa.
Lähin ihminen oli kosketusetäisyydellä, kukaan ei edes vilkaissut.Olen aina mennyt kysymään, jos jollain on ollut hätä.
Mutta alan pikkuhiljaa oppia, miten täällä maailmassa eletään.Lasta menee aina joku pätevä auttamaan. Aikuisista ei ole mitään väliä.
Joo no, mietitäämpä hetki mistä voisi johtua että lapsen hätään reagoidaan herkemmin. Ei pitäis olla vaikeeta ymmärtää, mutta kun nyt näköjään on niin käydään nyt läpi tää asia.
1. Aikuinen ihminen osaa itse pyytää apua jos tarvitsee
2.Aikuinen ihminen osaa oletettavasti pitää itse huolta itsestään, toisin kuin pieni lapsi
3. Normaalilla aikuisella on sen verran kehittyneet tunnesäätelytaidot ettei yleensä itkeskellä julkisilla paikoilla. Jos jotain hyvin poikkeuksellista kuitenkin olisi tapahtunut että ihan itkeä pitäisi, niin tuskin kuitenkaan toimintakykyään menettäisi niin ettei edes itse osasi kertoa mitä tarvitsee.
4. Lapsi joka itkee yksin ilman aikuista on alttiina monelle akuutille vaaralle toisin kuin aikuinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähin ihminen oli kosketusetäisyydellä, kukaan ei edes vilkaissut.Olen aina mennyt kysymään, jos jollain on ollut hätä.
Mutta alan pikkuhiljaa oppia, miten täällä maailmassa eletään.Lasta menee aina joku pätevä auttamaan. Aikuisista ei ole mitään väliä.
Joo no, mietitäämpä hetki mistä voisi johtua että lapsen hätään reagoidaan herkemmin. Ei pitäis olla vaikeeta ymmärtää, mutta kun nyt näköjään on niin käydään nyt läpi tää asia.
1. Aikuinen ihminen osaa itse pyytää apua jos tarvitsee
2.Aikuinen ihminen osaa oletettavasti pitää itse huolta itsestään, toisin kuin pieni lapsi
3. Normaalilla aikuisella on sen verran kehittyneet tunnesäätelytaidot ettei yleensä itkeskellä julkisilla paikoilla. Jos jotain hyvin poikkeuksellista kuitenkin olisi tapahtunut että ihan itkeä pitäisi, niin tuskin kuitenkaan toimintakykyään menettäisi niin ettei edes itse osasi kertoa mitä tarvitsee.
4. Lapsi joka itkee yksin ilman aikuista on alttiina monelle akuutille vaaralle toisin kuin aikuinen
Kuulostat typerältä. En rupea luettelemaan sulle tilanteita, joissa aikuinen ihminen itkee. Olet liian tyhmä ymmärtämään.
Ehkäpä elämä opettaa.
Mitäs on tumpelo. Täällä pärjätä saa omillaan...
Minä olen aikuinen, mutta mielenterveysongelmien vuoksi vähän out of order, vaikka näytänkin normaalilta. Esim. sosiaalinenfobia vaikuttaa siihen että en osaa lähestyä ketään toista ihmisolentoa. Enkä osaa aina omiakaan asioita hoitaa, puhumattakaan siitä että osaisin jotain vierasta lasta auttaa. Vähän nuo lapset myös pelottaa minua. Parempi että joku toinen vastuullinen ja kypsä ja välittävä ottaa asiakseen kuin että minä ryhtyisin jotain räpeltämään.