Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä häpeät itsessäsi?

Vierailija
30.09.2018 |

Minä häpeän ettei minulla ole korkeakoulututkintoa, eikä merkityksellistä tehtävää työpaikalla. Häpeän omaa huonommuuttani työelämässä. Haluaisin olla jotakin paljon enemmän ja saada arvostusta. Hävettää kertoa ammatti ihmisille, keitä tapaan esim. lapsen harrastusten kautta.

Tiedän, oma syy etten nuorena opiskellut enempää. Silti häpeän mitättömyyttäni tällä hetkellä.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheääntäni.

Saan jatkuvasti kuulla kommenttia siitä. Uudet tuttavuudet joko nauravat että "HÖHÖHÖÖ Ootko sä huutanut äänes käheäksi?" tai "Onpas sulla paha flunssa!". Siihen on kiva kommentoida "Ei/En, mulla on aina tällainen ääni.

Ja sitten se naureskelija on ihan hiljaa, ja kumpikaan ei puhu enää mitään.

Tai sitten aletaan vittuilla käheällä äänellä, matkitaan sitä mitä sanoin. Esim. yhdessä ulkotapahtumassa olimme kaverini kanssa myymässä lippuja. Sanoin ihan asiallisesti että "Päivää. Kilpailija ja yksi huoltohenkilö pääsevät ilmaiseksi, jos autossa on ylimääräisiä niin heidän pitää ostaa lippu." En tosin ehtinyt sanoa muuta kuin "Päivää. Kilpaili" kun kuski keskeytti kähisten "No päivää päivää ei me lippuja osteta". Toisella puolella autoa oli kaverini myymässä myös lippuja. Hän takelteli ja änkytti, mutta hänelle ei kukaan kuittaillut. Mutta minä, jolla on käheä ääni, sain vähän väliä kuulla vttuilua.

Ja joka paikassa kaikki ihmettelevät ääntäni ja kyselevät siitä. Siitä on tullut rajoittava tekijä. Sille naureskellaan, ja vttuillaan.

Ei enää huvita puhua kenellekään, kun kukaan ei kuule mitä sanon ja kuittailevat vain äänestäni. Olen siis mielummin hiljaa, ja se on tehnyt minusta yksinäisen kun en enää osaa tutustua uusiin ihmisiin.

EI auta puheterapiat ja äänenvahvistimet, joten neuvoja on turha luetella, niitä olen tämän elämän varrella kuullut niin mukatietäjiltä kuin oikeilta alan ammattilaisiltakin aivan tarpeeksi.

Vierailija
22/42 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Liiallista avoimuuttani.

En osaa olla hölöttämättä mielessäni olevia asioita.

En myöskään osaa lukea ihmisistä, ovatko he kiinnostuneet jutuistani, vai pitkästytänkö vain heitä.

Mulla just päinvastoin nämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaamattomuutta.

Puhevikaa.

Punastelua.

Ulkonäköä varsinkin valokuvissa.

Juuriani.

Vierailija
24/42 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa liioitella osaamistani esim. työhaastattelussa, enkä osaa verkostoitua "oikeiden" ihmisten kanssa.

Vierailija
25/42 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujoutta.

Takeltelua.

Puhumista.

Vierailija
26/42 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen armollinen itselleni enkä häpeä mitään.

Vierailija
27/42 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverittomuuttani.

Kouluaikoina mulla oli vielä kavereita, mutta kun tiet erkani koulujen loputtua ja kasvettiin aikuisiksi, olen nyt löytänyt itseni tilanteesta jossa minulla ei ole yhtään kaveria.

Yritän esittää ettei tämä haittaa minua ollenkaan, mutta kyllä se haittaa. Yksin ei ole kiva olla 24/7.

Vierailija
28/42 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
29/42 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin häpeänaihe taitaa tällä hetkellä olla se, etten kuollut siihen, kun synnyin keskosena. Kaikki olisi ollut itselle ja muille paljon helpompaa. Ja mitä muuta häpeän itsessäni... ihan kaikkea.

Vierailija
30/42 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret häpesin useitakin asioita. Iän mukana olen oppinut ettei kannata hävetä mitään ominaisuutta ei ulkoista tai muutakaan..meillä on vain yksi elämä ja sitä ei kannata heittää hukkaan häpeämällä asioita. Nauttikaa elämästä toivoo 68 v. Mummo

Vierailija
31/42 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan kaikkea. Sitä, että olen 30-vuotias enkä ole koskaan seurustellut, olen yksinäinen, mulla on aa-kupin tissit, keskivartalolihavuus, kainaloläskit, sisäreisiläskit, kaksoisleuka, naama täys pisamia, roiskeläppäp-illu.

Jos olisit joskus valmis katsomaan kiltin miehen suuntaan jolle sisin ratkaisee ihmisessä niin sun ei tarvitsi hävetä itseäsi turhaan.

Vierailija
32/42 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeän sitä, että tulen usein ihmissuhteissa kurjasti kohdelluksi.

Vierailija
33/42 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä häpeän ikääni, 55v, sekä kontaktien puutetta. Jäin työttömäksi yt-neuvotteluissa, opiskelin uuden ammmatinkin, jonka piti olla varma työllistäjä, mutta työttömänä olen silti. En ole osannut koskaan luoda verkostoja, olen introvertti. Mitä vanhemmaksi tulen, sen vaikeampaa kaikki on.

Vierailija
34/42 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäössä:

-Rinnat silloin kun en ole innostunut

-Allit

-Reidet

-Finnit

-Leuka

-Kynnet

-Hiukset

-Jalkaterät

Luonteessa:

-Ujous

-Epäkarismaattisuus

-Ilkeät ajatukset

-Sotkuinen

-Typerä

Ja valtaisat aukot sivistyksessä ja hullun maine.

Vierailija
35/42 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea.

- pitkäaikaistyöttömyyttä

- koulutuksen puutetta

- isoa nenää

- pientä penistä

- keskivartalolihavuutta

- puhevikaa

- köyhyyttä

- seksi- ja seurustelukokemuksen totaalista puutetta

- osaamattomuutta

- kimeää ääntä

- keskinkertaisuutta

- kyvyttömyyttä päättää päiväni

Vierailija
36/42 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismia. :(

Vierailija
37/42 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanat menevät minulla helposti sekaisin varsinkin silloin kun olisi tärkeää puhua selkeästi ja yksiselitteisesti. Minulla on aina hirveä stressi työpaikalla siitä, että osaisin ilmaista asiani riittävän selvästi. Olen töissä Tampereella, ja nämä paikalliset ihmiset ovat aivan järkyttävän tosikkoja. Jos en jostain syystä saa aloittamaani lausetta ihan kunnialla maaliin, nämä tuijottavat  vaan kuin lehmä uutta veräjää mitenkään auttamatta, kuin odottaen että menen entistä enemmän sekaisin puheissani. Olen asunut muuallakin, eikä tällaista puhekulttuuria ole ollut missään muualla. Varmaan kerran viikossa mietin työpäivän jälkeen posket punaisina, että nyt joku työkaveri tai asiakas sai varmaan taas väärän käsityksen jutuistani.

Vierailija
38/42 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin oikein tarkkaan.

Tuntuu että en löydä yhtään mitään, mitä en häpeäisi. Kaikki minussa on väärin.

Vierailija
39/42 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanat menevät minulla helposti sekaisin varsinkin silloin kun olisi tärkeää puhua selkeästi ja yksiselitteisesti. Minulla on aina hirveä stressi työpaikalla siitä, että osaisin ilmaista asiani riittävän selvästi. Olen töissä Tampereella, ja nämä paikalliset ihmiset ovat aivan järkyttävän tosikkoja. Jos en jostain syystä saa aloittamaani lausetta ihan kunnialla maaliin, nämä tuijottavat  vaan kuin lehmä uutta veräjää mitenkään auttamatta, kuin odottaen että menen entistä enemmän sekaisin puheissani. Olen asunut muuallakin, eikä tällaista puhekulttuuria ole ollut missään muualla. Varmaan kerran viikossa mietin työpäivän jälkeen posket punaisina, että nyt joku työkaveri tai asiakas sai varmaan taas väärän käsityksen jutuistani.

Oho, sama kokemus Tampereesta! Asun Helsingissä, jonka kaiketi pitäisi olla erityisen kuuluisa töykeistä ihmisistä, mutta olin ihan järkyttynyt tamperelaisten epäkohteliaisuudesta pari vuotta sitten, kun olin kaupungissa käymässä ja kysyin neuvoa oikealle bussipysäkille. Kysyin kahden eri pysäkin odottelijoilta, kymmenkunta tyyppiä molemmissa, ja nämä vain tuijottivat mykkinä takaisin. Jälkimmäiseltä pysäkiltä yksi sitten sai mutistua, että ”no enpä nyt tiiä, mistä lähtee”. Ihan täysi haista paska -meininki, mikä on sinänsä harmi, koska itse kaupunkihan olisi oikein kiva.

Aiheesta:

Häpeän rumia hampaitani. Mulla on vinot etuhampaat ja näytän tosi ärsyttävältä hymyillessä.

Häpeän olla läski. En ole ylipainoinen, mutta mulla on silti reippaasti ylimääräistä ja inhoan sitä, miten ihra tursuaa eikä mikään vaate istu kauniisti.

Häpeän kaikkia tyhmiä juttuja, mitä olen tehnyt ja sanonut joskus kymmenen vuotta sitten. En pääse niiden miettimisestä yli enkä ympäri, vaikka miten yrittäisin.

Vierailija
40/42 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeän löysää *nustani ja miltä se tuntuu mieheni *enikselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi