Binääri-sanaa kommenteissaan hokevat ihmiset kuvittelevat itsensä älyköiksi, vaikka ovat vain huvittavia sivistyssanasnobeja
Minua aina jaksaa huvittaa se, miten jotkut viljelevät enemmän sivistyssanoja tekstissään, kuin itse asiaa. Yrittävät selvästi tehdä vaikutusta toisiin samankaltaisiin kökköpäihin.
Itse kunnioitan enemmän niitä jotka käyttävät puhekieltä ja suomea, kuin näitä 'valideja' ja 'binäärejä' jatkuvalla syötöllä.
Silmissäni tollanen ihminen ei ole älykäs, vaan nousukas. Feikki. Snobi. Teeskentelijä. Jne.
Kommentit (7)
Binäärit ovat enemmän kuin peruskauraa kaikilla IT-alan duunareilla.
Enpä ole koskaan tuollaisiin kommentteihin törmännyt.
Mutta miksi pitäisi kutsua ihmistä, joka vaatii muita käyttämään suomenkielisiä termejä, ja silti käyttää itse sanoja kuten feikki (väärennös, huijari) ja snobi (hienostelija)?
Ymmärrän pointtisi, mutta esimerkkisanasi ovat huonoja. Kummallekaan ei ole täsmällistä vastinetta suomen kielessä
Vierailija kirjoitti:
Binäärit ovat enemmän kuin peruskauraa kaikilla IT-alan duunareilla.
"Peruskauraa" 😝
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole koskaan tuollaisiin kommentteihin törmännyt.
Mutta miksi pitäisi kutsua ihmistä, joka vaatii muita käyttämään suomenkielisiä termejä, ja silti käyttää itse sanoja kuten feikki (väärennös, huijari) ja snobi (hienostelija)?
Sitten et ole täällä palstaillut ja lukenut kommenttiketjuja ollenkaan.
Feikki ja snobi kuuluvat ihan normipuhekieleen, eivät ole hienostelua.
Jos aktiivisesti välttäisi käyttämästä sanoja, joista joku random av-mamma voisi keksiä ärsyyntyä, niin aika rajalliseksi menisi sanavarasto.
Onko sinulla tarjota parempaa sanaa lukujärjestelmälle, jonka kantaluku on kaksi?