Mistä voisi vuokrata kissoja tai koiria?
Jos ei itse pystyisi kiireen takia ottamaan vakituista eläintä. Esim. viikonloppuna, kesälomalla ja talvilomalla olisi mahdollisuus vuokrata eläin. Olen siis eläinrakas, joo kuulostaa varmaan ehkä oudolta vuokrata eläin tai ihminen. :D
Koirien ja kissojen kanssa leikkiminen ja ulkoiluttaminen olisi vaan niin kivaa puuhaa. :)
Kommentit (13)
En tiedä mutta ehkä voisit ottaa hoitoon? Varmasti olisi mukavaa sulle ja sit sille joka löytää hoitopaikan :)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mutta ehkä voisit ottaa hoitoon? Varmasti olisi mukavaa sulle ja sit sille joka löytää hoitopaikan :)
Sekin kyllä kävis. Olis kyllä ihanaa hoivata. <3
Olen kuullut eläinkummeista. Omanikin antaisin mielelläni hoitoon. Varsinkin kun täytyy reissuille ottaa mukaan. Helpompi olisi jos olisi tuttu ja turvallinen kummikoti, jossa vierailla.
Tämän minäkin haluaisin tietää. Voisin vuokrata kassillisen kissoja, kun joku ikävä ihminen on änkeämässä kylään. Ikävät ihmiset inhoavat kissoja tai ovat allergisia niille.
Mulla olis isohko tyttökoira vailla hoitopaikkaa
Vierailija kirjoitti:
Tämän minäkin haluaisin tietää. Voisin vuokrata kassillisen kissoja, kun joku ikävä ihminen on änkeämässä kylään. Ikävät ihmiset inhoavat kissoja tai ovat allergisia niille.
:D Minä kyllä haluaisin ihan hyvässä tarkoituksessa eläimen vähäksi aikaan kylään. Tykkään silitellä ja rapsutella niitä.
n-32 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D Minä kyllä haluaisin ihan hyvässä tarkoituksessa eläimen vähäksi aikaan kylään. Tykkään silitellä ja rapsutella niitä.
Se eläimen hoito on aika paljon muutakin kuin rapsuttelua ja silittelyä, vaikka eläin olisi vain lainassa tai hoidossa. Näiden viestiesi perusteella en uskaltaisi sinulle omia lemmikkejäni hoitoon antaa, sillä käsityksesi lemmikin hoidosta ei ole ihan sillä tasolla, että uskoisin minkään eläimen voivan hoidossasi hyvin paria tuntia pitempään.
Ilmoittaudu lähimpään eläinsuojaan kotihoitajaksi tai vapaaehtoistyöhön. Aina on tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
n-32 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se eläimen hoito on aika paljon muutakin kuin rapsuttelua ja silittelyä, vaikka eläin olisi vain lainassa tai hoidossa. Näiden viestiesi perusteella en uskaltaisi sinulle omia lemmikkejäni hoitoon antaa, sillä käsityksesi lemmikin hoidosta ei ole ihan sillä tasolla, että uskoisin minkään eläimen voivan hoidossasi hyvin paria tuntia pitempään.
Tosikko. No tottakai se on muutakin, mutta ihan koko aikaa koiraakaan ei tarvitse käyttää eläinlääkärissä tai leikata kynsiä, joten arki koostuu aika pitkälle ulkoilusta ja seurustelusta.
Eläimsuojelukodit hakevat usein sijaiskoteja eläimille. Ota yhteys oman seutusi yhdistykseen.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittaudu lähimpään eläinsuojaan kotihoitajaksi tai vapaaehtoistyöhön. Aina on tarvetta.
Luin aloituksen huonosti. Ilmoittaudu kotihoitajan lomittajaksi, kun nämä usein juuri lomilla sellaista tarvitsevat. Tai tosiaan vapaaehtoistöihin, voi valita sellaista mikä itselle sopii. Jos olet valmis putsaamaan kissankakkaa, tervetuloa!
Hoitoeläintä voi etsiä esimerkiksi paikallisesta tai kissa-/koira-aiheisesta FB-ryhmästä. Lisäksi on olemassa sovelluksia kuten Pawshake tai Nappi Naapuri, joissa voi tarjoutua hoitajaksi.
Myös sijaiskodiksi ryhtymistä kannattaa harkita! Se tosin sitoo pidemmäksi ajaksi kuin viikonlopuksi tai talvilomaviikoksi, mutta toki taukoakin saa pitää.
En tiedä onko suomessa, mutta moni on pistänyt rahoiksi vuokraamalla eläimiä jenkeissä.