Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi epäilet, ettei terapia voi auttaa?

Vierailija
30.09.2018 |

Oletko ollut terapiassa eikä siitä ole ollut apua vai mihin epäilemisesi perustuu?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska terapia ei auta kaikille ja kaikkeen, eikä ole mikään aina kaiken korjaava ihmelääke jo ihan tutkitustikin.

Vierailija
22/25 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun terapeuttini ei koskaan sanonut juuta eikö jaata mihinkään. Päiväkirjan kirjoittaminen on yhtä hyödyllistä: sekään ei kommentoi mutta maksaa vähemmän.

Täyttä skeidaa, kokemusta on! Mietin käykö joku ihan säännöllisesti tällaisissa tapaamisissa? Psykiatri tuijottaa intensiivisesti sanaakaan sanomatta, yrität keksiä lisää sanottavaa, et keksi enää mitään ja huoneen täyttää piinaava hiljaisuus. Samat asiat voin kertoa vaikka koiralle ja ilmaiseksi.

Minä kävin. Ihan hullua. Suuri virhe elämässäni. Se Freudko tämän keksi? Se seko äijä joka hääri okkultisissa piireissä ja lopulta otti hengen itteltään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun terapeuttini ei koskaan sanonut juuta eikö jaata mihinkään. Päiväkirjan kirjoittaminen on yhtä hyödyllistä: sekään ei kommentoi mutta maksaa vähemmän.

Teit vahingossa ison oivalluksen. Aikanaan työelämässä totesin että kun oli joku hankala ongelma, ei meinannut ratketa millään, sitten selitti sen kolleegalle niin se ratkesi ilman että kuuntelija oli ehtinyt kommentoida.

Eli se jäsentely toiselle henkilölle toi mukanaan sen ratkaisun.

Itse en ole käynyt terapiassa mutta uskon sen tehoon. Jos joskus joudun sellaiseen tilanteeseen, käyn siellä kolme kertaa ja lopetan siihen jos ei tule positiivista vastetta.

Vierailija
24/25 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeehän se missä kunnossa kansanedustajat ovat

Vierailija
25/25 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä ongelmia pitää keksiä? Miksi epäilet ongelmia? Miksi luulet tietäväsi toisen ihmisen maailmankuvan?

Miksi avautua jos ei sovi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi