Monivuotisen seksisuhteen päättäminen (vai jatkaako sittenkin?)
Mitä pitäisi tehdä? Pelkkä ajatuskin sattuu (tunteita lienee minun lisäkseni jonkin verran myös tällä toisella osapuolella) mutta jos yritän tutustua ja tapailla uutta ihmistä, en kai oikein voi olla päättämättä tätä vanhaa suhdetta.
Kun asiaa tarkemmin ajattelen, en tiedä, pitäisikö sittenkin lopettaa se orastava tapailu. Olen vuosien varrella oppinut pitämään sinkkuudesta ja minulla on tunteita tähän yhteistyö-ystävyys-avunantosopimusmieheen ihan roimasti jäljellä. Sulatan senkin, ettei mies halua seurustella.
Tää on niin vaikeaa. Tuntuu ihan kamalalta joutua luopumaan toisesta mutten voi kahdeksikaan jakaantua. Ja uusi suhde on aina riski ja viihdyn erinomaisesti nykytilassakin.
Ajatuksia?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tuollainen intiimi ystävyyssuhde, niinkuin tuota voisi kai kuvailla. Lisäksi kumppani. Kummatkin tietävät toisistaan, lisäksi heillä kummallakin myös muita suhteita. Joskus ollaan harrastettu myös kolmen kimppaa, mutta harvemmin. Näin meillä.
Kaikki surustelukumppanini ovat aina jyrkästi tuominneet kaiken suhteen ulkopuolella tapahtuvan vähänkään intiimin toiminnan. Hienoa, jos teillä toimii!
Siis myös tämä seksikumppani, joka ei halua seurustella? Kyllä sen pitäisi merkitä sitä, että olet vapaa tapaamaan muitakin.
Taidat kirjoittaa jo toista kertaa tänne tästä asiasta. Eikö mitään edistymistä ole tapahtunut?
En ainakaan muista kirjoittaneeni vastaavasta tilanteesta. Luulen, etteivät tällaiset suhteet kovin tavattomia ole ja varmasti joku on vastaavaa täälläkin joskus pohtinut. En ole ainakaan pariin vuoteen edes varovaisesti ollut ihastunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet sitten, jos tämä seksisuhdemies, johon sinulla on tunteita, löytää naisen jonka haluaa kokonaan elämäänsä, ja suhteenne loppuu?
Yhtä lailla se minusta selkeästi kiinnostunut mies voi kyllästyä minuun ja jättää. Elämässä on riskejä.
Toisaalta, seksisuhde on jatkunut reilut kuusi vuotta ja usein historia on paras keino ennustaa tulevaisuutta.
Toista suhdetta ei edes ole >> mahdollisen yhteisen tulevaisuuden ennustaminen on jokseenkin mahdotonta.
Varmaa on se, että kuuden vuoden aikana toisen on oppinut tuntemaan (pidän tuntemastani). Se vaihtoehtoinen mies on aivan täysin villi kortti.
Suhteiden päättymiset ovat varmasti aina ikäviä, mutta se, että monen vuoden seksisuhde, jossa sinulla olisi tunteita enempäänkin, päättyisi siihen, että mies löytää ns. paremman, tulisi satuttamaan varmasti paljon.
Varmasti tuntisit itsesi käytetyksi.
Mietin sitäkin, että kaikki asiat eivät aina elämässä mene tasan. Fyysisesti ja henkisesti sopivan (minun mielestäni siis) kumppanin löytäminen on aina vaikeaa.
Minä olen nauttinut suuresti yhdessä viettämistämme hetkistä. Minun maailmassani asiat ovat niinä hetkinä olleet todella hyvin.
Mikset pane seksisuhdetta tauolle ja katso, tuleeko toisen miehen kanssa mitään? Jos ei, ainahan voit jatkaa sitten seksisuhdetta. Varmaan se sille seksisuhdemiehellekin sopii, kun ei ole kerran halunnut sitoutua sinuun.
Mitä tahdot?
Joskus sen saaminen edellyttää rajummin tuntuista luopumista.
Mitä tahdot. Mitä toivot viiden vuoden kuluttua elämässäsi olevan.
Tee sen suuntaista ratkaisuja. Ole rohkea! Ole utelias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet sitten, jos tämä seksisuhdemies, johon sinulla on tunteita, löytää naisen jonka haluaa kokonaan elämäänsä, ja suhteenne loppuu?
Yhtä lailla se minusta selkeästi kiinnostunut mies voi kyllästyä minuun ja jättää. Elämässä on riskejä.
Toisaalta, seksisuhde on jatkunut reilut kuusi vuotta ja usein historia on paras keino ennustaa tulevaisuutta.
Toista suhdetta ei edes ole >> mahdollisen yhteisen tulevaisuuden ennustaminen on jokseenkin mahdotonta.
Varmaa on se, että kuuden vuoden aikana toisen on oppinut tuntemaan (pidän tuntemastani). Se vaihtoehtoinen mies on aivan täysin villi kortti.
Suhteiden päättymiset ovat varmasti aina ikäviä, mutta se, että monen vuoden seksisuhde, jossa sinulla olisi tunteita enempäänkin, päättyisi siihen, että mies löytää ns. paremman, tulisi satuttamaan varmasti paljon.
Varmasti tuntisit itsesi käytetyksi.Mietin sitäkin, että kaikki asiat eivät aina elämässä mene tasan. Fyysisesti ja henkisesti sopivan (minun mielestäni siis) kumppanin löytäminen on aina vaikeaa.
Minä olen nauttinut suuresti yhdessä viettämistämme hetkistä. Minun maailmassani asiat ovat niinä hetkinä olleet todella hyvin.
No kuulostaa kyllä siltä, että et edes halua lopettaa seksisuhdetta, joten mistä tässä keskustellaan?
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista kuulla niiden kommentteja, jotka ovat tyytyväisiä seksisuhteessa, mutta eivät halua seurustella. Ettekö halua seurustella sen seksisuhteen kanssa vai ettekö halua ns. Perinteistä suhdetta?
Itselleni sopisi mainiosti, että seurusteltaisiin ilman yhteenmuuttoa ja välillä olisi omaa aikaakin. Minun kokemukseni mukaan taas miehet haluavat todella nopeasti saman katon alle asumaan ja muita sitoumuksia.
Minun miesystäväni ovat yleensä olleet varattuja ja/tai asuneet kaukana ja/tai eläneet hyvin kiireistä elämää, ja yleensä heitä on ollut useampi kuin yksi kerralla. Niin nytkin. Joskus olen tapaillut vapaita miehiä, jotka ovat halunneet sitoutua ja joilla on ollut hirvittävän paljon aikaa, mutta se on jotenkin alkanut ahdistaa minua. Näin on parempi. Miksei Ap:kin voisi vain nauttia tilanteesta?
Seksi tauolle seksisuhteessa, niin näet oletko miehelle pelkkä pano.
Vierailija kirjoitti:
Mitä pitäisi tehdä? Pelkkä ajatuskin sattuu (tunteita lienee minun lisäkseni jonkin verran myös tällä toisella osapuolella) mutta jos yritän tutustua ja tapailla uutta ihmistä, en kai oikein voi olla päättämättä tätä vanhaa suhdetta.
Kun asiaa tarkemmin ajattelen, en tiedä, pitäisikö sittenkin lopettaa se orastava tapailu. Olen vuosien varrella oppinut pitämään sinkkuudesta ja minulla on tunteita tähän yhteistyö-ystävyys-avunantosopimusmieheen ihan roimasti jäljellä. Sulatan senkin, ettei mies halua seurustella.
Tää on niin vaikeaa. Tuntuu ihan kamalalta joutua luopumaan toisesta mutten voi kahdeksikaan jakaantua. Ja uusi suhde on aina riski ja viihdyn erinomaisesti nykytilassakin.
Ajatuksia?
Olen aivan vastaavanlaisessa tilanteessa. Me jopa yritimme seurustelua hetken, mutta totaalisen erilaiset elämäntilanteet eivöt loksahtaneet oikein kohdilleen. Nyt tavataan taas kerran pari viikossa ihan vain loistavan seksin merkeissä, mutta kyllä meillä selkeästi on myös sellaista syvää ystävyyttä. Ja taitaa olla tunteitakin meillä molemmilla, mutta en osaa, halua ottaa sitä puheeksi, koska mitä sitten...
Haluaisin oikean parisuhteen, mutta kun tämä ystävä taitaa olla liian suuri hinta sellaiselle. Vaikeaa...
Miehellä on halpa panosuhde. Oletko läheisriippuvainen vai muuten outo, kun et huomaa hyväksikäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli toisin sanoen mies roikottaa sinua s.suhteessa, vaikka haluaisit enemmän?
Oma valintani tämä silti on. Olen mainiosti yksin viihtyvää sorttia ja järjestely antaa minulle juuri sopivasti vapaa-aikaa. Miksi kaikkien suhteiden pitäisi olla niitä perinteisiä, avioliittoon ja yhdessä asumiseen johtavia? Miksi toisenlainen suhde teilataan automaattiseksi seksiin perustuvaksi?
No ehkä siksi, että itse suhteesi näin määrittelit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti tuntisit itsesi käytetyksi.Mietin sitäkin, että kaikki asiat eivät aina elämässä mene tasan. Fyysisesti ja henkisesti sopivan (minun mielestäni siis) kumppanin löytäminen on aina vaikeaa.
No kuulostaa kyllä siltä, että et edes halua lopettaa seksisuhdetta, joten mistä tässä keskustellaan?
Samaa minäkin ihmettelen. Hommaa tuntuu toimivan, mutta ilmeisesti kaipaat vain jonkinlaista tunnustusta tai virallistamista, että näin jatketaan. Mihin oikeastaan sitä tarvitset?
Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on halpa panosuhde. Oletko läheisriippuvainen vai muuten outo, kun et huomaa hyväksikäyttöä.
Ja nainenko ei voi nauttia seksisuhteesta? En ole ap, mutta vuoden päivät olen ollut seksisuhteessa enkä todellakaan halua mitään enempää. Tykkään olla yksin arjessa, ja mukava on vain tavata silloin tällöin.
Ei kiitos enää mitään yhteenmuuttoa.
Monikohan mies suostuu vastaaviin kuvioihin?
Kun sillä Maijulla on niitä tunnepuolen ongelmia. Käy siellä Penakin kylässä, minä käyn sitten torstaisin. Ehkä tää tästä joku päivä...
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun ap haluaa enemmän!
Tai sitten ei kuitenkaan halua. Tai haluaa perinteisen ja ei-perinteisen suhteen samanaikausesti. No, se vaatii hieman rohkeutta ja avoimuutta joka suuntaan.
Ei kai kaikki sitten pysty rakkauteen. Outoa ajatella, että vain panisi ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Monikohan mies suostuu vastaaviin kuvioihin?
Kun sillä Maijulla on niitä tunnepuolen ongelmia. Käy siellä Penakin kylässä, minä käyn sitten torstaisin. Ehkä tää tästä joku päivä...
Minäkin arvelen, ettei se taivaallista seksiä antava seksikaveri anna taivaallista seksiä ainoastaan Ap:lle. Mikäpäs siinä, jos näin sovitaan, mutta silloin Ap:lläkin on vapaus tehdä samoin.
Vierailija kirjoitti:
Seksi tauolle seksisuhteessa, niin näet oletko miehelle pelkkä pano.
Ei tarvitse testata... 6 vuotta kestänyt seksisuhde. Voin miehenä sanoa, että sitoutumishalujen todennäköisyys on nolla. Tietysti jos hän roikkuu vielä kemmenien vuosien päästä samassa suhteessa, eikä mies ole löytänyt parempaa, niin ehkä yhdessä ollaan sitten enemmän. Sitoutuneisuuden suhteen tilanne tuskin tulee muuttumaan siinäkään tilanteessa.
Saman tapainen tilanne. Aamulla itkin kun käveli seksisuhteelta pois. Liikaa tunteita mulla, en tiedä miksi kuvittelin et musta on tämmöiseen. Tiedän, että pitäis päästää irti. Tuntuu vaan vaikealta ja hankalalta tällä hetkellä.