Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joiden häistä on 10 vuotta tai enemmän! Muistatteko enää häidenne yksityiskohtia, joista todennäköisesti teitte elämää suuremman ongelman tuolloin?

Vierailija
01.10.2018 |

1. Mikä kakku teillä oli?
2. Mitä ruokaa teillä oli tarjolla?
3. Minkäväriset kukat sinulla oli?
4. Minkävärinen kravatti, rusetti tai muu asuste puolisollasi oli?
5. Paljonko sormuksesi maksoi?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Ei ollut kakkua.

2. Ei ollut ruokatarjoilua mutta mentiin venäläiseen kaviaaribaariin seremonian jälkeen, siellä shampanjaa ja kaviaaria

3. Punainen ruusukimppu

4. Ei asustetta, pelkkä paitapusero ja farkut (itsellä oli musta cocktail-mekko) 

5. Itse seremoniassa ollut sormus maksoi $8/kpl.

Mentiin kahdestaan Las Vegasissa naimisiin ja kappeliin mennessä tajuttiin että sormuksetkin pitää olla, joten ostettiin jostain black metal kaupasta joka sattui olemaan matkan varrella :D 

Vierailija
22/44 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan vielä hyvin tarkasti. Tosin emme pitäneet suuria häitä vaan kävimme maistraatissa vihillä kahden todistajan läsnäollessa. Pienet puutarhajuhlat pidimme kotona sitten, vieraita noin 30, en stressannut mistäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä ihmiset voi unohtaa noin paljon omista häistään? Varsinkin niitä asioita jotka on koko ajan esillä valokuvassa ja jopa omassa kädessä?

Ja toinen ihmetyksen aihe, miten monella on ollut ruokana lihapullia? Eikö ne ole yleensä lapsille jotka on niin nirsoja ettei muu kelpaa? En ole koskaan törmännyt häihin joissa olisi pääruokana lihapullia, ei vaikka olisi hyvinkin pienet häät jotka pidetään kotona. Se on kuitenkin arkiruuista arkisimpia, kas kun ei jauhelihakastiketta tarjota häissä :)

Vierailija
24/44 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häät olivat 2003. En muista noista juuri mitään, mutta en myöskään tehnyt niistä mitään ongelmaa, saati sitten elämää suurempaa. Hääruokailu oli hotellin kabinetissa, lähettivät etukäteen menuehdotelmia joista sitten valkkasimme. En muista että olisi keskusteltu muutamaa minuuttia pitempään. Kakusta en muista mitään, en ole edes varma oliko hääkakkua vai joku toinen jälkiruoka. Miehen rusetti - ei mitään hajua. Veikkaan että oli valkoinen koska hänellä oli frakki..

Hääkimpun kävin tilaamassa häitä edeltävänä päivänä kun tuli mieleen että kai sellainenkin olisi kiva olla. :-) Sen muistan itse asiassa yllättävän hyvin. Viininpunainen kalla ja muita punaisia kukkia.

Sormukselle annettiin budetti 3000 euroa ja kävin ostamassa sen yhdessä parhaan ystäväni kanssa. Mikä oli aika kivaa koska saattoivat luulla että olemme naispari.

Vierailija
25/44 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista moniakaan noista näin 23 vuoden jälkeen. Mutta enpä minä niistä mitään pattia ottanut silloinkaan. Olin 25, mutta jo tuon ikäisenä tiesin kyllä, ettei noilla yksityiskohdilla ole mitään väliä. Minä menin sinä päivänä naimisiin, se oli sen päivän pointti. Nämä bridezillat, joihin ilmeisesti viittaat, ovat jo ajat sitten eronneet.

Jos jäisin leskeksi ja menisin uusiin naimisiin (unlikely), en jaksaisi mitään juhlia enää edes pitää, varsinkaan tehdä itsestäni pelleä jossain prinsessapuvussa näin keski-ikäisenä. Avioliitossa on ihan muista asioista kysymys.

Vierailija
26/44 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä ihmiset voi unohtaa noin paljon omista häistään? Varsinkin niitä asioita jotka on koko ajan esillä valokuvassa ja jopa omassa kädessä?

En ole nähnyt meidän hääkuvia varmaan yli 10 vuoteen. Ne ovat kansiossa kaapissa. Ja meillä on ammattivalokuvaaja ja hyvin onnistuneet kuvat. Ei niitä vain tule katsottua vaikka ihanat häät olikin ja avioliitto jatkuu onnellisena. Ja meillä ei ole hääkuvaa missään kotona esillä. En tiedä onko kovin poikkeuksellista; ehkä.

Vierailija
27/44 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, joiden häistä on 10 vuotta tai enemmän! Muistatteko enää häidenne yksityiskohtia, joista todennäköisesti teitte elämää suuremman ongelma...

Häistä on kohta 16 vuotta, ja kyllä muistan hääni hyvin yksityiskohtaisesti. En tehnyt häihini liittyen mistään asiasta elämää suurempaa ongelmaa. Häät olivat pienet ja simppelit, eikä minulla ollut polttareitakaan.

Nyt kun mietin häitäni, niin tekisin kyllä melkein kaikki asiat toisin, siis juhlapaikan, koristelun, ohjelman... ei siihen aikaan ollut niin paljon tietoa saatavilla! :) Ei tullut kymmeniä hääohjelmia, joista olisi voinut ammentaa tietoa, meillä ei ollut vielä edes tietokonetta/nettiä, että olisi voinut etsiä vinkkejä. Juhlapaikka ei ihan ollut se metsästysseuran maja, josta oli joku keskustelukin täällä, mutta melkein. Voi voi, kyllä ajat ovat muuttuneet...

tuota minäkin olen miettinyt että onneksi tuli mentyä naimisiin nuorena, ennen kuin tuostakin tuli kilpailua ja ennen kuin oma maku kehittyi. Meidän häät oli hyvin kotikutoiset ja pikkurahalla tehdyt. Nyt vanhempana pingottaisin paljon enemmän.

Vierailija
28/44 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tokat häät oli 2000 ja niistä muistan tämän verran:

1. Mikä kakku teillä oli? Teemakakku, jossa oli kolmekerrosta ja täytteenä joku marjamousse. Päällä mustaa sokerimassaa

2. Mitä ruokaa teillä oli tarjolla? Salaatteja, lohta, lihapullia, kasvisgratiinia

3. Minkäväriset kukat sinulla oli? Yksi ainut kukka - kalla

4. Minkävärinen kravatti, rusetti tai muu asuste puolisollasi oli? Miehellä oli vaaleasiniset asusteet

5. Paljonko sormuksesi maksoi? 0 euroa, oli vain kihlasormus, joka maksoi 120 euroa

Ekat häät oli vuonna 2003:

1. Mikä kakku teillä oli? Mansikkakakku

2. Mitä ruokaa teillä oli tarjolla? Perinteiset maalaishäät, joten karjalanpaistia, lihapullia, perunoita, salaattia, perunasalaattia jne.

3. Minkäväriset kukat sinulla oli? Minulla oli kalloja ja punaisia marjoja kimpussa

4. Minkävärinen kravatti, rusetti tai muu asuste puolisollasi oli? Olisiko ollut punertavat? Kimpun värin mukaan valittiin.

5. Paljonko sormuksesi maksoi? Noin 600 markkaa

Saitko häälahjaksi aikakoneen vai kuinka menit ekaa kertaa naimisiin 3 vuotta toisten häitten jälkeen? 🤔

Vierailija
29/44 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan jokaisen listan kohdan, vaikka häistä on yli 10 vuotta. Mikään näistä ei kuitenkaan aiheuttanut minkäänlaista draamaa.

Vierailija
30/44 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä muistan kuin eilisen päivän tietyn yksityiskohdan vaikka häät oli jo 18v sitten. Etukäteen jännitettiin alkaako narsisti-isäni riehumaan vai ei, pilaa aina juhlat raivokohtauksellaan ja haukkuu jonkun.

Ettukäteen olin vannottanut että isä EI saa pitää puhetta. No kuinkacollakkaan isä pomppasi kahvitrelun aikana ylös ja ilmoitti että nyt pidän puheen.

Puhe oli 15 min minun haukkumistani, miten olen kiityämätön typerä tyttö, miten vaikea olen, miten en tee ikinä mitään oikein, miten ”he vanhempina on kaiken maksaneet” (eivät ole, en ole saanut ikinä pennin latia tai mitään tukea, häätkin maksoin itse) ja miten mies tulee kärsimään kun nai minut.

Koko vieraskunta (20vierasta) katsoi suu auki, minä pala kurkussa pidätin itkua. Vielä nyt 18v häiden jälkeen miehen veli vaimoineen muistavat vitsailla että häämme olivat ikimuistoiset, missään ei ole ollut niin mieleenpainuvaa puhetta.

No, myöhemmin illalla idä kävi vielä fyysisesti käsiksi joten se oli kuin kirsikka kakun päällä.

Vierailija
31/44 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Muistan hyvin, ja ollaan tilattu sama kakku samasta kondotoriasta myös esim. lastemme ristiäisiin. Paras kakku, jota olemme syöneet.

2. Muistan osittain, en koko Menua. Harmittaa, ettemme satsanneet ruokaan, jäi mieleen että se oli vähän mitäänsanomatonta...

3. Muistan hyvin. Kukat olivat superkauniit, ja muistelen vieläkin lämmöllä. Olen nähnyt vain kerran kauniimman kimpun kuin se oli.

4. Tästä olen ihan vähän epävarma, että taittuiko vaalea väri kultaan vai hopeaan.

5. Muistan hyvin. Se on lempikoruni, edelleen lähes päivittäin ihailen.

10 v häistä.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
32/44 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelut 26vuotta sitten naimisissa 5 vuotta.

Mentiin maistraatissa..yritän unohtaa..

Vanha akka kysyi :ollaanko tultu todistamaan?

Minä sanoin:öö morsianhan minä..

Käytävälle odottamaan.

Itketti koko litanian ajan

Olisi pitänyt ostaa puku...no paperilla olen naimisissa

Vierailija
33/44 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruma morsian(ko) kirjoitti:

Seurustelut 26vuotta sitten naimisissa 5 vuotta.

Mentiin maistraatissa..yritän unohtaa..

Vanha akka kysyi :ollaanko tultu todistamaan?

Minä sanoin:öö morsianhan minä..

Käytävälle odottamaan.

Itketti koko litanian ajan

Olisi pitänyt ostaa puku...no paperilla olen naimisissa

Oma vikas että luultiin todistajaksi

Taidat olla vähän yksinkertainen?

Vierailija
34/44 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6. milloin erositte?

7. kumpi jätti?

Vierailija
35/44 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

veistä haa vassa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja toinen ihmetyksen aihe, miten monella on ollut ruokana lihapullia? Eikö ne ole yleensä lapsille jotka on niin nirsoja ettei muu kelpaa? En ole koskaan törmännyt häihin joissa olisi pääruokana lihapullia, ei vaikka olisi hyvinkin pienet häät jotka pidetään kotona. Se on kuitenkin arkiruuista arkisimpia, kas kun ei jauhelihakastiketta tarjota häissä :)

Puolet liitoista päättyy eroon..vittuako sitä enää muistelemaan

Yleensä ne on ihmisen suurimmat juhlat, tai ainakin kalleimmat, joten luulisi muistavan vaikka olisi eronnutkin. Kyllä minä muistan asioita muidenkin häistä.

Vierailija
36/44 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ne on ihmisen suurimmat juhlat, tai ainakin kalleimmat, joten luulisi muistavan vaikka olisi eronnutkin. Kyllä minä muistan asioita muidenkin häistä.

ja miksiköhän? pillua ja pippeliä on maailma täys

Vierailija
37/44 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6. milloin erositte?

7. kumpi jätti?

Vierailija
38/44 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6. milloin erositte?

7. kumpi jätti?

Kysyttiin niiltä jotka ovat olleet yli 10 vuotta naimisissa, ei niiltä jotka ovat eronneet.

Vierailija
39/44 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisiin 1979. Olen ainut lapsi ja erityisesti äitini halusi valtavat häät. Vastoin meidän toivettamme. Kaupungin suurin ja hienoin ravintola oli varattuna. Meidän piti mieheni kanssa leikkiä ohjelmaa,jonne tuli takakenossa käveleviä sukulaisia. (Kaikki hienoja akateemisia). Itse olin jo saavuttanut ylemmän akateemisen tutkinnon, mutta miehelläni oli vielä genetiikkaan ja obstesiaan liittyviä juttuja. Lisäksi mieheni äiti oli vanhan ajan terveyssisar, joka pohjoisessa oli hiihtämällä talvisin jakesäisin veneillä kulkenut erämaakyliin. Arvostan häntä suuresti. Mutta mieheni tausta aiheutti konflikteja. Isä oli yrittäjä ja menestyi kovalla työllä hyvin. Mutta eiväthän he olleet ihan samaa, kuin meidän suku. Inhottaa 40 vuoden jälkeenkin. Meillä on yksi tytär, joka meni naimisiin rakastamansa miehen kanssa. Hyvä mies! Älkää ikinä puuttuko

o tavallisten nuorten elämään.

Vierailija
40/44 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vidyro on tallessa, siitä näkyy kaikki eikä ollut draamaa mistään. Reilut 30 v sitten ne omi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän