Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimitte kun ystävä tekee oharit?

Vierailija
30.09.2018 |

Tutustuin viisaalta ja fiksulta vaikuttavaan naiseen ollessani opiskelemassa. Tultiin hyviksi ystäviksi.

Sitten vaihdoin paikkakuntaa. Olin entiseen tapaan yhteyksissä, kyselin kulumisia viime keväällä, kesällä ja hän ei edes avannut viestejäni Messengerissä. Jotenkin tämä on tosi ikävä signaali että on Facebookissa mutta ei vastaa siellä.

Nyt sitten hän isosti ilmoitti juuri somessa että tulee paikkakunnalleni ja nähdään vuoden tauon jälkeen. Ei taaskaan viikkoon avannut viestiäni kun kysyin minä päivänä mennään kahville yms. Taas tuli hänestä outo olo.

Somessa päivityksiä Altaalta, Helsingin ravintoiloista sieltä ja täältä. Mutta kahville ei ehditty vaikka olin itse koko ajan 1-2km päässä.

Minua loukkaa että näitä viestejä ei edes avata. En ole niitä tosin montaa ole lähettänytkään kun kesällä huomasin tämän huonon loukkaavan käytöksen.

Minua loukkaa että hän ilmoittaa että tavataan vaikka hänellä ei ole tähän tarkoitustakaan.

On jotenkin tosi loukattu ja hyväksikäytetty olo. Tekisi mieli poistaa tälläinen ihminen FB kavereista ja lopettaa tämä ystävyyden naurettava yrittäminen - mulla on kyllä paljon ihan erilaisia ystäviä. eihän tämä ole edes tuttavuutta saati kaveruutta tai ystävyyttä.

Viestiin vastaamisessa menee 10sekuntia ja kahvittelussa10 minuuttia. Minulle kyse on periaatteesta. Hän olisi voinut myös sanoa että nyt 1 vkon lomallaan ei ehdi tavata ollenkaan.

Miten Te toimisitte?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa käytöstä tältä ”ystävältä” kyllä normaalisti viestiin vastataan ja nopea tapaaminenkin on vain järjestelykysymys.

Unohda koko tyyppi. Kuulostaa hyväksikäyttäjältä ja etujen tavoittelijalta.

Vierailija
2/31 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sitä taas paljastui että nämä herttaiset ihmiset eivät olekaan....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot sille vaan naamakirjan naama. Ennen tuloaan varasi sinut, jos olisi ollut yksikin tyhjä hetki. Ettei vaan olisi tarvinnut olla hetkeäkään ilman social lifea ja uutta päivitystä jonkun seurassa. Susta ei ole sille tarpeeksi hyötyä. Päänahanmetsästäjä. Roskiin vaan.

Vierailija
4/31 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko viestitellyt muuta kautta kuin pikaviestimillä? Minulla WhatsApp temppuilee välillä kovastikin, viestit eivät mene eivätkä tule perille saakka. Miksipä ei Messengerissä voisi olla samaa? Ehkä ystäväsi ei ole nähnyt viestejäsi ja tahollaan ihmettelee sinun käytöstäsi, kun et ota yhteyttä etkä vastaa viesteihin...

Vierailija
5/31 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko viestitellyt muuta kautta kuin pikaviestimillä? Minulla WhatsApp temppuilee välillä kovastikin, viestit eivät mene eivätkä tule perille saakka. Miksipä ei Messengerissä voisi olla samaa? Ehkä ystäväsi ei ole nähnyt viestejäsi ja tahollaan ihmettelee sinun käytöstäsi, kun et ota yhteyttä etkä vastaa viesteihin...

😂

Muiden kanssa toimii mutta hän ei avaa viestejä?

Vierailija
6/31 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä määrittelen ystäväni radikaalisti eritavalla.

Vierailija
7/31 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä oot sille vaan naamakirjan naama. Ennen tuloaan varasi sinut, jos olisi ollut yksikin tyhjä hetki. Ettei vaan olisi tarvinnut olla hetkeäkään ilman social lifea ja uutta päivitystä jonkun seurassa. Susta ei ole sille tarpeeksi hyötyä. Päänahanmetsästäjä. Roskiin vaan.

Näin minäkin tämän koen! Tosi paskalta tuntuu kyllä! 😓

En vaan ala esittämään että oltaisiin ystäviä kun hän selvästi osoittaa että ei olla.

Vierailija
8/31 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂

Niin. Mulla wa-viestit eivät kulkeneet parille tyypille, muiden kanssa pelasi normaalisti. Itse tulivat onneksi kysymään, mikä on kun en vastaa. Poistin sovelluksen ja asensin uudelleen, sitten taas toimi.

En ehkä itse ihan ekana katkaisisi välejä pelkän meseviestien lukemattomuuden vuoksi vaan ainakin yrittäisin ensin esim. soittaa. Mutta jokainen tavallaan.

Vierailija
9/31 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaan viestittelette? Soita ihmeessä niin saat heti vastauksen, kerta olitte hyviä ystäviä niin kai sinulla on puhelinnumero?

Vierailija
10/31 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂

Niin. Mulla wa-viestit eivät kulkeneet parille tyypille, muiden kanssa pelasi normaalisti. Itse tulivat onneksi kysymään, mikä on kun en vastaa. Poistin sovelluksen ja asensin uudelleen, sitten taas toimi.

En ehkä itse ihan ekana katkaisisi välejä pelkän meseviestien lukemattomuuden vuoksi vaan ainakin yrittäisin ensin esim. soittaa. Mutta jokainen tavallaan.

Vielä uudelleen: tässä ei ole kyse tekniikasta. Viestit kulkee ihan hyvin ja puhelimet ja tekniikka toimii kun hän puskee päivityksiä eri paikoista, hän ei vain avaa Apn viestejä.

Vierailija
11/31 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vaan viestittelette? Soita ihmeessä niin saat heti vastauksen, kerta olitte hyviä ystäviä niin kai sinulla on puhelinnumero?

Tottakai on. Kerran henkilö ei _edes avaa_ viestejäni kesällä eikä nyt vaikka on Fbssä joka päivä, soittohalut ovat hieman karsiutuneet.

Ap

Vierailija
12/31 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai on. Kerran henkilö ei _edes avaa_ viestejäni kesällä eikä nyt vaikka on Fbssä joka päivä, soittohalut ovat hieman karsiutuneet.

Ap

Niin sitähän tässä on yritetty tolkuttaa, että ehkä ei avaa siksi että sinun viestisi eivät hänelle näy? Fb ja messenger ovat kaksi eri sovellusta vaikka kytköksissä keskenään ovatkin. Mutta onhan elämä paljon värikkäämpää, kun voi repiä draamaa luuloista eikä ota selvää, mistä on kysymys.

Vierailija
13/31 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnne ystävääsi, joten hänen puolestaan en tietenkään voi sanoa, mutta itselläni on hieman samaa vikaa (taustatietona adhd-dg, mutta en ole varma liittykö asiaan miten paljon).

Itselleni on todella vaikea sopia asioita ja varmaankin se on yksi syy, ettei minulla oikeastaan ole tuttuja.

Viesteihin vastaaminen on aivan tuskaa, varsinkin jos en heti tiedä vastausta. Reagointi vain on vaikeaa, en osaa ilmaista jos jokin asia ei sovikkaan ko. Hetkellä ja jään odottamaan aikaa jolloin ehkä tiedän enemmän tai miettimään liikaa vastauksen muotoilua tms. ja koska elämä nyt on sellaista, että kokoajan tapahtuu, niin tämä ei luonnollisestikkaan toimi. Ja koska kokoajan tuntuu olevan kaikkea hankaluutta- vaikka oikesti ei oliskaan, niin kynnys vastata viesteihin tai avata niitä ( koska silloin on aina mahdollista, että se näyttäisi toisesta siltä ettei viestiä ole vielä huomattu=lisäaikaa vastaamiseen) kasvaa kokoajan ja pahimmillaan asia jää kokonaan.

Se on sääli, koska olen menettänyt paljon tärkeitä ja/tai potentiaalisia ystäviä saamattomuuteni vuoksi. Vika ei siis omassa tapauksessani ole siinä, ettenkö haluaisi tavata jotankin, usein jopa täysin päinvastoin.

Tämä on toki vain yksi mahdollinen skenaario, ystäväsi tapauksessa kyse voi olla muustakin.

Vierailija
14/31 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin sitähän tässä on yritetty tolkuttaa, että ehkä ei avaa siksi että sinun viestisi eivät hänelle näy? Fb ja messenger ovat kaksi eri sovellusta vaikka kytköksissä keskenään ovatkin. Mutta onhan elämä paljon värikkäämpää, kun voi repiä draamaa luuloista eikä ota selvää, mistä on kysymys.

Viestit näkyvät hänelle.

Kyseessä on vain huonokäytöksinen ihminen.

Vierailija
15/31 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla messenger ei toimi kunnolla. Ei ilmoita uusista viesteistä. Jos en avaa messengeriä, niin en nöe niitä. Ei riitä, että avaan faccen. En tiedä, mikä on. Käyn nykyään välillä katsomassa mesen, ihan vaan varuilta. Mutta kun en tiennyt, niin meni paljon viestejä ohi.

Vierailija
16/31 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lyön rehdisti kasvoihin. Ihan kunnon avokas siihen nenän kohdille. Johan alkaa oppia.

Vierailija
17/31 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Viestit näkyvät hänelle.

Kyseessä on vain huonokäytöksinen ihminen.

Ai sinä olet hän laitteeltaan nähnyt, että ap:n viestit siellä nököttävät nähtävillä? No sittenhän tämä on selvä homma. Lienet tuon ap:n ystävän lähipiiriä, joten kysäisepä miksi hän feidasi ap:n, tämänän alkoi jo ihan kiinnostaa nyt kun saadaan ensikäden tietoa.

Vierailija
18/31 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla messenger ei toimi kunnolla. Ei ilmoita uusista viesteistä. Jos en avaa messengeriä, niin en nöe niitä. Ei riitä, että avaan faccen. En tiedä, mikä on. Käyn nykyään välillä katsomassa mesen, ihan vaan varuilta. Mutta kun en tiennyt, niin meni paljon viestejä ohi.

Mulla tekee samaa.

Vierailija
19/31 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tunne, että omet yksi kontakti muiden joukossa hänelle. Ehkä (varmasti) "ystävyytenne" merkitsi sinulle enemmän. Veikkaan, että hän toimii noin sen enempää miettimättä myös monia muita kohtaan.

Vierailija
20/31 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli tunne, että omet yksi kontakti muiden joukossa hänelle. Ehkä (varmasti) "ystävyytenne" merkitsi sinulle enemmän. Veikkaan, että hän toimii noin sen enempää miettimättä myös monia muita kohtaan.

Joo ymmärsin että hänellä välit viilentyneet myös kanssani samassa kaupungissa asuvaan entiseen parhaaseen naisystäväänsä. Eli en varmasti ole ainoa.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi