Suomen talvi 2018 ja turkikset
Asiallista keskustelua turkiksista. Itse tykkään ja käytän. Muut turkisten käyttäjät? Oletteko kokeneet vastaantulijoilta vihamielisiä kommentteja tms?
Itse en, kiinnostaa miten muilla.
Mielestäni esim. aito vintage on huomattavasti parempi vaihtoehto kuin uuden tekoturkiksen ostaminen.
Kommentit (33)
Käytän turkiksia ja varmaan n. 90% positiivisia kommentteja ystäviltä ja tuntemattomiltakin! Hiukan ehkä yllättyneitä, mutta positiivisia ja uteliaita :) Minkkitakki siis minulla ja olen alle 30v helsingistä.
Kohta saan turkkejani käyttää ilmojen puolesta. Ihanaa!
Viime talvena hankin ulsteriini aidon turkiskauluksenkin.
Kukaan ei ole katsonut pahalla tähän mennessä. Ihaillen vain.
Olisi ok, kun vain pystyisi päältä päin erottamaan, että on vintagea/käytettynä hankittua, eli ei antaisi esimerkillään mallia tukea nykyistä turkistarhausta.
Minä en pidä niistä koska turkis tekee aina naisen kuin naisen tukevan ja kömpelön näköiseksi. Yhtä upeaa vaalean beigeä kettuliiviä katsoin joskus näyteikkunassa Italiassa käydessäni mutta se oli Fendin ja hintalappu jotain 18 000 euroa :D
Kaveri pitää turkiksista mutta ostaa vain sellaisia jotka tehty autojen alle jääneistä eläimistä, muistaakseni saksalaisia turkkeja mutta niitä saisi kuulemma Suomestakin eli joku suunnittelija tekee raadoista täälläkin. Sehän on vain hyvä asia koska eihän niitä viitsi haaskata roskiin jos niistä saadaan hyöty irti.
Minulla yksi lyhyt turkki jonka olen perinyt äidiltä. Miehet ovat kehuneet sitä että kun turkis on niin hienoa, mutta naiset ovat pelkästään haukkuneet sitä.
Itse käytän turkissomisteita ja kannatan turkistarhausta.
Turkki on kaunis ja lämmin.
Juntit suomalaiset eivät pidä turkiksista. Minulla on, mutta tunnen itseni aivan ylipukeutuneeksi Suomessa. Turkikset ovat ihania. N38
Ajatar lopettaa, mistä me saadaan hankittua turkikset jatkossa???
Ilmasto lämpenee joten kohta täällä ei enää tarvitse turkkeja, eli missä niitä omia voi pitää jatkossa? Pitää ottaa reissut Pohjoisnavalle??!
Vierailija kirjoitti:
Ilmasto lämpenee joten kohta täällä ei enää tarvitse turkkeja, eli missä niitä omia voi pitää jatkossa? Pitää ottaa reissut Pohjoisnavalle??!
Niitä tarvitaan täällä jatkossakin talvisin, vielä piiiitkään. :)
Vierailija kirjoitti:
Olisi ok, kun vain pystyisi päältä päin erottamaan, että on vintagea/käytettynä hankittua, eli ei antaisi esimerkillään mallia tukea nykyistä turkistarhausta.
En tue viherpiipertäjiä joten tuo ei todellakaan ole minulle tärkeää.
Ihanaa, että meitä turkiksen käyttäjiä on vieläkin! Ovat lämpimiä ja kauniita!
Vierailija kirjoitti:
Ajatar lopettaa, mistä me saadaan hankittua turkikset jatkossa???
vjenäjältä tai kiinasta?
Suomessa on suuremmissa kaupungeissa vielä turkisliikkeitä, niistä voi joskus tehdä edullisia löytöjä. Lisäksi tuet samalla kotimaisia yrittäjiä ja elinkeinoa. Mielestäni kotimainen turkis on todella eettinen valinta verrattuna moneen muuhun vaatteeseen. Harmikseni useimmat turkikseni ovat netistä tilattuja kun hinnat ovat alemmat ja valikoima moninkertainen. Ainakin ebaysta löytää sekä uusia että vintageturkkeja välillä hyvinkin halvalla, jos ei kotimaiseen ole varaa.
Nykyaikaset turkikset on ihan eri kuin ne mummon vanhat. Vilkaiseppa vaikka näitä malleja:)
Tekisi kieltämättä mieli hankkia ihan aitoa turkista. Olen saanut tarpeekseni vaahtosuisista raivoajista.
Minä vein muodistukseen kaksi vanhaa saamaani vintage-turkista. Upeita vaatekappaleita, rakastan niitä <3 Niin kauniita, naisellisia, lämpimiä. Toinen on ihan paras tuiskutakkina.
N888 kirjoitti:
Nykyaikaset turkikset on ihan eri kuin ne mummon vanhat. Vilkaiseppa vaikka näitä malleja:)
Jotenkin venakkkomaisia nuo kuvien turkikset.
Pitäisi löytää jotain klassista ja tyylikästä.
Pitääkin viritellä spray-purkit kesän jäljiltä valmiiksi.
Ei ongelmia, mutta en käytäkään tarhattua. Enkä koristeena/somisteena.