Te, joiden häistä on 10 vuotta tai enemmän! Muistatteko enää häidenne yksityiskohtia, joista todennäköisesti teitte elämää suuremman ongelman tuolloin?
1. Mikä kakku teillä oli?
2. Mitä ruokaa teillä oli tarjolla?
3. Minkäväriset kukat sinulla oli?
4. Minkävärinen kravatti, rusetti tai muu asuste puolisollasi oli?
5. Paljonko sormuksesi maksoi?
Kommentit (44)
Muistan riidelleeni näistä kaikista paitsi sormuksesta, muttei ole enää mitään mielikuvaa mitä nuo olivat :D
Häät olivat 2006.
1. Kakku. Öö. Siinä oli monta kerrosta, mutta makua en muista.
2. Tjaa. Ehkä jotain lihapullia ja perunoita -tyyppistä? En muista.
3. Sellainen valuva kimppu oli, mutten muista mitä kukkia.
4. Puolisolla oli shaketti, mutta oliko jossain solmukkeessa joku väri, en muista.
5. Kalevala Korun sormus, voisi kai jostain tarkistaa. En muista yhtään. Jotain 10-1000 euron välistä :D
1. Mikä kakku teillä oli? Suklaakakku ja lakritsi/sitruunakakku
2. Mitä ruokaa teillä oli tarjolla? Lihapullia, perunoita, salaattia. Tietty oli sitten vielä kaikki kahvin kanssa tarjottavat.
3. Minkäväriset kukat sinulla oli? Yksi punainen ruusu
4. Minkävärinen kravatti, rusetti tai muu asuste puolisollasi oli? Musta
5. Paljonko sormuksesi maksoi? 40e
Niinpä. Paljon noista saa ja sai riitoja aikaiseksi, kuten lautasliina väreistä, mutta eipä kukaan (edes itse!) muista näitä jälkikäteen.
Joo ja en muista minäkään mitään. Häät olivat 2002.
Maistraatti oli klo 13.00. En edes muista mitä oli päällä. Kahvia juotiin kotona ja keitin oli sininen niinkuin kaikki muukin silloisessa keittiössä.
Morsian 2001 ja vaimo edelleen.
Vierailija kirjoitti:
2. Mitä ruokaa teillä oli tarjolla? Lihapullia, perunoita, salaattia. Tietty oli sitten vielä kaikki kahvin kanssa tarjottavat.
5. Paljonko sormuksesi maksoi? 40e
Milloin menitte naimisiin? Muistatko sä kaikki yksityiskohdat teidän elämästä?
Mun ongelmat ei olleet tuollaisia. Ongelma oli että osa vieraista oli kännissä ennen kuin juhlat edes alkoi, mm. äitini. Muistan kyllä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mun ongelmat ei olleet tuollaisia. Ongelma oli että osa vieraista oli kännissä ennen kuin juhlat edes alkoi, mm. äitini. Muistan kyllä hyvin.
Oho. Onko omassa tai puolison suvussa enemmänkin alkoholiongelmia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5. Paljonko sormuksesi maksoi? 40eMilloin menitte naimisiin? Muistatko sä kaikki yksityiskohdat teidän elämästä?
11 vuotta sitten. Joo, en muista. Jostakin syystä häiden yksityiskohdat ovat jääneet hyvin mieleen. Ja ei, ongelmaa ei näistä tehty missään vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
No ei tehty mitään ongelmia häissä mistään asiasta. Ei edes juuri osallistuttu järjestelyihin. Itse olisi haluttu mennä maistraatissa naimisiin ja jätetty koko hääjuhla järjestämättä, mutta suostuttiin kun äidit halusi järjestää juhlan.
En muista mitä syötiin
Kukkakimpun muista, koska se näkyy seinällä olevassa hääkuvassa.
Rusetti myös näkyy hääkuvassa.
Sormuksen hinnankin muistan
Joitain yksityiskohtia muistan, en kaikkia. Ja ei, en tehnyt niistä mitään isoa numeroa, meillä oli rennot häät. Vuosi oli 1991 ja oltiin menty naimisiin maistraatissa edellisenä päivänä. Seuraavana päivänä (lauantaina) oltiin varattu perheenjäsenille ja hyville ystäville sali ravintolasta, syötiin päivällinen ja mentiin jälkeenpäin tanssimaan samassa yhteydessä olevaan yökerhoon.
Mun tokat häät oli 2000 ja niistä muistan tämän verran:
1. Mikä kakku teillä oli? Teemakakku, jossa oli kolmekerrosta ja täytteenä joku marjamousse. Päällä mustaa sokerimassaa
2. Mitä ruokaa teillä oli tarjolla? Salaatteja, lohta, lihapullia, kasvisgratiinia
3. Minkäväriset kukat sinulla oli? Yksi ainut kukka - kalla
4. Minkävärinen kravatti, rusetti tai muu asuste puolisollasi oli? Miehellä oli vaaleasiniset asusteet
5. Paljonko sormuksesi maksoi? 0 euroa, oli vain kihlasormus, joka maksoi 120 euroa
Ekat häät oli vuonna 2003:
1. Mikä kakku teillä oli? Mansikkakakku
2. Mitä ruokaa teillä oli tarjolla? Perinteiset maalaishäät, joten karjalanpaistia, lihapullia, perunoita, salaattia, perunasalaattia jne.
3. Minkäväriset kukat sinulla oli? Minulla oli kalloja ja punaisia marjoja kimpussa
4. Minkävärinen kravatti, rusetti tai muu asuste puolisollasi oli? Olisiko ollut punertavat? Kimpun värin mukaan valittiin.
5. Paljonko sormuksesi maksoi? Noin 600 markkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho. Onko omassa tai puolison suvussa enemmänkin alkoholiongelmia?
Onhan noita ihan riittävästi. Muistan nuo kaikki muutkin jutut, mutta tuntuu aika merkityksettömiltä ja tuntui jo silloin. Olen tuota ihmetellyt jälkeen päin miksi edes järjestettiin tuollaiset sukuhäät. Olisi kannattanut kutsua vain kavereita muutenkin. Oltiin niin nuoria silloin, ettei vaan jotenkin osattu mennä oman pään mukaan.
Häät olivat vuonna 2003. Muistan oikein hyvin vastauksen kaikkiin aloittajan kysymyksiin. Mutta yhtään mistään häihin liittyvästä ei silloin aikanaan tullut yhtään minkäänlaista ongelmaa. Jos jotain ei voinut tehdä tavalla a, niin se tehtiin tavalla b tai c. Mitä väliä? Häiden takia draamailu on... noh, en keksi edes sanaa kuvaamaan. Tulee joku wt-tositv-ohjelma mieleen.
1. Mikä kakku teillä oli? Valkosuklaakakku.
2. Mitä ruokaa teillä oli tarjolla? Pihviä ja jotain perunalättyjä, leipää, salaattia.
3. Minkäväriset kukat sinulla oli? Tummanpunaisia ruusuja.
4. Minkävärinen kravatti, rusetti tai muu asuste puolisollasi oli? Tummanpunainen.
5. Paljonko sormuksesi maksoi? 2000e.
Mistä otin pultit? Kakkua ei löytynyt hääpaikalta edellisenä iltana (leipomo oli unohtanu toimittaa ja oli lisäksi viikonlopun kiinni, niin piti soittaa tj:lle asti, että saatiin ajoissa), eräs vanhempi sukulainen veti jäätävät kännit jo pääruoan aikana (joi muidenkin juomat pöydästä, ei yleensä juo) ja puheiden aikana huuteli muille ja meinasi sammua vessaan, nuorempi sukulainen veti kännin meidän piikkiin, vaikka ravintolan henkilökunnalle oli erikseen teroitettu, että meillä ei ole avointa baaria vaan jokainen maksaa itse. SItten pari pienempää juttua, että servetit ei ollu kankaisia, kuten sovittiin ja juotavista (meillä oli pelkät ruokajuomat ja kahvi+avec) veloitettiin kaikkien vieraiden osalta, vaikka varsinkin tuo kahvi+avec jäi suurimmalta osalta juomatta. Näitä ei myöskään tarvinnut mitenkään etukäteen kaataa, eli ravintola veloitti tuplaten, kun sai sitten toki ne myytyä jollekin muulle myöhemmin. Melkein sadan ihmisen osalta lähes 10 euron avec-juoman hinta oli aikamoinen maksaa pelkästä ilmasta.
Mutta naimisiin päästiin, joten loppu hyvin, kaikki hyvin :).
1. Mikä kakku teillä oli? Meillä oli kinuskikakku, ja se oli, ja on edelleen parasta kakkua mitä olen koskaan maistanut. Sen teki ravintolan omistajan vaimo.
2. Mitä ruokaa teillä oli tarjolla? Meillä oli jotain porsaan filettä joka oli paistettu uunissa ja sitten leikattu siivuiksi, siinä oli kastike ja perunoita. Ravintola oli lounaspaikka jossa oli ollut samaa ruokaa lounaalla ruuaksi.
3. Minkäväriset kukat sinulla oli? Tottakai mun lempiväriset kukat, eikä niitä voi unohtaa koska ne on hääkuvissa. Pääkukka oli iso gerbera koska se oli näyttävä ja teki kimpusta edullisen.
4. Minkävärinen kravatti, rusetti tai muu asuste puolisollasi oli? Miehellä oli mun puvun väriin sopiva kravatti.
5. Paljonko sormuksesi maksoi? Mun sormus maksoi 1200€ eikä sitäkään koskaan voi unohtaa koska se on sormessa koko ajan ja se oli kallein asia koko häissä.
Meillä oli tosi pienet häät ja mulla on ollut aina se periaate että häissä tärkeintä on sormus ja kuvat, ne on ne mitkä jää muistoksi ikuisesti. Siksi panostin siihen että mulla oli sellainen sormus josta tykkään lopun ikää, ja edelleen 14 vuoden kuluttua tykkään, se on kaunis, laadukas ja kestävä (ja kotimainen) Kuvat otti paikallinen yksi Suomen parhaita hääkuvaajia, meillä on se etu että meidän kaupungista on monesti tullut vuoden hääkuvaaja.
Eli mikään ei ollut elämää suurempi ongelma. Jos sormus olisi ollut huono, olisin tilannut uuden ja vaihtanut sen, ja jos kuvat olisi olleet jostain syystä huonoja, olisi otettu uudet. Puku oli teetetty ja mahtuu edelleen päälle, en tiedä pitäiskö laittaa se hääpäivänä päälle kun tulee 15 vuotta täyteen, sitähän ei tiedä ollaanko hengissä vielä 5 vuodenn päästä kun tulee tasaluku taas.
Vierailija kirjoitti:
1. Kakku oli suklaakakku valkosuklaa-kermapäällysteellä.
2. Ainakin paahtopaistia, hunajamarinoituja juureksia, eri salaatteja joista yksi oli pastasalaatti, kermaperunoita ja muistaakseni lohta myös.
3. Valkoiset.
4. Hopeanharmaa.
5. En tiedä vieläkään, sulhanen osti.
Terveisin hyvämuistinen :)
16 jatkaa..
Ja kukista otin myös kierroksia - morsiustytön (2v) kukkalaite oli ihan kauhean painava, eli lapsi ei tod. jaksanut sitä pidellä ja kaason kukka puuttui kokonaan. Lisäksi oma kimppuni näytti ihan hautajaislaitteelta. oli paksuista vihreistä lehdistä muotoiltu iso risti (?) ruusujen taustalle. Onneksi kaaso oli käsistään kätevä ja sai muokattua kimpun asiallisemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Te, joiden häistä on 10 vuotta tai enemmän! Muistatteko enää häidenne yksityiskohtia, joista todennäköisesti teitte elämää suuremman ongelma...
Häistä on kohta 16 vuotta, ja kyllä muistan hääni hyvin yksityiskohtaisesti. En tehnyt häihini liittyen mistään asiasta elämää suurempaa ongelmaa. Häät olivat pienet ja simppelit, eikä minulla ollut polttareitakaan.
Nyt kun mietin häitäni, niin tekisin kyllä melkein kaikki asiat toisin, siis juhlapaikan, koristelun, ohjelman... ei siihen aikaan ollut niin paljon tietoa saatavilla! :) Ei tullut kymmeniä hääohjelmia, joista olisi voinut ammentaa tietoa, meillä ei ollut vielä edes tietokonetta/nettiä, että olisi voinut etsiä vinkkejä. Juhlapaikka ei ihan ollut se metsästysseuran maja, josta oli joku keskustelukin täällä, mutta melkein. Voi voi, kyllä ajat ovat muuttuneet...
1. En muista. Todennäköisesti kermakakku, jossa oli vadelmia. Tai sitten suklaakakku.
2. En muista. Ei ainakaan mitään kasvis/vegaaniruokaa.
3. Ehkä sinisiä kukkia? Ehkä valkoisiakin? Liiloja?
4. Ei mitään muistikuvaa.
5. En muista, oli markka-aikaa :D
Morsian vuodelta 2000 (edelleen naimisissa saman miehen kanssa)