Miten toimitte kun ystävä tekee oharit?
Tutustuin viisaalta ja fiksulta vaikuttavaan naiseen ollessani opiskelemassa. Tultiin hyviksi ystäviksi.
Sitten vaihdoin paikkakuntaa. Olin entiseen tapaan yhteyksissä, kyselin kulumisia viime keväällä, kesällä ja hän ei edes avannut viestejäni Messengerissä. Jotenkin tämä on tosi ikävä signaali että on Facebookissa mutta ei vastaa siellä.
Nyt sitten hän isosti ilmoitti juuri somessa että tulee paikkakunnalleni ja nähdään vuoden tauon jälkeen. Ei taaskaan viikkoon avannut viestiäni kun kysyin minä päivänä mennään kahville yms. Taas tuli hänestä outo olo.
Somessa päivityksiä Altaalta, Helsingin ravintoiloista sieltä ja täältä. Mutta kahville ei ehditty vaikka olin itse koko ajan 1-2km päässä.
Minua loukkaa että näitä viestejä ei edes avata. En ole niitä tosin montaa ole lähettänytkään kun kesällä huomasin tämän huonon loukkaavan käytöksen.
Minua loukkaa että hän ilmoittaa että tavataan vaikka hänellä ei ole tähän tarkoitustakaan.
On jotenkin tosi loukattu ja hyväksikäytetty olo. Tekisi mieli poistaa tälläinen ihminen FB kavereista ja lopettaa tämä ystävyyden naurettava yrittäminen - mulla on kyllä paljon ihan erilaisia ystäviä. eihän tämä ole edes tuttavuutta saati kaveruutta tai ystävyyttä.
Viestiin vastaamisessa menee 10sekuntia ja kahvittelussa10 minuuttia. Minulle kyse on periaatteesta. Hän olisi voinut myös sanoa että nyt 1 vkon lomallaan ei ehdi tavata ollenkaan.
Miten Te toimisitte?
Kommentit (31)
Minä käytän yhteydenpidossa ystävieni kanssa Whatsappia tai ihan pelkkiä tekstiviestejä, jotka toimivat aina. Tämä Fb-aika on muuttanut käsityksen ystävyydestä aivan toisenlaiseksi. Jos tämä sinun "ystäväsi" ei todellakaan halua tavata sinua irl, niin heivaa se pois tai laita ainakin 2-kategorian ystäväksi, jonka kanssa voi läpätä silloin, kun itsellä on siihen aikaa ja kiinnostusta.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän yhteydenpidossa ystävieni kanssa Whatsappia tai ihan pelkkiä tekstiviestejä, jotka toimivat aina. Tämä Fb-aika on muuttanut käsityksen ystävyydestä aivan toisenlaiseksi. Jos tämä sinun "ystäväsi" ei todellakaan halua tavata sinua irl, niin heivaa se pois tai laita ainakin 2-kategorian ystäväksi, jonka kanssa voi läpätä silloin, kun itsellä on siihen aikaa ja kiinnostusta.
Olen niin pettynyt ja vihainen että tekisi mieli poistaa Facebookista - jäisi se vähäinenkin tykkäily ja esittäminen.
Näin täytyy ilmeisesti toimia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen niin pettynyt ja vihainen että tekisi mieli poistaa Facebookista - jäisi se vähäinenkin tykkäily ja esittäminen.
Näin täytyy ilmeisesti toimia.
Ap
Ei tarvi välttämättä poistaa, mutta käsittelet häntä 2-luokan kaverina ja piruuttaan katsot, mitä peliä hän pelaa. Jos hän ehdottaa jotain tapaamista, sinulla on silloin aina jotain muuta menoa. Näinhän hänkin tekee sinun suhteen. Ja tosiaankin kaikki tapahtuu silloin, kun sinulle sopii.
Haluaisin poistaa kokonaan siitä syystä, että oma luottamukseni ja kunnioitukseni on mennyt kokonaan.
Tiedän että asia ja oharinsa painaa minua myöhemminkin ja koen vaikeana pitää edes 2. luokan kaverina tälläistä.
Jotenkin en halua että hänellä on mitään mahdollisuutta edes seurata elämääni somesta kun käyttäytyy näin laskelmoivasti ja kylmästi.
Ap
Mulle oharit tarkoittaa, että on sovittu aika ja paikka, missä nähdään, mutta toinen mitään ilmoittamatta ei saavukaan paikalle. Eikä vastaa viesteihin eikä puheluin, jos yrittää tiedustella, missä on ja meneekö vielä kauan.
Ymmärrän kuitenkin aloittajan loukkaantumisen. Toinen olisi voinut edes ilmoittaa, että ei ehdikään paikkakunnalla käydessään tavata. Selkeästi teille on käynyt niin, että ystävyytenne on laimennut ja tällä toisella on ollut paikkakunnallasi niin paljon muuta tärkeämpänä pitämäänsä ohjelmaa, että sinun tapaamisesi on jäänyt.
Poista hänen FB-kavereistasi, jos se tuntuu sinusta hyvältä.
Ihan hyvin voit poistaa hänet kavereista, turhaa pitää 2. luokan kaverina jotain jonka kanssa ei halua olla tekemisissä ihan vain että pääsisi kostamaan. Jos kaveri alkaa kyselemään niin voit vastata ihan rehellisesti että hän ei ikinä vastaa viesteihisi jne, joten ajattelit ettette enää ole kavereita.
Mul on tällainen ”ystävä”. Ollaan lapsuudenkavereita ja jossain vaiheessa etäännyimme. Sitten hän yhtäkkiä alkoi pitää yhteyttä minuun ja erääseen toiseen ystäväämme. Miten olisi kiva nähdä ja pitää yhteyttä. Sitten kun hänelle ehdotti tapaamista oli vastauksena radiosilence. Aina. Sitten kun hän ehdotti tapaamista olisi pitänyt olla heti valmiina. Sama jatkuu yhä kymmenen vuotta myöhemmin. Emme juurikaan tapaa, koska lopetimme ystäväni kanssa tapaamisten ehdottelun.
Tällä ihmisellä on paljon kavereita, joten ihmettelen miksi edes haluaa pitää yhteyttä meihin lapsuudenkavereihinsa. Toki meillä on ihan mukavaa, kun tapaamme, mutta on sen verran vaivalloista etten jaksa edes yrittää kaveerata.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin voit poistaa hänet kavereista, turhaa pitää 2. luokan kaverina jotain jonka kanssa ei halua olla tekemisissä ihan vain että pääsisi kostamaan. Jos kaveri alkaa kyselemään niin voit vastata ihan rehellisesti että hän ei ikinä vastaa viesteihisi jne, joten ajattelit ettette enää ole kavereita.
Tosi hyvä pointti tässä. Ihan turha pitää kaverina vain että pääsisi ”kostamaan”.
Kaikista ihmistyypeistä jotenkin pahimpia ovat nämä väijyvät, jotka ovat paikalla mutta eivät vastaa. Niin laskelmoivaa ja itsekästä käytöstä!
Hyi!
Jos pitäisin tätä ihmistä hyvänä ystävänäni, niin loukkaantuisin ja miettisin, että ollaanko oikeasti hyviä ystäviä vai onko se ystävyys ollut vaan minun päässäni. Välit kyllä viilenisivät
Mutta jos kyseessä on kaveri tai tuttu, niin ymmärtäisin, että hänen Helsinki-viikkonsa on jo bookattu täyteen ohjelmaa. Ja se olisi ok, treffaillaan jonain parempana ajankohtana sitten.
Itselläni oli lapsuudenystävä joka jossain vaiheessa alkoi tehä ohareita. Ensin ne oli tyyliin lähdettiin yhdessä baariin ja täysin ilmoittamatta hän vaan saattoi lähteä ja jättää minut yksin ihmettelemään että mitähän tapahtui. Lopulta asuttiin eri kaupungeissa ja sovittiin että hän tulee luokseni viikonlopuksi. Olin varannut koko viikonlopun häntä varten ja valmistellut, ostanut ruuat yms. ja siinä vaiheessa kun hänen piti jo olla luonani hän ilmoittaa ettei pääsekkään tulemaan. Viimeisen kerran oltiin sovittu näkevämme toisessa kaupungissa, olin kotoa juuri lähdössä kun hän ilmoitti taas ettei valitettavasti pääsekään. Silloin päätin etten enää koskaan sovi hänen kanssaan mitään kahdenkeskistä. Olemme nähneet muutaman kerran niin, että paikalla on ollut muitakin, kun isompi porukka kokoontuu, niin ei ole väliä jättääkö hän tulematta.