Mitä äidille 40-vuotis lahjaksi?
Olen ajatellut Kalevala-korua, ehkä talon sydän? Hänellä ei ole ennestään Kalevala koruja, mutta ajattelin, että olisi kiva muisto. Saa ehdottaa jotain muutakin?
Kommentit (24)
Vaikea sanoa kun ei tunne.
Jos hänellä ei tohon ikään mennessä ole Kalevalakoruja, niin tuskin niistä tykkää.
Kirja, kaunis koru, lahjakortti esim. teatteriin niin että koko perhe lähtee, juhlaillallinen, joku taidejuttu, jos tykkää.
Mä täytän myös 40 pian ja pitäisin kyllä kovasti Kalevalakorusta. Kalliitahan ne vähän on, joten en kuitenkaan haluaisi lapseni tuhlaavan lahjaan liikaa.
Moni varmaan nauttii myös jostain tuollaisesta ehdotetusta hoidosta, mutta minulle taas näin (vieraan ihmisen) kosketuskammoisena sellainen olisi kamala.
Riippuu täysin ihmisen harrastuksista.
Joku itse tehty voisi miellyttää.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu täysin ihmisen harrastuksista.
Joku itse tehty voisi miellyttää.
Vie äippä ulos syömään
Vierailija kirjoitti:
Mä täytän myös 40 pian ja pitäisin kyllä kovasti Kalevalakorusta. Kalliitahan ne vähän on, joten en kuitenkaan haluaisi lapseni tuhlaavan lahjaan liikaa.
Moni varmaan nauttii myös jostain tuollaisesta ehdotetusta hoidosta, mutta minulle taas näin (vieraan ihmisen) kosketuskammoisena sellainen olisi kamala.
Ei ne nyt niin kalliita ole.
Mutta laatu on nykyään huono. Ei valmisteta Suomessa.
Harrastaako äitisi jotain?
Liikuntaa? Viherkasveja? Kirjallisuutta? Pianonsoittoa? Matkustamista?
Ostaisin harrastuksen mukaan lahjakortin urheiluliikkeeseen, Plantagenille, Suomalaiseen kirjakauppaan, Musiikki Fazerille tai (lyhyeen) lomaan. Palelijaäidille ostaisin kauniin huovan.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin harrastuksen mukaan lahjakortin urheiluliikkeeseen, Plantagenille, Suomalaiseen kirjakauppaan, Musiikki Fazerille tai (lyhyeen) lomaan. Palelijaäidille ostaisin kauniin huovan.
Jos ihminen harrastaa kasveja/puutarhaa, hän kiertää Plantagenin kaukaa. Sieltä ostaa "ku halvalla saa" -tyypit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palelijaäiti?????
Pahoittelen, ilmeisesti ilmaisin itseni hankalasti. Viluisena tarkoitin äitiä, joka palelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen harrastaa kasveja/puutarhaa, hän kiertää Plantagenin kaukaa. Sieltä ostaa "ku halvalla saa" -tyypit.
Kiitos tiedosta. Mainitsin liikkeen, jonka nimen muistin. Ei sen kummempaa.
Lahjakortti johonkin hemmotteluhoitoon, hierontaan tms. Tai sitten joku yhteinen kiva päivä esim. brunssille ja taidenäyttelyyn, tai mikä nyt onkin hänen juttunsa. Tavaraa en ostaisi aikuiselle ihmiselle, ellen satavarmasti tietäisi että tykkää ja haluaa/tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Luikkarilaukku tai uus Bemari.
Kannatan jälkimmäistä, itse sain sellaisen lahjaksi, tosin mieheltä, en lapselta <3
Minä vein oman äidin ulos syömään, kun se oli hänelle harvinaista luksusta. Lahjahan riippuu aina lahjan saajasta ja hänen persoonastaan. Jos äitini esimerkiksi kävisi ulkona syömässä ravintolassa useita kertoja vuodessa, ei ravintolareissu nyt niin ihmeellinen lahja olisi.
Minusta olisi hauskaa viettää pian koittava 40v. päivä vaikka kahvittelun ja leffan merkeissä. Käyn niin harvoin elokuvissa, kun liput ovat ihan kiskurihintaisia (vaikka varaa olisikin), että tämä olisi jo todella kiva lahja.
Muita vaihtoehtoja laidasta-laitaan budjetille:
- Elämyslahjakortti, voi itse valita mieleisen elämyksen
- Kylpylälahjakortti
- Jos äiti pitää erikoisemmista jutuista, astrologinen tulkinta tai feng shui tulkinta/oppikurssi on erikoinen
- Hierontalahjakortti
- Maalattu tilaustyö
- Kanavatyöpaketti, jos tykkää käsitöistä
- Yhteinen lyhyt viikonloppumatka jonnekin
- Liput konserttiin/teatteriin
- Jos olet epävarma Kalevala-korusta, lahjakortti kultasepänliikkeeseen.
Yleensä olen sitä mieltä, että jos on epävarma, lahjakortti tai elämyksen tarjoaminen on hyvä vaihtoehto. Ei ainakaan jää ylimääräistä pyörimään nurkkaan.
Lähipiirissäni myös kysytään ihan rehellisesti ja vastataan rehellisesti, että mitä haluaisit lahjaksi, kun en halua hankkia sinulle vaan krääsää tai lahjakorttia, jota et halua. Saa antaa useita vaihtoehtoja, joista voi sitten valita. Itse olen esimerkiksi saanut lahjaksi kaipaamani tehosekoittimen, kun vanha meni rikki, juuri tällä periaatteella, että "hei, kerro mitä tarvitset tai haluat".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnusta shoppailet ITSE Plantagenissa
Joo, kävin siellä kerran. Valtava halli täynnä puolikuolleita kasveja.
Plantagen on puutarhaihmisten keskuudessa surullinen vitsi. Se on once-in-a-lifetime-paikka kaikille, jotka yhtään asiaa ymmärtävät.
Shoppaile sinä vaan keskenäsi halpahalleissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnusta shoppailet ITSE Plantagenissa
Joo, kävin siellä kerran. Valtava halli täynnä puolikuolleita kasveja.
Plantagen on puutarhaihmisten keskuudessa surullinen vitsi. Se on once-in-a-lifetime-paikka kaikille, jotka yhtään asiaa ymmärtävät.
Shoppaile sinä vaan keskenäsi halpahalleissa.
Tuo on ihan totta, puolikuolleita kasveja tosiaankin ja kalliilla hinnalla myyvät 2 luokkaa.
Kahdestaan syömään ja elokuviin/teatteriin/museoon/konserttiin/keikalle/urheilutapahtumaan tms, mikä nyt onkaan teidän juttunne. Ei tarvitse olla kallista. Pääasia on nauttia ajasta yhdessä. Muistoksi kukkakimppu, ajatuksella kirjoitettu arvostava kortti ja vaikka kehystetty valokuva teistä molemmista yhdessä.
T: Äiti 38 v.
Anna leffalippupari, äiti voi käydä kaverin kanssa ulkona leffassa. Tai kirja, esim Ilkka Remes: Jäätynyt helvetti. Tai onko asuinpaikallasi kahviloita, joilla on brunssiaamupala ja siihen lahjakorttimahdollisuus?
N46
Lahjakortti kosmetologille tms.