Kutsuin kaverin kylään toi lapsensa mukana:O
Juu pilasi sitten minunkin sunnuntain, miksi niitä lapsia pitää raahata joka paikkaan mukana.
Kommentit (15)
Onko kaverisi nyt luonasi? Oletko hyvä emäntä?
Minkä ikäinen lapsi?Kuvitteleeko ap että lapsille saa noin vaan hoitajan?
Muista sanoa kaverillesi ettei ota lapsiaan mukaan ensi kerralla, niin tietää pysyä sinusta erossa.
Vierailija kirjoitti:
On kai sillä lapsella isä.
Ap, pilasi sinunkin sunnuntaisi? Kenen muun sunnuntain kaveri pilasi?
Sano ettet halua lapsia mukaan. Voi sitten kaveri olla tulematta jos haluaa itse olla lastensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kai sillä lapsella isä.
Ei kaikilla lapsilla ole. Joidenkin lasten isät (ja äiditkin) ovat sellaisia, ettei heille voi lapsia jättää. Surullista mutta totta.
Jaa. Meilläpäin on liian yleistä, että kahvikutsuun tulee koko perhe. Enpä sitten enää ole kutsunut.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen? Raahata se nyt kukonlaulun aikaan jollekin joutavalle vanhalle piialle kahvittelemaan..
Voi ziisus näitä palstavelojen provoja. Jos kaverilla on pieni lapsi, sen lapsen kanssa on aika pakko liikkua yhdessä. Taaperoa ei voi jättää yksin kotiin, ja puoliso ei ole välttämättä kotona niin, että voisi hoitaa lasta sillä välin kun vaimo kahvittelee. Oletko ap koskaan kuullutkaan vuorotöistä? Ehkä miehellä on omat menonsa? Tai ehkä sitä siippaa ei edes ole.
Jos jonkun kaverin pienen lapsen kanssa liikkumiset noin kiristävät nutturaa, on ehkä parempi olla kutsumatta sitten. Tietääpä kaverikin, että sinä olet sen tyypin itsekäs mulkero, josta kannattaa pysyä loitolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen? Raahata se nyt kukonlaulun aikaan jollekin joutavalle vanhalle piialle kahvittelemaan..
Se ei kyllä aloituksesta mitenkään käynyt ilmi. Oliko lapsi jotenkin kovin vastahakoinen lähtemään mukaan? Ei kai kukaan lähde kahvittelemaan kukonlaulun aikaan? Ei kai sellaisestakaan ollut puhetta?
Itsekin kyllä lapsettomana olen sitä mieltä, että näen kavereitani mieluiten ilman lapsia. Olen ammatiltani varhaiskasvatuksenopettaja, ja lapset muistuttavat liikaa töistä. Pari viikkoa sitten olin sopinut sunnuntaina tapaavani ystävääni klo 12 kahvilassa. Hän soitti puoli tuntia aikaisemmin ja kysyi, lähtisinkö sitten lounaalle ystävän, hänen 4-vuotiaan poikansa, miehensä ja appiukkonsa kanssa. Olin aivan pöyristynyt ja vastasin, että ajattelin kyllä sinua vain tavata. Niin sitten tehtiin. Lapsi, isä ja appiukko lounastivat keskenään. Minä vietin pari tuntia ystäväni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon joutunu ottaan yhden pienen konttaajan kampaajallekkin mukaan. Ei oo hoitajia.
Minusta se on kyllä kutsutun tehtävä sanoa, jos ei pääse tai halua tulla ilman lastaan, koiraansa, miestään tai vaikka anoppiaan. Ja sitten kutsuja joko ehdottaa toista tapaamiskertaa tai sanoo, että ihan ok, että lapsi/koira/mies/anoppi tulee mukaan.
Kai sanoit kutsuessasi, että tule yksin, kutsu on vain sinulle. Kyllä meillä suoraan sovitaan, mennäänkö yksin vai lasten kanssa vaikka kahvilaan.