Onko 2800e/kk (brutto) muka riittävästi yliopistotutkinnon vaativasta, vastuullisesta työstä?
Terveydenhuollon sosiaalityöstä kyse. Minusta tuo on helvetin vähän. Lähihoitajan peruspalkka on parin tonnin luokkaa, vähän vajaa. Yliopistokoulutettu sossu saa vain muutamia satasia enemmän.
Kommentit (83)
Todella vähän, kuten monella naisvaltaisella alalla.
Kannattaa olla DI ja/tai mukana hometalojen rakentamisessa, niin palkka on moninkertainen.
Töiden arvostaminen on täysin naurettavaa vielä nykyaikana.
On se kunnalla ja valtiolla. Et sinä ainoa laatuasi ole. Kannattaa miettiä, mitä opiskelee ja missä työskentelee, jos palkka on tärkein valintakriteeri.
Minäkin olisin juoksujalkaa mennyt kaupungille 2800€/kk palkalla, mutten päässyt. Nyt olen sitten yksityisellä "toiseksi parhaassa vaihtoehdossa" reilulla 4000€:lla.
tervetuloa lastensuojeluun, palkka n. 3500 e/kk :)
Älä vittu viitsi valittaa.
T: FM, vaativassa työssä iltoja ja viikonloppuja myöten, 1800 €/kk.
Kaikki on suhteellista. Itse tienaan sähköasentajana päivätyössä lisät sisältäen 3700€ neljässä viikossa.
minkä kokisit kohtuulliseksi korvaukseksi?
Vierailija kirjoitti:
Siis bruttona. Palkka kovempi, koska haastavampi työ ja isommat päätökset.
Työmyyrä kirjoitti:
On se kunnalla ja valtiolla. Et sinä ainoa laatuasi ole. Kannattaa miettiä, mitä opiskelee ja missä työskentelee, jos palkka on tärkein valintakriteeri.
Minäkin olisin juoksujalkaa mennyt kaupungille 2800€/kk palkalla, mutten päässyt. Nyt olen sitten yksityisellä "toiseksi parhaassa vaihtoehdossa" reilulla 4000€:lla.
Ei se palkka nyt tärkein ole, mutta en minä mikään hyväntekijäkään ole ja työskentele kutsumuksesta ja työn ilosta. Yleensä työtä tehdään elannoksi ja ammattilaiselle kuuluu maksaa riittävästi. Pitäisi sen palkan olla tehtävän kuvaa ja vaativuutta vastaava.
Vierailija kirjoitti:
Yläasteen opettaja ja lukion opettaja noin 2900 euroa (brutto). Siihen nähden tuo on ihan normaali palkka.
Pätevänä? Mikä aine? Paljonko opetusta? Paljonko kokemusta? Muita tehtäviä? Esim yo-arviointia?
Kuulostaa harvinaiselta nimittäin.
No onhan toi aivan naurettavan vähän. Mä tienaan 2100€ brutto siivoojana ilman alan koulutusta. Suomessa ei ole liian hyvä sosiaaliturva, vaan ihan susipaskat liksat.
Vierailija kirjoitti:
minkä kokisit kohtuulliseksi korvaukseksi?
Nykyisestä työstä 3500e/kk alkaisi olla kohdillaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lastensuojeluun en lähtisi alle neljällä tonnilla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yläasteen opettaja ja lukion opettaja noin 2900 euroa (brutto). Siihen nähden tuo on ihan normaali palkka.
Pätevänä? Mikä aine? Paljonko opetusta? Paljonko kokemusta? Muita tehtäviä? Esim yo-arviointia?
Ai miten niin? Yläkoulun opettajan peruspalkka on noin 2700e. Ylitunnit ja palvelusvuosilisät voivat tietysti nostaa. Minusta se on ihan normaali palkka. Miten hemmetin ahneita ihmiset oikein ovat? Minulle jää 4,5 ylityötunnilla viikossa käteen noin 2200€. Miehelleni, joka on dipomi-insinööri ja tutkija, jää käteen 2500€ /kk. Kummatkin tehdään töitä lähes kellon ympäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai miten niin? Yläkoulun opettajan peruspalkka on noin 2700e. Ylitunnit ja palvelusvuosilisät voivat tietysti nostaa. Minusta se on ihan normaali palkka. Miten hemmetin ahneita ihmiset oikein ovat? Minulle jää 4,5 ylityötunnilla viikossa käteen noin 2200€. Miehelleni, joka on dipomi-insinööri ja tutkija, jää käteen 2500€ /kk. Kummatkin tehdään töitä lähes kellon ympäri.
Kuulosti harvinaisen pieneltä, sitä vaan. No, ehkä mulla pelkästään lukiossa opettavana on vääristynyt käsitys. Eikä käteen jääkään paljon sen enempää, vaikka brutto onkin lähemmäs 5000. Jatkakaa.
Vierailija kirjoitti:
Työmyyrä kirjoitti:
Ei se palkka nyt tärkein ole, mutta en minä mikään hyväntekijäkään ole ja työskentele kutsumuksesta ja työn ilosta. Yleensä työtä tehdään elannoksi ja ammattilaiselle kuuluu maksaa riittävästi. Pitäisi sen palkan olla tehtävän kuvaa ja vaativuutta vastaava.
No miten kukaan lopulta sitä voi äkkiseltään lähteä määrittelemään minkä arvoista rahallisesti kenenkään työ on?
Eniten mietin sairaanhoitajien palkkoja. Erityisesti ensihoitajan, sairaanhoitajan yleisesti ja kätilön palkkoja myös. Raskasta ja vastuullista duunia, ei näy silti palkassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yläkoulun aineenopettajan aloituspalkka ilman yhtäkään ikälisää. Ja tämä tietty jos on tasan oman opetusvelvollisuuden verran tunteja. Yli menevistä opetustunneista yms. maksetaan sitten tuon päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Minä olen koulutukseltani insinööri ja olen tehnyt tutkimuspuolella töitä yli 20 vuotta. Bruttopalkka 2500 e/kk.