Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupungissa liikkuu murtomies enkä pysty nukkumaan

Vierailija
02.10.2018 |

Mitä tehdä kun en pysty nukkumaan koska pelkään murtomiehiä?

Asun pienessä saksalaisessa maalaiskylässä, jossa on 4000 asukasta ja joka on tähän asti ollut oikea rauhallisuuden tyyssija. Noin kolme kuukautta sitten alkoi kuitenkin murtojen sarja. Lähes jokaiseen kylän liikkeeseen on murtauduttu ja niistä on viety rahaa. En kuitenkaan ole osannut pelätä, koska murtomiehet eivät olleet käyneet kenenkään kotona.

Nyt viimeisten parin-kolmen viikon aikana nämä hujujen mukaan venäläiset juuri vankilasta vapautuneet murtomiehet ovat alkaneet tulla ihmisten koteihin. En kuitenkaan vielä tuossakaan vaiheessa osannut pelätä, koska he murtautuivat lähinnä omakotitaloihin ja asun kerrostalossa.

Kuitenkin viime keskiviikkona viereiseen rappuun oli murtauduttu ja yhdestä asunnosta oli viety tavaraa. Pystyin vielä nukkumaan kun mies oli minun kanssani kotona, mutta hän lähti lauantaina kahden viikon työmatkalle ja joudun olemaan yksin.

En ole miehen lähdön jälkeen saanut lainkaan nukuttua, vain pieniä pätkiä päivällä. Telkeän joka yö ulko-oven huonekaluilla ja pidän valoja päällä öisin, mutta silti pelkään aivan hirveästi. Olen aina pelännyt pimeää, mutta nyt tämä on mennyt aivan uusiin sfääreihin.

Olen aivan poikki enkä meinaa jaksaa käydä töissä, koska teen fyysistä työtä ja päiväni ovat aika pitkiä. Mitä te tekisitte jos olisitte minä? En uskalla mennä hotelliinkaan koska kotoa pois oleminen todennäköisesti vaan lisäisi riskiä murrolle.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelliin tai ystäville. Kai se on pahempi, että olisi itse paikalla. Oveen voi laittaa tarran kameravalvonnasta (vaikkei olisi kameraa).

Vierailija
2/15 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kerrostalossa on kylttejä ja tarroja kameravalvonnasta, vaikka en ole edes varma, onko siellä kameroita lainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hotelliin tai ystäville. Kai se on pahempi, että olisi itse paikalla. Oveen voi laittaa tarran kameravalvonnasta (vaikkei olisi kameraa).

Paikalliset ystäväni asuvat niin kaukana, että minulla olisi 1,5 tunnin ajomatka joka päivä yhteen suuntaan töihin. Toisaalta ehkä sekin olisi parempi kuin pelätä ja valvoa. Hotellia olen kyllä vakavasti harkinnut. Olisi se varmaan parempi tulla kotiin käymään päivällä ja nähdä että asunnossa on käyty kun yöllä täristä paniikissa ja odottaa kuulevansa lukon aukeavan ja nähdä naamiomiesten astuvan sisään.

Nuo miehet eivät ole ainakaan vielä tietääkseni tehneet ihmisille mitään, vaan murtautuneet tyhjillään oleviin asuntoihin. Toisaalta en tiedä, mistä rikoksesta he ovat vankilassa istuneet.

Poliisit ilmeisesti tietävät keitä nuo murtomiehet ovat, eivät vaan ole saaneet kiinni. Eli sinänsä videovalvontakyltti ei välttämättä auttaisi.

Ap

Vierailija
4/15 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kerrostalossa on kylttejä ja tarroja kameravalvonnasta, vaikka en ole edes varma, onko siellä kameroita lainkaan.

Semmoinen voisi tietysti olla tehokas rapun ovella. Sen verran tiedetään että miehillä on naamiot ja he ovat pukeutuneet mustiin. Toisaalta voisi kuvitella että murtomiehet tietävät että poliiseilla on heistä jo materiaalia, koska he aloittivat nämä murrot liikkeistä joissa on videokamerat.

Ap

Vierailija
5/15 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta arvoesineet oven ulkopuolelle se helpottaa murtovarkaan toimintaa.

Vierailija
6/15 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nosta arvoesineet oven ulkopuolelle se helpottaa murtovarkaan toimintaa.

Voisi mielestäni sitoa ne hyvin pakettinarulla, kantamisen helpottamiseksi.

Termoskannullinen kahvia ja pussillinen kinkkujuustovoileipiä maistuisi työn raskaan raatajille arvatenkin.

Ja iso votka-pullo seuraavan aamun juhlia varten - älä unohda ! - taaaiiii...

Vierailija
7/15 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkitapauksesta uusi versio

Vierailija
8/15 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suotta pelkää. Eiköhän ne murtaudu vaam tyhjiin asuntoihin, jos sulla on valotkin päällä niin ei ne tuu :)

Vierailija
9/15 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä suotta pelkää. Eiköhän ne murtaudu vaam tyhjiin asuntoihin, jos sulla on valotkin päällä niin ei ne tuu :)

Kyllä tulee !

Vierailija
10/15 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi toi olis mun pahin pelko tyyliin :o Muuta toiseen kaupunkiin!

Vierailija
11/15 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökkitapauksesta uusi versio

Mikä tää on?

Vierailija
12/15 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että hiukan ylireagoit.

Vierailija
13/15 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi että! Toivottavasti heidät saadaan pian kiinni. Pelkään itsekin pimeää ja olisi vielä kamalampaa jos tiedostaisi, että pelkoon on jotain aihetta!

Minä menisin hotelliin yöksi, en pystyisi olemaan kotona yksikseni.

Vierailija
14/15 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi ne iskisi samaan rappuun uudestaan. Kannattaisi kaiken järjen mukaan etsiä seuraavaksi joku yllättävä kohde, minkä suhteen asukkaat ja poliisi eivät ole valppaana.

Vierailija
15/15 |
02.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olis vanha kunnon turvaketju? Sellaisen läpi ei tulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi