Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oli niin helppoa olla työtön 90-luvun alussa

Vierailija
02.10.2018 |

Silloin oli tuet hyvät.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne olleet sillloin sen parempia, mutta työttömiä oli niin paljon, ettei tarvinnut huolehtia mistään työkokeiluista sun muista kepulikonsteista. No, täyttä ansiosidonnaista sai täydet 500 päivää, mutta sekin loppui monilta, kun töitä ei oikeasti ollut.

Onneksi en itse ollut työttömänä kuin kolme kuukautta valmistumisen jälkeen.

Vierailija
2/4 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Ei ne olleet sillloin sen parempia, mutta työttömiä oli niin paljon, ettei tarvinnut huolehtia mistään työkokeiluista sun muista kepulikonsteista. No, täyttä ansiosidonnaista sai täydet 500 päivää, mutta sekin loppui monilta, kun töitä ei oikeasti ollut.

Kyllä silloin työllistämistukipaikkoja oli. Itse olin mm nuorten työpajalla, vanhainkodilla, toimistotöissä yms ja sain vain sen työttömyyskorvauksen ja taisi olla joku pikku korotus mutta en normaalia palkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Silloin riitti kun kävi välillä kurssilla istumassa, niin ansiosidonnaiset päivät nollaantuivat ja taas sai rauhassa loikoilla 500 päivää.

Vierailija
4/4 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin oli myös ilman koulutustakin helpompi saada työtä. Itse hain kahta työtä (siinä välissä pari kuukautta työttömänä, mutta oli kesä, enkä niin aktiivisesti lomakaudella hakenutkaan) ja molemmat paikat sain. Nykyään tuollaiset paikat kai täytetään ilmaistyöntekijöillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän