Te, joiden häistä on 10 vuotta tai enemmän! Muistatteko enää häidenne yksityiskohtia, joista todennäköisesti teitte elämää suuremman ongelman tuolloin?
1. Mikä kakku teillä oli?
2. Mitä ruokaa teillä oli tarjolla?
3. Minkäväriset kukat sinulla oli?
4. Minkävärinen kravatti, rusetti tai muu asuste puolisollasi oli?
5. Paljonko sormuksesi maksoi?
Kommentit (44)
Tänä vuonna tuli 20 v häistämme ja muistan ihan hyvin kaikki nämä. Mitään katastrofeja ei sattunut.
Appivanhemmat järjesti pari pientä kummallisuutta; anoppi rynnisti juhlapaikalle ensimmäisenä ja järjesteli istumajärjestyksen uusiksi. Pientä epäselvyyttä tuli, kun muutamat ihmiset oli pöytäkartassa eri paikassa kuin nimilaput pöydissä. Appivanhempien lempilapsi on aina ollut heidän tyttärensä ja väkisin halusivat kutsua häihimme myös tyttärensä appivanhemmat (olivat menneet naimisiin vuotta aikaisemmin). Me ei edes mieheni kanssa tunnettu heitä hyvin, pari kertaa nähty. Nämä ihmiset anoppi sitten plaseerasi heidän ja vanhempieni kanssa samaan pöytään ja heitti siskoni sieltä pois.
Appiukko piti puheen, jossa muisteli ainoastaan tyttärensä edelliskesäisiä häitä ja kehui tätä, tämän miestä ja vanhempia. Ei maininnut meitä edes nimeltä.
Nämä nyt oli vähän outoja episodeja, mutta minä lähinnä naureskelin heille siskoni ja kaasoni kanssa, itsensähän siinä vaan munasivat.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä ihmiset voi unohtaa noin paljon omista häistään? Varsinkin niitä asioita jotka on koko ajan esillä valokuvassa ja jopa omassa kädessä?
Ja toinen ihmetyksen aihe, miten monella on ollut ruokana lihapullia? Eikö ne ole yleensä lapsille jotka on niin nirsoja ettei muu kelpaa? En ole koskaan törmännyt häihin joissa olisi pääruokana lihapullia, ei vaikka olisi hyvinkin pienet häät jotka pidetään kotona. Se on kuitenkin arkiruuista arkisimpia, kas kun ei jauhelihakastiketta tarjota häissä :)
Onko sulla sormuksen hinta kiinni sormuksessa?
Lihapullat oli ainakin ennen tavallinen pitoruoka. Olen syönyt lihapullia lähes kaikissa häissä ja hautajaisissa joissa olen ollut. Meidänkin häissä oli niitä. Ne on vähän sama kuin perunat. Niitä oli ennen aina juhlissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä ihmiset voi unohtaa noin paljon omista häistään? Varsinkin niitä asioita jotka on koko ajan esillä valokuvassa ja jopa omassa kädessä?
Ja toinen ihmetyksen aihe, miten monella on ollut ruokana lihapullia? Eikö ne ole yleensä lapsille jotka on niin nirsoja ettei muu kelpaa? En ole koskaan törmännyt häihin joissa olisi pääruokana lihapullia, ei vaikka olisi hyvinkin pienet häät jotka pidetään kotona. Se on kuitenkin arkiruuista arkisimpia, kas kun ei jauhelihakastiketta tarjota häissä :)
Onko sulla sormuksen hinta kiinni sormuksessa?
Lihapullat oli ainakin ennen tavallinen pitoruoka. Olen syönyt lihapullia lähes kaikissa häissä ja hautajaisissa joissa olen ollut. Meidänkin häissä oli niitä. Ne on vähän sama kuin perunat. Niitä oli ennen aina juhlissa.
Ei ole hintalappu sormuksessa kiinni, mutta se on kalleimpia asioita joita olen itselleni koskaan ostanut, joten olisi outoa jos en muistaisi että maksoiko se satasen vai tonnin.
Ei ole lihapullat mikään pitoruoka, joskus on lapsille lihapullia ja nakkeja kun ovat nirsoja syömään kokolihaa jne. mitä aikuisten pöydässä on. Karjalanpaisti on perinteinen pitoruoka tai jopa lihakeitto, vaikka hirvikeitto, mutta ei mitkään lihapullat.
Siis video