Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko mielestäsi lapsettomuushoidot, esim. keinohedelmöitys, moraalisesti oikein?

Vierailija
05.05.2006 |

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oikeus OMAAN lapseen.

Vierailija
2/17 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se, että alkioita heitetään roskikseenkin. Siis vain parhaat valitaan ja osa tapetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos adoptiomahdollisuus olisi paremmin saatavilla ilman vuosien byrokratiaa, niin ehkä hoitoja ei tarvitsisi korvata samalla lailla. Mutta adoptoiminen ei vain käy tuosta vaan. Usein hedelmättömyys voidaan hoitaa helpostikin, esim. clomifen-hoidolla. Ja taas siihen väitteeseen, että huonot geenit periytyvät, en yhdy ollenkaan. Kas kun jokaisella on jotain " huonoa" perimässään. Mielestäni lapsettomuutta saa hoitaa kuten muitakin sairauksia, jotka eivät käy ns. hengen päälle. Lapset tuovat vanhemmilleen niin suurta iloa, että suon hoidotkin heille jotka niitä tarvitsevat.

Vierailija
4/17 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei lapsia ' lumusti tule, niin sitten niitä ei ole heille tarkoitettukaan.

Vierailija
5/17 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kuten muidenkin sairauksien hoidot.

Vierailija
6/17 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi " hotolasta"

Vierailija
7/17 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti olen lukenut, että on on väärin ehkäistä, koska silloin jäisivät syntymättä jumalan jo suunnittelemat lapset, eli ihmiset ovat ikäänkuin jo henkiolentoina olemassa ennen syntymäänsä.

Miten sitten lapsettomuushoidoissa, joita tehdään kun lasta EI OLE luomusti tullut, eikö silloin saman logiikan mukaan luoda kokonaan uusia sieluja ts. leikitä jumalaa. Siis tätä olen miettinyt kun joku lestadiolainen joskus puolusti hedelmättömyyshoitoja...

Vierailija
8/17 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mulla on kaksi " hotolasta"

.......

Pilkun nu**ija!

Vierailija
9/17 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä jotkin miedommat, mutta ei esim. vieraiden sukusolujen käyttöä. Mikä sitten on heidän mielestään se jumalan tahto: jäädä lapsettomaksi vai onnistua hoidoilla?

Vierailija
10/17 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi kuolla keuhkokuumeeseen... niin siinä käu jos sitä ei hoida. Ensimmäistä kertaaan elinikä on mennyt laskuun. Miksi... koska saasteet pilaa elämää, saasteisiin keksittiin lääkkeet, ja nyt niitä ei saisi käytää, koska sinä olet sitä mieltä, että luomu on ainut mahdollinen. Luomuäiidit tappaa lapsiaan. Oletko lukenut lööpit?? Milloin luit, että äiti joka ei olisi saanut luomulla lapsia, olisi tappanut omia lapsiaan???? Luomuäiti saa lapsensa helpolla, joten luovuttaa helpolla...

T: luomuäiti

Vierailija
11/17 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilla on oikeus vanhempiin. Itsekkäät ihmiset vain ajattelevat että kyllä MINULLA on oikeus. Yhtään hurskastelematta, lapset ovat lahjoja joita toiset saavat, toiset ei.

Vierailija
12/17 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä logiikalla siis lepakot ovat sairaita?

Vierailija
13/17 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

pitäisi kuolla keuhkokuumeeseen... niin siinä käu jos sitä ei hoida. Ensimmäistä kertaaan elinikä on mennyt laskuun. Miksi... koska saasteet pilaa elämää, saasteisiin keksittiin lääkkeet, ja nyt niitä ei saisi käytää, koska sinä olet sitä mieltä, että luomu on ainut mahdollinen. Luomuäiidit tappaa lapsiaan. Oletko lukenut lööpit?? Milloin luit, että äiti joka ei olisi saanut luomulla lapsia, olisi tappanut omia lapsiaan???? Luomuäiti saa lapsensa helpolla, joten luovuttaa helpolla...

T: luomuäiti

Vierailija
14/17 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" kenelläkään ei ole oikeutta OMAAN lapseen. Ainoastaan

lapsilla on oikeus vanhempiin. Itsekkäät ihmiset vain ajattelevat että kyllä MINULLA on oikeus. Yhtään hurskastelematta, lapset ovat lahjoja joita toiset saavat, toiset ei."

Just just - nyt vasta hurskasteletkin! Näitä lahjoja tipahtaa siis ihan tekemättä taivaasta eikös vaan? Yhtä itsekästä on hankkia lapsi luomuna kuin hoidoillakin. Mutta mitäs pahaa siinä itsekkyydessä on? Turhaa on hurskastella että toisille lapsia tulee ihan epäitsekkäistä syistä. Toivottu lapsi tulee aina itsekkäistä syistä maailmaan, mutta niin on hyvä, sillä sellaisesta lapsesta pidetään huoli.

Vierailija
15/17 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun nyt vaan on niin että toiset saavat ja toiset ei. Vetäkää vaan rauhassa herneet nenään mutta tämä on mielipiteeni :)

Vierailija
16/17 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Se kun nyt vaan on niin että toiset saavat ja toiset ei. Vetäkää vaan rauhassa herneet nenään mutta tämä on mielipiteeni :)

Näin ajattelin itsekin, kunnes sain tietää olevani lapseton. Ymmärrän siis näkökantasi. Nykyään olen itse kallistunut toiselle kannalle tietyin ehdoin...

Itse ajattelen, että jos lapsettomuus on seurausta selvästä sairaudesta, niin sallin hoidot, esim. endometrioosi. Mutta, jos lapsettomuus on seurausta vitkuttelusta ts. korkeasta iäsät, en sallisi hoitija. Ikärajaa saisi laskea 35:een, eli lapsia pitäisi tehdä mahd. nuorena,

Vierailija
17/17 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka niitä tarvitsevat sairauden takia mutta muuten en hoitoja hyväksy esim lesboille tai sinkuille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme