Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilkeys on lopulta vain kuulijan korvien välissä. Ilkeys on vain käsite

Vierailija
30.09.2018 |

Jos niin päätämme, niin sitä ei ole. Olen itse ollut mm. pahasti koulukiusattu, perheväkivallan uhri lapsuudenkodissa, vähän työpaikkakiusattukin parikymppisenä. Sekä käynyt läpi vaikean parisuhteen. Olenpa ollut kai somekiusattukin jossain vaiheessa.

Silti olen sitä mieltä että normaalissa ihmisten välisessä kanssakäymisessä ilkeys on vain kuulijan korvien sisällä. Sitähän voi tulkita ilkeilyksi oikeastaan ihan mitä vaan ja leimata sen perusteella pahimmillaan toisen ihmisen ilkeäksi. Suurin osa ihmisistä ei ilkeile, vaan esimerkiksi kiusaamista kokenut ihminen kuulee muiden puheissa ilkeilyä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä erotan ihan hyvin, milloin joku on mulle tahallaan ilkeä. Miksi ihmeessä ottaisin sellaisen omaksi syykseni?

Vierailija
2/15 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä erotan ihan hyvin, milloin joku on mulle tahallaan ilkeä. Miksi ihmeessä ottaisin sellaisen omaksi syykseni?

Miksi joku olisi sulle tahallaan ilkeä? Millaisissa tilanteissa sitä tapahtuu? Uskon että aika harvoin aikuisten ihmisten kesken julkisilla paikoilla kukaan lyttää tai ilkeilee

.Kannattaa miettiä voiko kuitenkin omassa suhtautumisessa olla parannettavaa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eli toiselle saa sanoa ihan mitä sylki suuhun tuo, ja on sitten kuulijan omalla vastuulla onko se hänen mielestään ilkeää vai ei?

Vierailija
4/15 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin lopetatte sen vastuun pakoilemisen, opetelkaa olemaan ihmisiksi älkääkä aina haukkuko muita ja syyllistä heitä kuinka he reagoivat sinun epäkunnioittavaan käyttäytymiseen. Kaikilla on oikeus tuntea miten tuntevat eikä potea syyllisyytä jos itseään on aidosti loukattu. Ja ne huonot tavat omaavat ihmiset saisivat mennä hevonkuuseen tekopyhine mottoineen kuinka heissä ei vikaa ole ja opetella emotionaalista älykkyyttä, empatiaa ja tilannetajua.

Vierailija
5/15 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin eli toiselle saa sanoa ihan mitä sylki suuhun tuo, ja on sitten kuulijan omalla vastuulla onko se hänen mielestään ilkeää vai ei?

No periaatteessa juurikin noin. Sinulla on itse voima päättää mistä loukkaannut, minkä annat mennä ihon alle. Mielenhallinta on mahtava voima.

Vierailija
6/15 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinuakaan ole sitten varmaan kiusattu, vaan se on vain sinun omien korviesi välissä siltä tuntunut.

Vaikea parisuhde? Eli päätit itse kokea sen vaikeaksi, ei vika parisuhteessa ollut.

Vierailija
7/15 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan eri asia päättää olla välittämättä ilkeydestä kuin väittää, ettei sitä ole. Ilkeys on tahallista pahansuopuutta.

Toki jotkut ihmiset ovat myös sillä tavalla sairaita, että kuvittelevat olevansa ilkeyden kohteita, vaikka eivät oikeasti ole. Esimerkiksi epäluuloisesta persoonallisuushäiriöstä kärsivät ovat tällaisia.

Vierailija
8/15 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun, kyllä se sinun ilkeytesi on peräisin ihan sieltä sinun korviesi välistä. Toki vastaanottava osapuoli voi päättää olla välittämättä ilkeydestäsi, mutta ei se sitä tosiasiaa poista, että sinä olet ilkeä ihminen ja yksin vastuussa suustasi päästämistäsi ilkeyksistä. Suurin osa ilkeistä ihmisistä on ilkeitä, koska ovat tyytymättömiä itseensä, elämäänsä ja valintoihinsa, mutta sen sijaan, että ottaisivat tästä vastuuta, purkavat tyytymättömyyttään ilkeilemällä muille. Toki on myös ihan näitä syntyjään ilkeitä kus*päitä, mutta enemmistö ilkeistä on noita säälittäviä luusereita, jotka luulevat, että oma olo paranee muita kiusaamalla.

Vierailija
9/15 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sinuakaan ole sitten varmaan kiusattu, vaan se on vain sinun omien korviesi välissä siltä tuntunut.

Vaikea parisuhde? Eli päätit itse kokea sen vaikeaksi, ei vika parisuhteessa ollut.

Ajattelen että kiusaaminen on eri asia. Olisin kuitenkin lapsena eri tavalla suhtautumalla voinut saada jopa oman kiusaamisen kierteeni katkeamaan. Parisuhteessa taas ylireagoin aika paljon miehen sanomisiin. Ylireagointi kärjistyi raskausaikana, jolloin erosimmekin. Ap

Vierailija
10/15 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen että kiusaaminen on eri asia. Olisin kuitenkin lapsena eri tavalla suhtautumalla voinut saada jopa oman kiusaamisen kierteeni katkeamaan. Parisuhteessa taas ylireagoin aika paljon miehen sanomisiin. Ylireagointi kärjistyi raskausaikana, jolloin erosimmekin. Ap

Niin että sinun kohdallasi asia onkin eri, mutta jos jollekin toiselle vittuillaan ja ollaan ilkeitä työpaikalla tai kaveriporukassa niin ei se mitään kiusaamista ole vaan omasta asenteesta kiinni :D

Vierailija
11/15 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ilkeilyä (jatkuessaan eräs kiusaamisen muoto, jos se ei ole vain kaverien keskinäistä huumoria) tapahtuu, joissain piireissä paljonkin, ja harvoin se loppuu vain sillä että yrittää olla välittämättä. Eikä siitä ole välttämättä edes mahdollista olla välittämättä. Jos itse ei välittäisikään niin se vaikuttaa usein muiden suhtautumiseen negatiivisesti jos antaa kohdella itseään huonosti.

Vierailija
12/15 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja jos kukaan koskaan ei puutu ilkeilyyn niin ilkeilijät olettavat toimintansa olevan oikeutettua. Rohkeat eivät vaikene ja niele kaikkea vaikka kuinka olisi mielenhallinta kunnossa.

Vierailija
13/15 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa tätä taas. Ei vain jaksa.

Vierailija
14/15 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenelläkään ole oikeutta päättää, mitä toinen saa tuntea.

Vierailija
15/15 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jotkut on ihan oikeasti ilkeitä ja mustamaalaa ja levittelee juttuja joita ne sitten naureskelee ja jos kiusataan niin ei se ole niin että vaan tuntuu siltä jos siltä tuntuu niin sitä on oikeasti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän