Tissuttelusta paniikkikohtaus?
Tissuttelin siis viime viikolla kolme pulloa viiniä, joista viimeisen lauantaina. EIlen illalla/yöllä iski jäätävä paniikkikohtaus (kai). Ensin tuntui, että syke lakkaa, sitten tuntui, että hengitys lakkaa ja säpsähtelin varmaan tunnin ajan hereille. Tuntui, että pyörryn siihen paikkaan ja mietin jo ambulanssin soittamista. Voiko tuo johtua ihan vaan tuosta tissuttelusta ja olla paniikkikohtaus vai pitäisiköhän tässä mennä tarkastuttamaan sydämen kunto? Aamulla sydän tykytteli lähemmäs satasta, illalla tuntui, että syke laskee alle 60. Vieläkin on vähän heikko ja ahdistunut olo.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tissuttelin siis viime viikolla kolme pulloa viiniä, joista viimeisen lauantaina. EIlen illalla/yöllä iski jäätävä paniikkikohtaus (kai). Ensin tuntui, että syke lakkaa, sitten tuntui, että hengitys lakkaa ja säpsähtelin varmaan tunnin ajan hereille. Tuntui, että pyörryn siihen paikkaan ja mietin jo ambulanssin soittamista. Voiko tuo johtua ihan vaan tuosta tissuttelusta ja olla paniikkikohtaus vai pitäisiköhän tässä mennä tarkastuttamaan sydämen kunto? Aamulla sydän tykytteli lähemmäs satasta, illalla tuntui, että syke laskee alle 60. Vieläkin on vähän heikko ja ahdistunut olo.
Alkoholi voi olla osasyynä paniikkikohtaukseen, jolta tuo kuulostaa. Jos sydän tuntuu nyt rauhalliselta ja hapensaanti on vaivatonta, niin ei tarvitse mennä lääkäriin. Kannattaa vähentää viininjuontia yhteen pulloon/viikko. Hätäännyitkö jostakin. Paniikkikohtaus on usein henkisen ahdistuneisuuden fyysinen muoto.
Olen samaa mieltä kuin edelllinen. Jos olet perusterve ja tilanne rauhoittunut, ei tarvitse mennä lääkäriin.
Sulle lienee turha sanoa, että tissuttelu yksi johtaa kyllä ajan kanssa ongelmiin.
Kerrotko sukupuolesi ja ikäsi?
35, pienikokoinen nainen. Kyllä jäi tissutgelu nyt kokonaan. En halua viime yön olotilan toistuvan.
Ap
Hyvä päätös. Olen lukenut, että alkoholismi on lisääntynyt huimasti naisten joukossa. Varsinkin 60++ naiset, työ loppunut, lapset ja mies lähteneet tai leskeys tullut, ovat monesti ottaneet tavaksi tissuttelun. Ihan vähän vaan ja siitä sitten tulee isompikin tapa ajan kuluessa.
Sinä et ole vielä tuossa iässä, mutta ihan hyvä huomata itse jo nuorempana, ettei kannata.
Alkoholi on ´viisasten`juoma ja itsekin alkoholismia läheltä seuranneena otan vain ruuan kanssa ja ulkona ja seurassa. Yksin en rupea ollenkaan.
Onnea vain päätökselle!
Kyllähän se tissuttelukin muuttaa välittäjäaineiden tasapainoa. Huomasin itse aikoinaan, selvinä päivinä kärsiväni apeasta olosta, joka poistui heti alkoholia saatuani. Mikä ihana tekosyy tissutella joka päivä! Ensin lasi, sitten kaksi. Sitten pullo, toinenkin. Toleranssi kasvaa ja rahaa palaa. Ei kiva. Pidin tätä tietenkin normaalina tilana. Alkoholiriippuvaisen ei tarvitse olla viinapullon sylissä katuojassa. Kolmosolutkin riittää tämän tilan aikaansaamiseen.