Miksi naiset tuijottelevat rumia naisia?
Olen ihmetellyt asiaa teini-ikäisestä lähtien. Se on aina tuntunut äärimmäisen nöyryyttävältä ja melkein kuin kiusaamiselta. Eivät naiset kauniita naisia katsele juurikaan koskaan, sillä yleensä niitä kauniita tavallaan "pelätään". Sen sijaan me rumat olemme vapaata riistaa kiusaamiselle. :( En tiedä, miksi aiempi avaukseni aiheesta poistettiin.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Monet niistä taviksen näköisistä ovat ehkä ponnistaneet ns. "normaalien kategoriaan" ihan samanlaisten tunteiden kautta kuin mitä itse koet, siksi samaistuvat suhun ja katsovat pidempään.
Se on osin omakin teoriani. He samaistuvat ja samalla haluavat erottautua kaltaisestani rumuudesta ja noloudesta, joten tuntevat voitonriemua ja vahingoniloa tilastani.
Niitä oikeasti syntymäkauniita ei voisi vähempää kiinnostaa, mutta ne omasta mielestään rumuuden ja normaaliuden rajalla keikkuvat ja ulkonäkönsä vuoksi tsemppaamaan ja puunaamaan joutuvat löytävät jotain tarttumapintaa tilanteeseeni ja kiittelevät mielessään kohtaloaan.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin mahtaako tuo reppana harakka koskaan löytää itselleen miestä. Miehet kuitenkin tekevät elämästä elämisen arvoisen.
Voi kun sä puhut kauniisti, huomaa että sä taidat olla oikein " tyytyväinen" elämääsi.
Mä ainakin ymmärsin tuon kommentin sarkasmiksi. Ja vieläkin naurattaa kieli poskessa kirjoitettu lause "miehet kuitenkin tekevät elämästä elämisen arvoisen" ja se mielikuva mammoista, jotka lukevat kommentin, ottavat sen tosissaan, vetävät herneen nenään ja antavat alapeukun 😅
Mäkin ymmärsin sen sarkasmiksi mutta ap ei välttämättä ymmärrä. Sarkastiset vitsit ei ehkä kuulu sinne missä ihminen avautuu huolistaan. Tilannetajua kehiin kiitos palstasarkastiset. Sarkastisuus on taitolaji ja kaikki ei sitä osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin mahtaako tuo reppana harakka koskaan löytää itselleen miestä. Miehet kuitenkin tekevät elämästä elämisen arvoisen.
Voi kun sä puhut kauniisti, huomaa että sä taidat olla oikein " tyytyväinen" elämääsi.
Mä ainakin ymmärsin tuon kommentin sarkasmiksi. Ja vieläkin naurattaa kieli poskessa kirjoitettu lause "miehet kuitenkin tekevät elämästä elämisen arvoisen" ja se mielikuva mammoista, jotka lukevat kommentin, ottavat sen tosissaan, vetävät herneen nenään ja antavat alapeukun 😅
Mäkin ymmärsin sen sarkasmiksi mutta ap ei välttämättä ymmärrä. Sarkastiset vitsit ei ehkä kuulu sinne missä ihminen avautuu huolistaan. Tilannetajua kehiin kiitos palstasarkastiset. Sarkastisuus on taitolaji ja kaikki ei sitä osaa.
Tai ehkä aloittaja voisi ymmärtää relata vähän... kuten niin moni muukin.
Ehkä se, minkä käsität voitonriemuksi onkin oikeasti tarkoitettu kannustavaksi hymyksi. :)
Vierailija kirjoitti:
En mä ole edes "harakkamainen", vaan enemmänkin varis: olen hoikka, pukeudun mustaan, harmaaseen ja tummansiniseen ja hiukseni ovat maantienharmaat ja vedetty päänpintaa myöten poninhännälle. Sellainen surkea seinäruusumainen naisenkuvatus. Evoluution väliinputoaja. Ei minusta miehet tosiaan ole koskaan kiinnostuneita ja olen siinä mielessä luopunut leikistä jo kauan sitten. Olisin iloinen, jos mulla silti olisi edes kavereita muutama.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai ehkä aloittaja voisi ymmärtää relata vähän... kuten niin moni muukin.
Ei tuo kommentti ollut ap:lta, vaan vastasin siihen vasta äsken. En minä tuollaisista edes hermostu. :) On kivaa kuulla rehellisiä vastauksia tekopyhän hymistelyn sijaan. Mun mielestäni on kiva tietää, että jotkut voisivat sääliä karua kohtaloani parisuhdemarkkinoilla ja se olisi sen alentuvan asenteen taustasyy.
T. Ap
Mä en oo mikään ruma, enkä mikään kaunotar,.Mutta jotain mussa on, sillä mua on aina tuijoteltu. Siis niin että ihmiset kääntyy katsomaan, muutkin huomaa tämän, ei ole omaa kuvitelmaa. En tiedä mistä johtuu mutta kieltämättä välillä mietityttää ja hiukka ahdistaa.
Mä tuijotan yleensä, jos ihmisessä on jotain tuttua. Koitan saada päähäni, tunnetaanko oikeasti vai muistuttaako vain jotakuta...
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se, minkä käsität voitonriemuksi onkin oikeasti tarkoitettu kannustavaksi hymyksi. :)
Ei se hymy ole se pääongelma, vaan se häpeämättömän pitkä tuijottelu. Mun mielestäni on hienotunteista olla tuijottamatta, jos huomaa, ettei se kohde pidä siitä.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo mikään ruma, enkä mikään kaunotar,.Mutta jotain mussa on, sillä mua on aina tuijoteltu. Siis niin että ihmiset kääntyy katsomaan, muutkin huomaa tämän, ei ole omaa kuvitelmaa. En tiedä mistä johtuu mutta kieltämättä välillä mietityttää ja hiukka ahdistaa.
Olen ihmetellyt samaa, vaikka itse olenkin yksiselitteisen ruma. Tulee sellainen olo kuin sanonnassa "kaikki tuntee apinan, mutta apina ei tunne ketään". Ihmiset muistavat minut ja kertovat muistavansa minut helposti, vaikka olen hiljainen ja ujo. Siitä tulee epämiellyttävä olo. En mä halua, että muhun kiinnitetään mitään huomiota tai muistetaan tai että mua katsotaan.
Olen ruma ja se katse muistuttaa siitä, että joku näkee rumuuteni. Eli jokainen katse on sama kuin joku sanoisi mulle "olen ruma, ruma, ruma...". Ja pitäisi pukeutua vieläkin neutraalimmin ja se katse tarkoittaa sitä, että epäonnistuin yrityksissäni sulautua taustaan ja olla täysin huomaamaton.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää asiattomuuksia ja omia "totuuksien" huutelijat eivät ole palstasarkasteja, voit kutsua ihan oikeella nimellä eli trolli. Ne hauskasti sarkastiset ovat jossain ihan muualla kun av palstalla toisten huoliketjuja kommentoimassa. Käy vähän vähemmän palstalla niin ei kuva ihmisistä pääse vääristymään. Kuinkahan monet ilkeät ja toisia arvostelevat tyypit on niitä yksiä ja samoja kova äänisiä trolleja, niillä ei ole muuta tehtävää kun pahoittaa toisten mieliä ja puhua itsestään poikkeavista ihmisistä kun jostain tunteettomista olioista. Niin paha olla että se pitää purkaa toisiin ja mikä helpompaa näille nahjuksille kun anonyymina huutelu kun ei omalla nimellä uskalleta sanan sanaa sanoa. Vaikka ei sen puoleen, ap voi myös olla trolli joka haluaa osoittaa kuinka naiset on taas pahoja. Täällä ei kannata ottaa mitään tosissaan. Täältä saa ahdasmielisiltä ja ilkeilta ihmisiltä kommenttia. Joku hyvin sanokin että tämä palsta on kuin vanhempien demi. Demin nettipalstalla on kyllä tasokkaampaa keskustelua kun tämä ahdasmielisten katkerien huutelu omasta ahtaasta näkökulmasta. Ap jos haluat oikeesti järkevästi keskustella niin voin käsi sydämmellä luvata että saat asiallisempaa keskustelua aikaan demi.fi:ssä. Käy kokeileen vaikka ja ylläty.
Ap, tuskin sinua katsotaan rumuutesi takia. Ehkä mielenkiinnon tai ihan vaan muuten vaan.
Itsekin katselen ihmisiä, kaikkia. En koskaan sano mielessäni että ''ruma'' vaikka katsoisin jotain ei niin kaunista. Kunhan vaan silmäilen ihmisiä . Sun pitää työstää sun itsetuntoa ja suosittelen myös että et tarkkaile muita , niin et huoma jos sinua katsottaisi. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se hymy ole se pääongelma, vaan se häpeämättömän pitkä tuijottelu. Mun mielestäni on hienotunteista olla tuijottamatta, jos huomaa, ettei se kohde pidä siitä.
T. Ap
Katon että koskahan tuokin on viimeksi mahtanut saada!
Mä olen tuijottaja. Tuijotan kauniita ja rumia, lyhyitä ja pitkiä, lihavia ja laihoja.
Jostain syystä ihmiset kiinnostaa ja jotenkin yritän katsomalla"lukea" ihmistä.
En voi tälle mitään. Olen kuin maailmaa ihmettelevä vauva.
Oikeasti kevyellä ehostuksella ja vartalolle sopivalla pukeutumisella saa ihmeitä aikaan.
Itse olin se "ruma" joka pukeutui aina mustiin telttoihin, en koskaan meikannut enkä laittanut hiuksia. Kyllästyin olemaan se ruma ja aloitin syömään terveellisemmin ja liikkumaan josta jo mielikin kohenee. Hyväksyin itseni ja ajattelin että mun ei tarvitse olla kaunis, mutta voin silti nauttia elämästäni ja pukeutua kivasti. Onnistuin laihtumaan hieman, kävin pukeutumis neuvojalla ja sielä katsottiin minkä malliset vaatteet sopii minulle ja mitkä värit. Sitten kosmetologin kautta kampaajalle ja nyt olen vihdoinkin löytänyt tyylini ja itseni! Olen hyvin onnellinen ja saan myös yöelämässä huomiota.