Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen nimeksi Elsi?

Vierailija
30.09.2018 |

Vai onko liian "mummonimi"? Minusta todella kaunis ja sointuva, eikä niin yleinen kuin Elsa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden pikku-Elsin. Kiva nimi.

Vierailija
2/21 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nimi

Enemmän Elsa minusta on mummomainen, kuin Elsi. Mutta johtuu varmaan siitä, että niin lapseni isomummo ( joka nyt olisi 102 v), että mummoni sisko (joka olisi nyt 112 v) olivat Elsoja.

Elsi on sellainen pirtsakan pisamaisen tytön nimi mun mielikuvissa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaunis nimi

Enemmän Elsa minusta on mummomainen, kuin Elsi. Mutta johtuu varmaan siitä, että niin lapseni isomummo ( joka nyt olisi 102 v), että mummoni sisko (joka olisi nyt 112 v) olivat Elsoja.

Elsi on sellainen pirtsakan pisamaisen tytön nimi mun mielikuvissa :)

Ja lisään vielä, että mummomaisissa nimissä ei ole kyllä mitään vikaa. Mummot ovat ihania.

Vierailija
4/21 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa Elsekin on nimi, taitaa olla aika harvinainen.

Vierailija
5/21 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä todella yleinen. Teen sijaisuuksia eri päiväkodeissa ja Elsejä ja Elsoja riittää niin että menevät jo sekaisin.

Vierailija
6/21 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elsi on ihana! Tykkään myös Eevi-nimestä.

Jos minulla olisi kaksi tyttöä, niin nuo kai olisivat nimet.

Vierailija
7/21 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elsi, Elvi ja Eevi ovat minun suosikkinimiä tytölle, vaikka olenkin vapaaehtoislapseton :D Tuntuu siltä että yhteen aikaan kaikkien tuttujeni tyttöjen nimi alkoi A-kirjaimella. Eräs kaveri on opettaja ja sanoi ettei enää erota esim. Anna ja Sofia nimisiä tyttöjä luokassa toisistaan kun niitä on 3 tai 4 kpl per luokka.

Ella on pikkutyttönimi ja Elsa on mummonimi.

Vierailija
8/21 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elsasta tulee mielleyhtymä siihen kolkkoon Temptation Island-Eliakseen..... *puistatus* Sehän käytti Frozen Elsa-paitaakin.

Vierailija
9/21 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä todella yleinen. Teen sijaisuuksia eri päiväkodeissa ja Elsejä ja Elsoja riittää niin että menevät jo sekaisin.

Miks pitää alapeukuttaa :D Totuus se vaan on. Mut ilmeisesti kaikilla on kauhee hinku saada just nää nimet lapselleen.

Vierailija
10/21 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D joillekin alapeukuttajille ei ilmeisesti mieleinen tämä jonkun omakohtainen kokemus! Naurettavaa alapeukuttaa tällaista

Vierailija
11/21 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elsasta tulee mielleyhtymä siihen kolkkoon Temptation Island-Eliakseen..... *puistatus* Sehän käytti Frozen Elsa-paitaakin.

Olet varmaan äärimmäinen poikkeus mielleyhtyminesi. Itse olen siitä onnekkaassa asemassa, etten tiedä edes kuka tuollainen tyyppi on. Mut veikkaan, et vaikka joku tietäisi, niin tuskin assosioisi vastaavalla tavalla.

Vierailija
12/21 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo- ja pappanimet ovat nyt muodissa.

Omilla aikuisilla lapsillani on harvinaiset, modernit nimet. He kyllä kuulema tykkäävät niistä itsekin. Koskaan ei ollut luokalla toista samannimistä. Eikä muuallakaan tule vastaan.

Nyt varmaan laittaisin omien isovanhempieni nimiä. Silloin Hiljat ja Einot eivät tulleet kuuloonkaan.

Aikaa kutakin mennään.

Vierailija
13/21 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks pitää alapeukuttaa :D Totuus se vaan on. Mut ilmeisesti kaikilla on kauhee hinku saada just nää nimet lapselleen.

TUliko tämä Frozenin myötä. Minä lopetin päiväkotityöt reilu vuosi sitten ja yhtään Elsaa tai Elsiä ei 15 vuoden ja 16 päiväkodin aikana osunut kohdalle. Yhden työkaverin lapsi kyllä oli Elsa.

Vierailija
14/21 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elsi on suunnilleen rumin naisten nimi mitä tiedän. 

Mutta full disclosure: Tunnen erään Elsin, jota en voi sietää, rasittava ihminen, joka puhua pälättää jatkuvasti kamalalla savolaismurteella.  Elsi on tekopirteä, tekotehokas touhottaja. 

Tosin ilman tuota tuntemaani ilkeää ja epäystävällistä Elsiä, nimi maistuu tylsältä ja pliisulta, siinä ei ole mitään dynaamista, tulee joku "laivalla pienoinen kahvila"- fiiilis tuosta nimestä. Eli joku sievistelevä miehille liehakoija tyyppi.

Vierailija
15/21 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvä. Elina tai Elli tai Elle esimerkiksi.

Elsi on ylimakea, ylikypsä siirapilla valeltu luumu.

Vierailija
16/21 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että Suomessa Vrk:n mukaan kaikkinensa 654 Elsi-nimistä päiväkoti-kouluikäistä lasta. Tähän on laskettu myös ne, joilla nimi ei ole ensimmäinen etunimi.

Jännä sikäli, että juuri sinun kohdallesi on osuneet ne Elsit.  

Vierailija
17/21 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tykännyt mun mummonimestä aina. Kun olin lapsi sitä ei ollut juuri kellään ja nyt se on ollut yksi suosikkinimistä.

Vierailija
18/21 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että Suomessa Vrk:n mukaan kaikkinensa 654 Elsi-nimistä päiväkoti-kouluikäistä lasta. Tähän on laskettu myös ne, joilla nimi ei ole ensimmäinen etunimi.

Jännä sikäli, että juuri sinun kohdallesi on osuneet ne Elsit.  

Verrokkina esim. Sofia, joita samalta ajalta  (2010-18) 16 101.

Vierailija
19/21 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta Elsi on suloinen nimi.

Sanokoon kuka mitä lystää, mutta tykkään tuosta nimestä.

Jos jollekulle tulee jotain outoja fiiliksiä, niin ohi vaan.

Lapselle nimi oman maun mukaan, tottakai!

Vierailija
20/21 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tyttäreni on Elsi. Yhtään kaimaa ei ole vielä tässä 6 vuoden aikana tullut vastaan. Elsoja kylläkin samassa ikäluokassa jonkin verran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän